tisdag 1 maj 2012

Nu är det vackert!

Första maj kom som en ljuvlig dag, sol, värme och bara lite blåst så tvätten torkade fint på strecket. Här har städats fast det finns nog mer att önska av städningen men det får duga. Sen har det trädgårderats, jag har grävt ner grässpärr runt rabatterna, fyllt på med kompost, grävt om komposterna - det är mumma. Och rensat ogräs!
Ikväll lyste solen in så fint på köksbordet där jag satt en liten bukett från trädgården. Visar också bilderna jag vann hos Lisa, de är underbara och Lisa är så duktig. Jag har bara inte hunnit till Gallerix för att köpa ramar men så snart jag gjort det ska de sättas upp på väggen! Tack snälla, duktiga Lisa, för de underbara bilderna!

Här är det fullt i mitt köksfönster med pelargonskott och sticklingar som står på tillväxt. Sen bilden togs har nu planterat några skott som fått fina rötter och de ska följa med till stugan nästa gång.

Nu är det snart onsdag och jobbdag och det känns som en riktig kortvecka efter en ledig dag.

Ha det riktigt fint resten av veckan, ni alla fina vänner!
Kram
Eva

36 kommentarer:

Miruschka sa...

Solen har lyst även hos oss i norr, men mitt på dagen blev det nordlig vind och shit vad kallt det blev!!
Men för att se det positiva även i det, så torkade tvätten rekordsnabbt ute:)
Kram♥

katha´s kortmakeri sa...

Ja underbart väder!
Vilka fina pellisar.
I min utlottning finns ramar :)
Kram Katha

Maria sa...

Ja tänk vilket väder de har varit idag! Duktiga du som gräver och fixar i trädgården!!! Tänk om jag hade din energi! ♥ :)))

Fjärilsbilderna är ljuvliga! Ett stort grattis till vinsten vännen! ...och din bukett, åh så somrig och fin den är!!!

Ha nu en fin fortsättning på veckan du med!!!

Ta hand om dig!!!
Stor kram♥

Gunillasljusglimtar sa...

Hej goaste vän...ja nu blev du nyfiken förstår jag...åh har nu köpt såå mycket blommor från odla.shit va kul.idag fullt upp på em men nu sängen för jobb i morron...kramen<3

Gunillasljusglimtar sa...

Hej goaste vän...ja nu blev du nyfiken förstår jag...åh har nu köpt såå mycket blommor från odla.shit va kul.idag fullt upp på em men nu sängen för jobb i morron...kramen<3

kråke sa...

Fin vecka till dig oxå:))

kram kråke

Anonym sa...

Visst är det härligt med vårsol, gör en på så gott humör. Trädgårdsarbete, nja, det är riktigt jobbigt och inte så roligt tycker jag. Du verkar ha massor av energi i alla fall. Härligt!!
Ha det gott
Kram
AC

Anonym sa...

Åh ja visst är det ljuvligt med detta underbara soliga väder. Idag ska njutas i massor för i helgen ska det bli sämre sägs det, så det gäller att passa på;)

Önskar dig en ljuvlig dag¨
Kram

Här är gudagott att vara ! sa...

Så härligt du har det hos dej !
Visst är det underbart att få hänga ut tvätten på tork. - Det är ett av mina favoritvårtecken! - Här är det fortfarande för mycket snö för att jag ska kunna ta mej till tvättställiningen !
- Vilka underbart vackra fjärilsbilder, och grattis till vinsten !
Ha en underbar majdag !
Kram Anneli ♥

Black Iris sa...

Det verkar som om vi pysslat med samma saker du och jag den här helgen.. Underbart har det varit..

Kram Maidi

Mormors gård sa...

Ja nu finns det massor att göra ute i trädgården!! Härligt att se allting som tittar fram igen :)
Vad fina dina bilder är, ger riktig sommarkänsla!
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kramar av Jessica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så du vann bilderna hos Lisa... Grattis! Visst är de fina. Jag har en av dom, den med skalbaggen, och jag har inte heller köpt någon ram ännu.
Kram
Marie

Tre Tanter sa...

Detsamma till dig...njut i vårsolen!

kram 3 tanter

Annes vita rum sa...

Visst är det härligt,vill helst inte vara inne.äntligen.... så mycket man vill göra ute nu.Och i småland har vi haft + 22 idag:)) ha en fin kväll/Anne

Mitt liv som förskollärare sa...

