söndag 15 januari 2017

Konferens


 
 
 
 
 
Förra lördagen åkte vi iväg till Playa del Ingles på Gran Canaria, 10 av killarna på jobbet och jag. Det var en konferensresa så vi visste att det skulle vara jobb en stor del av tiden. Trots allt jobb var det en mycket rolig vecka.
 
 
Efter första dagens grupparbete hade vi kapplöpning över sanddynorna ut till havet. Himmel så jobbigt det var men "ålderfrun" klarade hela vägen och blev inte sist. Vi badade inte i havet någon gång för det blåste för mycket.
 
Min lille gosse Olof höll kurs i två dagar.
 
 
En leverantör, Eva, hämtade upp oss vid poolen en förmiddag för information om hennes produkter.
 
 
Oj, så knasig bild! Ytterligare en leverantör, Calle, som gjorde ett superbra jobb.
 

Calle hade en överraskning till oss, han tog oss med upp i bergen för att köra fyrhjuling på serpentinvägar och även off-road.
 
Häftigt och dammigt! Skitkul!

 


Smutsiga glada gänget.
 
 
Magnus, Daniell och Staffan hann med en runda på minigolfen.
 
 
Dennis var konferensledare sista dagen.

Vilken vecka det har varit, jag ville inte åka hem! Jag jobbar med fantastiska killar på ett fint företag, oftast kaotiskt och stressigt till max men med dessa killar orkar man. Vi behövde också komma bort från jobbet och prata om framtiden, det gör man bäst på neutral mark.


Nu ska jag läsa bloggar!
 
Ha det fint!
 
Kram
Eva

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste vara härligt att åka bort så där och träffa jobbarkonpisar på neutral mark. Synd att ni inte kunde bada, men lite vila blev det väl i alla fall.
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Välkommen hem!:)
Vad härligt det ser ut med sommar och sol!
Trist att det blåste för mycket för något havsbad men det kanske blev ett dopp i poolen istället?
Bra gjort med kapplöpningen!
Ha det nu så bra i vårt betydligt bistrare januariväder i Sverige!
Kram / Maria

Solstrimmor sa...

En kickoff på annan plats än den vanliga, härligt och uppbyggande som gör kittet starkare i företaget. Bara det att få umgås utan att kunderna stör! Synd bara att vågorna var så höga... du älskar ju att bada.

Välkommen hem igen!
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Härligt med ett avbrott med både jobb och trevligheter!
Det ser häftigt med fyrhjulingarna. Kul aktivitet!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Annes vita rum sa...

Mysigt😘 Vilken härlig vecka med dina grabbar även om det var en jobbresa så kan jag tro att du har laddat battreierna för ett tag😄 Ha de gott.. kramiz

Unknown sa...

Så häftigt att få resa bort så långt för en jobbarvecka i sol och värme! Kan behöva ladda batterierna för att göra sitt bästa på jobbet ibland.
Ha det fint även nu på hemmaplan!
Kram

G:a Affären sa...

Vet att du har ett tufft jobb, skönt då med bra kollegor och att få åka iväg på konferens med överraskningar!
Det var så länge sedan jag kikade in hos dig, trots det har du lämnat så goa kommentarer, tack vännen!
Jag har kikat tillbaka vad som hänt här under hösten, det största var säkert lille Klas. Grattis till fjärde barnbarnet!
Och så har du städat det stora huset, i alla fall nedre våningen. Det trodde jag att mitt hus skulle bli också nu när jag varit sjukskriven, men neej. Att få på mig en strumpa kunde i början ta fem minuter...jag har gjort en bråkdel av vad jag trodde jag skulle.

Ha det så gott!
Kramar
/Cia

A House With A View sa...

Wow vad häftigt att få göra en sådan arbetsresa, det skulle aaaaldrig hända mig som jobbar inom landstinget, haha :) Ser hur härligt ut som helst! Trevligt umgänge och så kul att få miljöombyte.

Kramar aka

dianasdrömmar sa...

Vilken härlig resa trotsjobb :)