söndag 15 juli 2012

Allra käraste syster och älskade barn

I fredags tog jag ledigt från jobbet vilket inte var populärt då vi har så otroligt mycket att göra - men jag vet inte riktigt hur jag ska orka fram till semestern. Min syster kom till mig i stugan och vi "systrade" oss riktigt mycket och var också tillsammans med mina barn och lilla Julia. En fantastisk, underbar, mysig dag och kväll!
Syster och jag tog en promenad i regnet till en näckrosdamm uppe i bergen. Och vi badade i havet.
Lilla Julia tycker om att gå på promenad med sin dockvagn men....
det bästa som finns är när hennes pappa kommer från jobbet och hon får leka med hans verktyg. Julia, ska du bli mekaniker när du blir stor?
På kvällen åt vi middag tillsammans allihop och jag var lycklig.

När jag kom hem från stugan idag hade min ros Schneewittchen slagit ut! Satte den i höstas och trodde den hade frusit bort under vintern men den kom och nu har jag flera knoppar. Men vad är det för rosa prickar, ska det vara så??
Även en gul lilja har slagit ut, den trängs med höstsolros och mörkt kungsljus.

Jag är så trött, hinner och orkar inte pyssla och dona inomhus som jag tycker så mycket om. Vågar nästan inte säga det men jag längtar till hösten när det blir lugnare på jobbet så jag kanske får lite normal arbetstid  och därmed lite mer ork.
Idag blåser det nästan storm och det är riktigt kyligt, knasig sommar iår!

Önskar er alla en fin start på veckan!

Kram
Eva

25 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Hoppas du får din semester snart,och jag hoppas verkligen du får det bästa vädret då... ha de gott/kram Anne

"Hemmet är min vrå" sa...

Så söt lilla Julia, och så fina blommor, har ingen aning vad det är för fläckar på rosorna, kanske ska vara så. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

Maria sa...

Men vännen... du måste vara rädd om dig!!! Du håller väl inte på att bränna ut dig? Eller har det gått så långt? Jag tycker iaf att du gjorde alldeles rätt som tog lite ledigt från jobbet!!! Jag vet hur det är att "jobba" omänskligt mycket... och hur lång tid det tar att återhämta sig. Återigen, var rädd om dig!!!

Att få systra sig lät underbart... och att du har fått umgås med dina nära och kära!!! Jag hoppas att din kropp och själ hann få lite näring och energi! Fina bilder!!! ♥

OCH så hoppas jag innerligt att du snart får gå på semester!!! Att du får tid att vara sommarledig!!!

Ha en skön kväll vännen!
Många många kramar till fina du!!!

Maria sa...

Glömde ju att skriva...
Sötnosan Julia... oj oj vilken liten ljuvlig kärlek! ♥

Inger sa...

Schneewittchen får rosa prickar pga av regn. Jag är också trött trots att jag haft 5 v semester, helt sjukt men tror att vädret gör sitt till, vi regnar snart bort.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Nu du Eva blir jag lika orolig för dej som du för mej!Inte bra att känna så...Åh du har långt till semestern också:( Vad kul med systra besök,visst är det underbart med go relation till syster ♥ Ta VÄL hand om dej min kära vän ♥ Gunilla

AnnaHelena sa...

Vilket bra beslut att ta ledigt en dag! Jag vet hur det känns när orken inte finns, hoppas du finner ett sätt att ändå hitta styrka tills du får semester!
Så gullig Julia är - och samma frissa som sin pappa har hon! :)

Kram och var rädd om dig! // AH

A House With A View sa...

Javisst är det en konstig sommar!!! Häärliga bilder och vilken liten sötis som är sugen på verktyg:))

Kraaaaaaaaam aka

Mitt liv som förskollärare sa...

Vilken vacker ros, härligt med en ledig dag det kan man behöva ibland.
Hoppas din semester snart infinner sig.
Vilken fantastiskt fin väska du sytt, du är duktig.
Kram/
Berit

Anonym sa...

