söndag 30 september 2018

Härlig helg




Efter en härlig helg i stugan är vi nu hemma igen och september månad är strax slut. Helgen har innehållit klädinköp, skördefest, många givande samtal med vänner i byn, storm, regn och vackert väder.



Villa Rosenlund i grannbyn hade kvällsöppet.
Trevlig kväll och jag fick med mig mycket snyggt hem.

 Måste visa det gamla posthuset i vår by. Brevbäraren kom cyklande och lade posten i fack, sedan kom byborna och låste upp sin lucka och hämtade posten. Minns inte årtalen men kul att det är bevarat.

Dålig bild på det vackra gamla posthuset.

 Skördefest har det varit på flera ställen i närheten, så trevligt och gemytligt. Honung, bröd, grönsaker, frukt, juicer, korv, ost och mycket mer fanns till salu. Så mycket att titta på och många att prata med så jag hann bara ta ett par kort.



Tavlebords lanthandel.
Det har varit så himla trevligt och roligt så jag ville inte att helgen skulle ta slut, men allt har ett slut.

Önskar er alla en bra ny vecka och en bra början på oktober!

Kram
Eva

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Skördefest är något jag saknar! Det närmaste jag kommer här i stan är Bondens marknad varje lördag. Härligt att handla lokalodlat. Men nu på lördag är sista gången för i år.
Kul med nya kläder, speciellt när man hittar sånt som man letar efter. Just nu har jag köpstopp på kläder, men idag ska jag bort på eftermiddagen och när jag öppnar garderoben finns inte nåt som är kul. Bara gammalt vanligt... Hm.

Roligt och udda posthus!

Glad oktober!
Kramar från Eva-Mari

Inger sa...

Härligt att få träffa sina vänner eller hur.
Kram

Loppisälskare sa...

Av text och bilder förstår jag att det varit en toppenhelg med de rätta inslagen som gör en glad.
Hösten är härlig när man väl släppt sommaren.
Önskar dig allt gott!
Kram RosMarie

Underbarahem sa...

Så härligt med en skördefest, hösten är en härlig tid. Vilket härligt litet posthus, vi hade också box så att man kunde hämta posten... men det var länge sedan.
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta

dianasdrömmar sa...

Så mysigt med skördefest kram