Visst är det helt underbart ute nu. Kolungen är namnet på sjön, vet du var den finns?
Kram/
Berit

skifferhuset sa...

Hej vännen! Ja vilket underbart väder vi haft, härligt! Så mycket pellisar du har, utav mina 4 övervintrande så levde 1 haha! Får nog bege mig till torget i Mld å inhandla nya! Ha en fin kortvecka! Kram Iréne

Äppelblom sa...

Angående betonggjutning - det är lite som när man var liten och lekte i sandlådan. När man blir stor då gjuter man i betong.
Ha det fint!
Kram

Unknown sa...

Ljuvligt med vindfläktad tvätt ~~~

Trädgårderats...hihi, härligt ord!
Att rensa ogräs, låter ju som att det krävt en ordentlig insats, så kortveckan passar nog bra in kanske ;*)

Lisa-bilderna är jättefiiina.

Kramen från Eva

Rapport till Vänfors sa...

Ja vädret kan vi inte klaga på i alla fall. Visst är det kul med växter? några små gröna pluttar i rätt miljö lan bli de mest prunkande blommor.
Kram Annika

skapa och inreda sa...

Nu när vårvärmen har kommit vill man bara vara ute i trädgården och förverkliga en del av de projekt man tänkt på under vintern.
Fina bilder du hade turen att vinna.
Må så gott.
Annika

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Ja äntligen är våren här med en massa sol & värme :)
Ja vi får väl se vem som får tag på en soffa först ;)
Kram & fin vecka till dej

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Korten är jättefina, jag köpte två av Lisa med fjärilar. Och det är svårt och tänka sig att det ska snöa imorgon när solen lyser så varmt som idag.
Kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Hade också turen att vinna underbara bilder av Lisa, jag trodde aldrig att jag skulle vinna så jag garderade mig med att beställa också. De har redan blivit uppskattade kort till födelsedagar. Kul att det hänger Lisa-fjärilar lite varstans på väggarna i Sverige!
Idag har lakan fladdrat på tork här hos mig, hörde att det inte blir väder att hänga ut tvätt i morgon, så synd.
Önskar dig en fin fredag,
/Cia

Mycket annat & lite betong sa...

Nu är det härligt!
Jag har också varit i trädgården, städningen inne får vänta!
Det blir skönt när man kan sätta ut lite blommor från fönstren. Jag har också trångt.

Trevlig kväll!
Agneta

Jenny sa...

Hej Eva!
Tack för hjälpen med blomnamnet, nu vet jag ju att det är en tulipa tarda där i rabatten:)

Ha en skön helg!

Kraam Jenny

Gunillasljusglimtar sa...

Heej gumman! Ja nu tittar jag in här en stund..Är såå trötter idag,kommer väl efter allt som vart.Ska bli skönt komma till stugan i morn,det får ösregna bara jag kommer dit:) Halv 8 i morn eller? Kram goa du ♥ Gunilla

Maria sa...

Tittar in och önskar dig en skön och fin helg!!! Jag hoppas att du får njuta!!!

Stor kram♥ till raraste du!!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Javisst är det vackert nu. Det är härligt att man har allt framför sig.
Hopp om en fin sommar och en skön semester.
Kram Anette

Elsa och Helena sa...

Vi har ju åda två Lisas kort...den är ljuvliga.

Fina sticklingar och skott, du måste ha gröna fingrar...det ser ut att växa så det knakar:)

Skön helg...KRAM Helena

Anki sa...

Tittar in för att önska dig en fin helg!
Härligt nu när det börjar växa och så fina fjärilskort!

Kram!

Käranån sa...

Vilken fin vinst du har vunnit! Vackra blommor ! Ha en skön helg!

Rapport till Vänfors sa...

Glömde...fjärilstavlorna var MYCKET fina:)

Inger sa...

Hej Eva,
många pelargonsticklingar här också, jag sticker dem direkt i jorden, blir kraftigare då.
Kram

annika sa...

De korten är så fina så jag köpte dem också.
Nu väntar vi på vårvärmen för i dag var det kyliga vindar.
Ha en trivsam söndag.

annika

Solstrimmor sa...

Mina fjärilar sitter redan på väggen! Tycker också mycket om dom!
Tack för dina alltid så gulliga kommentarer!

Söndagskram Eva-Mari

Annes vita rum sa...

Haha, kommentaren hos mig, stavgång, jogging och kinder, stämmer på mig det;)) kram Anne