söndag 1 april 2012

Så mycket roligt

Ja, först var det den roliga dagen med kunderna på jobbet. Och "svärdottern" fyllde år och den lilla familjen med Julia flyttade in i sitt hus och imorgon fyller sonen år. Idag åkte vi för att gratulera båda och titta på deras hus och minsann hade de förlovat sig! Sonen friade på gammaldags vis och vill göra en ärbar kvinna av sin kära! Jag tycker det är mysigt och tårarna rann och det blev stort kramkalas. Nu är båda mina barn förlovade och jag har den underbaraste "svärson" och "svärdotter" man kan tänka sig, vi får se om det blir nåt bröllop i framtiden, det skulle ju vara roligt.

Imorgon börjar en ny arbetsvecka - dock lite kortare än normalt. Ni ska ha det fint kära vänner!
Kram
Eva

45 kommentarer:

Miruschka sa...

Det är ju bara SÅ härligt när allt går bra för barnen, både när det gäller privatliv och arbete! Grattis till de nyförlovade:)

Våra två äldsta gifte sig inom en period av åtta månader! Den första av dem vigdes kyrkligt i juni -08 i 25 graders värme, den andra borgerligt utomhus i januari -09 i 30 minusgrader!!! Kontraster men båda bröllopen var så vackra:)

Hoppas du får en fin start på veckan!
Kram♥

Maria sa...

Så roligt med alla trivsamheter♥!!!

Ha en fin vecka du med vännen!
Kram♥

en matsked grejer sa...

Grattis till dig också!
Kram Cecilia

Äppelblom sa...

En liten hälsning på söndagkväll!
Kram

Pia sa...

Åh, jag får gratulera dig för en sådan familjelycka! Jag väntar lite på förlovning (äldsta dottern) här också..

Önskar dig en riktigt fin påskvecka!
Kraam!
-Pia-

lisashus sa...

Så många roliga saker på en gång!
Här kommer en till - du har vunnit 4 kort i min utlottning! GRATTIS!
Hör av dej till mej!
Kram
Lisa

annika sa...

Visst är det härligt då barnen hittar den som de vill leva sitt liv med. Bröllop är en fin upplevelse som man delar med dem ...om de vill.

Ha en bra vecka i den kalla vinden

Kram

Här är gudagott att vara ! sa...

Oj, vilken underbar överraskning ni fick ! - Och bara en massa roligheter som avlöser varandra ! - Det är bara att njuta och glädjas över detta.
- Att ens barn får vara friska och lyckliga är väl det bästa som finns ♥
Kram och sköt om dej !
Anneli ♥

Käranån sa...

Jag gläds med dig!!
GLAD PÅSK!

skifferhuset sa...

Å vad härligt det låter att fria på gammaldags vis! det kanske blir dubbelbröllop nu? Ha en fin vecka, vännen! Kram Iréne

Fru C sa...

Åh så härligt med förlovning ......romantik hör våren till!

påskkram//

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa gläds verkligen med dej Eva..va kul det är när det blir så kul i familjerna..förlovning är stort det med! jaa du här är det lugnt nu för tillfället eftersom jag hann sätta mig vid datorb lite..Ha det gott goa vän / Gunilla

kråke sa...

Så roligt!! Ha en underbar påskvecka:))

kram kråke

Livet på Vestergård sa...

Härliga händelser ni har fått vara med om i familjen!
Kram Kicki

Mitt liv som förskollärare sa...

Så skoj med förlovning. Bröllop är ju underbart att planera och gå på.
Ha en fin tisdag imorgon.
Kram/
Berit

Solstrimmor sa...

Åh, så härligt med förlovning och nytt hus och födelsedagar och barnbarn! Man mår så bra när barnen har kärlek runt sej!

Påskkram Eva-Mari

Jenny sa...

Hej Eva!
Vad härligt med förlovning i familjen! :)

Ha nu en skön påskvecka!

Kraam Jenny

Tre Tanter sa...

Glad Påsk önskar...Tre Tanter.

Fröken Tindra sa...

Vad kul med förlovning och allt!
Skall prova blodmjöl.
Ha en skön påskvecka!
Kram!

Bente`s Hobbyrom sa...

