fredag 24 februari 2012

Mårbacka

Tittar in lite snabbt och berättar att nu har mina pelargoner börjat växa och det ser bra ut än så länge. MEN när jag plockade fram dem från vintervilan var alla mina Mårbacka stendöda! Åh, så tråkigt och det är den sorten jag helst vill ha så nu får jag iväg till blomsteraffären och försöka få tag i några sticklingar.
Bilden hämtat på nätet.
Om en timme går jag hem från jobbet och stannar till på vägen och köper Jeanne d´Arc Living för lite inspiration. Men egentligen behövs inte magasinet, i blogglandia får man ju så mycket inspiration.

Önskar er alla en härlig och fin fredag kväll!
Kram 
Eva

11 kommentarer:

Miruschka sa...

Här hos mig uppe i norr så börjar Mårbacka säljas först i slutet av april, vi ligger ju liksom lite efter vi;)
Jag har fem stycken som jag har på vintervila, ska bli spännande att se om de klarat sig!
Ha en fin kväll du också:)
Kram♥

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vikken fiin bild på kära Mårbacka! känns som vår då du gumman..Ha en fin kväll,glöm ej halv 8!! Kramis Gunilla

Anonym sa...

Å vad synd med Pellisarna, Jag provar inte ens att vinterförvara utan köper nytt....
Ha en skön fredagskväll
AC

Unknown sa...

Vad tråkigt med dina mårbackor...men tur att det går att köpa nya :-)

Måste ärligt säga att jag inte har lärt mej än att se någon skillnad på vanliga pelargoner, och mårbackor...men jag försöööker, för jag förstår ju att den finns!
Jag har ju insett här på senare tid, att jag faktiskt h a r pelargonfönster, och det är dessutom en växt som sötnosarna låter vara ifred, så mitt pelargonintresse frodas ;*)

Jeannemagasinet är himla svårt att få tag på här, förstår inte varför...
Det är roligt med såna magasin att bläddra i, mer avstressande än att sitta framför datorn, tycker jag, även om det ger väldigt mycket också!

Kramen från Eva

Bente`s Hobbyrom sa...

Uffda , mårbacka er helt klart en av de vakreste pellisene og jommen bra man kan kjøpe nye :) Godt at du skrev om dette nå for jeg har helt glemt blomstene mine :((( De står i kjelleren , så imorgen får jeg ta de opp og se hva som har overlevd :O) Ha en flott helg Eva , klem fra Bente :O)

Anonym sa...

Så synd da Eva! Må jo bare kjøpe nye mårbaca da,for de er jo så nydelige!
Skal klippe ned mine Dronning Ingrid pelliser i morgen ;)
Bare å strikke Eva! Bare glad for at jeg gir deg inspirasjon jeg ;)
God helg Eva!!
klem fra Laila

"Hemmet är min vrå" sa...

Hej Eva. Synd att pelargonerna inte överlevde. Tycker det är svårt att övervintra mårbacka. Klart den finaste pelargonen. Porslinet som var under kupan heter Brambly Hedge ett engelskt porslin, köpte för 20 år sedan. Har bloggat om dem förr, men ska nog blogga igen om dem, älskar verkligen det porslinet. Ha en mysig fredag. Kram Mimmi

Anonym sa...

Även här dog Mårbackan. Kan inte förstå att jag aldrig lyckas med övervintringen av just denna pelargon,( Men de andra överlevde iallafall så jag får väl glädjas åt dem;) Åh Jeanne d arc måste springa till affären imorgon hade helt glömt bort;)

Önskar dig en härlig helg

Maria sa...

hej raring!
Vad trist med dina morbackapellisar! Jag har inte tittat till mina ännu, men jag brukar få köpa nya, för mina fingrar är inte de grönaste direkt... :P

Hoppas att du har en fin och trivsam helg vännen och att du fått njuta av din tidning!!!

Stor kram♥ Maria

Monica sa...

Den tidningen sitter jag och drömmer med nu också... fått en massa nya ideer. Nu gäller det bara att få det gjort också ;)

Ha en fin helg
Monica

Black Iris sa...

Hoppas nu du får tag på riktigt livskraftiga exemplar den här gången.
Jag har avvecklat en hel del av mina tidningar och magasin sen jag började blogga.
All inspiration finns ju på nätet:))

Kram Maidi