Det gjorde du rätt i. Man måste tänka på sig själv ibland. Vad mysigt ni hade.
Hoppas du får ledigt snart så du inte behöver längta till hösten.
Sköt om dig.
Kram
AC

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Ibland så orkar man bara inte och det var rätt att ta semester. Det är ju bättre och ta ledigt en dag en att bli utmattad och sjuk i månader.
Vilka fina sommarbilder!
Kram Anette

Fröken Tindra sa...

Helt rätt av dig att ta ledigt ändå. Man måste få tänka på sig själv. Att ladda batterierna och andas. Du fick ju en kanonhelg låter det som. Härligt!
Ja, vad är det för sommar i år?! Fina blommor har du i alla fall. Och de kämpar på trots vädret. Det får vi ju vara tacksamma för.
Var nu rädd om dig! Vet själv hur de där intensiva jobbperioderna med helt utflippade arbetstider tar på orken. Kämpa på till semestern!
Stor kram!

Rosa i huset i vitt sa...

Skönt att få umgås lite ..glöm inte bort att vila också.

Kram Rosa

Solstrimmor sa...

Men det låter inte bra kära vän! Det går inte att jobba hur mycket som helst... det får man igen, ibland kan det bli riktigt illa! Tänk på din hälsa... nu. Inte i höst eller i morgon. NU.

Var snäll mot dej, sänk axlarna och lukta på din underbara ros.
Kram Eva-Mari

Elsa och Helena sa...

Hoppas din semester kommer snart och var rädd om dig!

Vilken härlig dag ni fick tillsammans och Lilla Julia är så lik sin stiliga pappa:)

KRAMAR Helena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter som du är i stort behov av semester. Jag hoppas att den snart kommer till dig.Var rädd om dig!
Kram
Marie

Gunillasljusglimtar sa...

Vill bara ge dej en kram goa vän <3

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin blogg du har!
Har också fullt med rosa prickar
på min snövit, tror att det beror på allt regnande, men tycker faktiskt att det är lite fint med de rosa prickarna!

Låter inte bra med din trötthet, hoppas att din semester kommer snart så att du får vila och bara vara.
Åh, en så söt liten Julia!
Så fantastiskt med barnbarn, fick mitt första i juni, så underbart.

Kram
Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Är ju bara rädd om dej vet du...:))

Bente`s Hobbyrom sa...

Hun er vel skjønn hun Julia ja :O)Hadde sånn snøhvitrose jeg også men den druknet faktisk ifjor :( Mulig jeg skal prøve på nytt og sette den et annet sted . Rart navn på jordskokk sa hun som kaller de for skockorna... hahahahaha jaja . Håper du snart får litt ferie så du slipper å være sliten en stund :O) Det fortjener du virkelig Eva . Ha en superflott ferie og kos deg masse. Lade batteriene må vi alle innimellom .Stor klem fra Bente :O)))

skifferhuset sa...

Hej vännen! Här kommer ett livstecken från mig! Härligt att få rå om varandra! Å lilla Julia som är så söt, förstår att du älskar detta lilla barn så mycket! Hoppas du snart har semester, så du kan få pyssla inne hos dig å ta en tur till Mellerud! Sköt om dig! Kram Iréne

Livet på Vestergård sa...

Det låter som om du fick en riktigt fin fredag! Så bra att du lyssnade på kroppen och tog ledigt.
Kram Kicki

annika sa...

Viktigt att lyssna på sin kropps budskap...bra att du gjorde det. Skönt med en syster som man är nära och kan luta sig mot.
Lilla fina Julia...så härlig att hon finns nära.

Min Schneewittche har också de rosa fläckarna och jag tycker att det är vackert med dem.

Var rädd om dig!

Kram
annika

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Eva för din omtanke♥ Japp i kväll nu ska nya medicinen påbörjas...Hoppas den hjälper min mage.Brukar få problem vid denna tid,varit mycket nu:( ha det gott själv ♥ Gunilla

G:a Affären sa...

Helt rätt att välja syster, barn och Julia framför jobbet! Hoppas du har det mindre stressigt på jobbet och lite närmare semestern.
Barn, barnbarn och blommor håller oss friska!
Kramar
Cia