Takker så masse for hyggelige ord i bloggen min , har en overgangsalder som har slått meg langt ned i bakken , men nå har jeg fått medisiner som virkelig ser ut til å hjelpe , så formen er på vei tilbake :O)))))) Så herlig Eva , koselig når barna forlover seg , kjøper hus ,blir voksne osv. Og her blir det bryllup i mai 2013 :O)))Vår datter skal gifte seg hihi ,litt rart og kjempekoselig er det vettu :O)Klem fra Bente .

Wilma&Denice sa...

Tack för att du vill vara me i min lilla utlottning! Får vi se hur gubben drar...♥ Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva jag som är skuld till förra kommentaren..Mitt barnbarn var inloggad med sin blogg när jag börja skriva:)) Gunilla

Äppelblom sa...

Hoppas du får en riktigt Glad Påsk!
Kram

Unknown sa...

Å så roligt, förstår att dina tårar trillade ♥

Kramen från Eva

Anki sa...

Oj det är mycket firande hos dig...härligt!
Önskar dig en fin påskhelg!

Kram Anki

Anki sa...

Nej jag har inte virkat den, den kommer från Chic Antique...å den är mjuk, tjock och stooor...mumma!

Kram igen!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket som hänt! Och bara roliga saker...
Bara passa på att njuta i fulla drag.
Kram
Marie

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva! Jaa lilla barnbarnet var ju inloggad på farmors dator o så kommer jag sen på kvällen o skriver till massa vänner..Fick ursäkta mej till många!hihihi..Ja jag är tvungen att ha köpstopp av vissa anledningar..berättar mer senare. Men du lilla vän hur fanken gjorde jag med att få min bild på min utlottning på min första sida på bloggen nu igen?? Du lotsa ju mej sist:(..Är du beredd igen? kraam Gunilla

Vintage House sa...

Hej
men så underbart att läsa och hoppas att det blir bröllop inom snar framtid:)
önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram
Sandra

Hemma hos Märtha sa...

Hejsan Eva!
Så roligt när man ser hur lyckliga ens barn är....För de och det är ju det viktigaste i livet!
Ha en skön påsk!
Kram
Anne-Lie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så glad man blir när det går bra för barnen, låter så mysigt och fint. Ha nu en riktigt Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Miruschka sa...

Här kommer en Glad Påsk-kram♥ från mig!

Handgjorda drömmar sa...

Så mycket roligt det händer!!! Roligt för dig :)
Önskar dig en riktigt fin påsk!
Kram Marie

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva! Nu sitter man ner här med näsan rinnande o städat lite i stugan,hihihi...Ha det gott nu då Kramis Gunilla

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Vad rörande, och tänk så roligt för dig att du har en fin svärson och svärdotter.
Unnnnnnderbart!!
Hoppas du får en jättefin påsk.
Kram Zara

Fröken Tindra sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt Glad Påsk!
Kram!

Mormors gård sa...

Vad härligt med så mycket att glädjas åt på en gång!!
Hoppas du får en riktigt Glad Påsk!
Kramar av Jessica

Mycket annat & lite betong sa...

Det var mycket roligt som hände på en gång!

Önskar dig en härlig påskhelg också!
Agneta

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för titten gumman ♥ Ja ha en fin påsk nu då Eva!

Gunillasljusglimtar sa...

Hej igen! Tack för hjälpen med bloggen! KANSKE lärt mig till nästa gång(Fast tror ej det)..hoppas allt är bra med er i stugan o att ni mår gott med barn o barnbarn.Här i denna stugan planeras VÄLDIGT mycket annat :)) Kram Gunilla

Monya Johansson sa...

Grattis, du har vunnite Tildapaket hos mig!
Kram Monya

//blueeiz.blogg.se

AnnaHelena sa...

Så roligt att läsa om så många positiva händelser!
Blir glad för din skull!

Kram // AH

G:a Affären sa...

Låter helmysigt att familjen utökats med två underbara människor, ja egentligen tre med lilla söta Julia. Det värmer i varje mors hjärta när barnen har det bra.
Grattis också till dina vinster!
Önskar dig fortsatt fin påsk,
/Cia

Elsa och Helena sa...

Oj, jag blir alldeles rörd, så romantiskt och fint!

KRAM Helena

Jenny sa...

Hej Eva!
Hoppas du haft en trevlig Påskhelg!

Kraam Jenny