tisdag 3 juli 2012

Honungsrosen

I höstas planterade jag en honungsros vid ett gammalt körsbärsträd, den är nu översållad med knoppar och de två första rosorna har slagit ut! Doften är ljuvlig, jag är SÅ förtjust i doftande rosor!
Honungsros
Nu är rosen inte bara översållad med knoppar utan även med löss så jag har sprutat med såpvatten. Idag köpte jag en clematis Summer snow och fantiserar om hur vackert det ska bli nästa år när blommorna väller fram. Hoppas jag lyckas!
Till alla fina bloggvänner som lämnar de mest förtjusande och uppmuntrande kommentarer vill jag säga att ni är UNDERBARA!

Kram
Eva

25 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Honungsros har jag aldrig hört talas om, men fin var den och doftar säkert underbart,hoppas du blir av med ohyran:)
ha de gutt...kram/Anne

Fru C sa...

Summersnow är en fempoängare, precis som honungsrosen (fast ingen av dom blommar här ännu) Tack för dina tröstande ord <3
Kram//Carolina

Bea sa...

Riktigt honungssöt ros!
Vilken fin tid med alla rosor och pioner som är på G.
Kram /bea

Mitt liv som förskollärare sa...

Väldigt vacker ros, som jag heller aldrig hört talas om. Alla blommor är så vackra skulle vilja ha en av varje sort som finns.
Kram fina du.
Berit

annika sa...

Honungsros ska det bli här mot nya planket så småningom. Nu är det helt ljuvligt med dofter ute. Cyklade nu i kväll genom villaområden och kunde nosa mig till Smultronchersmine, Liguster, krollilja....mmmmmm.

Kram

Hemma hos Märtha sa...

Hej Eva!Jättefint med rosor men lössen är mindre kul! Hoppas du lyckas spruta bort dem!
Ha en mysig onsdag!
Kram
Anne-Lie

Gunillasljusglimtar sa...

Hej goa Eva! Märkligt men JAG köpte också en summer snow i går tisdag! Fick tips på den,haha gubben undrade bara VART ska frun ha den?? Jaa du Eva vi har fler projekt på G så det finns att göra men inte nu! Nu ska vi njutaaa...Kram ♥ Gunilla

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Visst är rosor vackra utan löss;)
Kram Anette

Rosa i huset i vitt sa...

Så fin den ser ut ... riktigt gammaldags charmig

Kram Rosa

Miruschka sa...

Vacker att se på och underbar doft, det är oslagbart!!
Tack själv för fina kommentarer:)
Kram♥

Inger sa...

Honungsrosor är ljuvliga och Summer Snow kan man inte misslyckas med!
Kram

Maria sa...

Hej du rara!
Hoppas att du får bukt med lössen... så att du får njuta av din vackra buske!!! :)

Tack själv för dina alltid så fina och upplyftande kommentarer!!! Du gör mig både glad och varm i hjärtat!

Ha det gott och var rädd om dig!
Sommarkramar♥

Gunillasljusglimtar sa...

...Måste säga till dej att det är du som är en väldigt go människa! Får terapi av dej o dina inlägg o kommentarer ♥ Tycker MYCKE om dej .:)) kramis Gunilla

Solstrimmor sa...

Honungsros har jag ingen men en Summer Snow planterade jag i höstas. Nästa år får jag nog njuta av den magnifika blomningen:)

Kul att du vill vara med i min utlottning! Önskar dej en solig dag.

Kram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den klematisen kommer bli fin, och en honungsros har vi också. Den växte sig så stor och kraftig så den tryckte ner rostornet vi byggt till den. Men trots att jag klippte den hårt i våras blommar den nu.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

..Säger bara...♥ Gunilla

Rapport till Vänfors sa...

Å, honungsrosor är väl vackert? Har en hyfsat stor i trädgården som började blomma precis när jag åkte norrut. Hoppas den inte blommat över när jag kommer hem. tack för dina goa kommentarer hos mig, har varit dålig på att kommentera själv men det blir så när man inte är hemma. Känns lite oförskämt att bo framför datan när man är borta:))
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Hahah du Eva,jo gubben kommer säkert använda den dagbädden när han vill va i fred..Bra att ha till barnbarnen eller gäster.Vi behöver också ett mindre skrivbord till min lille laptop o alla mina papper:).. Det köptes oxå på jysk så det ska skruvas ihop i morn eller lördag..ha det gott gumman ♥ Gunilla

Fröken Tindra sa...

Rosor är så vackert! Klart att du fixar clematisen också. Kommmer att bli så fint.
Kram!

Elsa och Helena sa...

Vilket fint foto på rosen...men lössen låter inte trevliga. Hoppas du får bukt med dem!

Trevlig helg...KRAMAR

AnnaHelena sa...

Håller med om att doftande rosor är ljuvliga! Har två honungsrosor Rosa Helenae Hybrida i trädgården och när de blommar så doftar hela gatan!!!

De har inte riktigt börjat blomma ännu, men liksom dina har de fått en massa löss. Nåja, man får ta det onda med det goda!

Kram // AH

Anki sa...

En till här som älskar rosor, men vad f-n hur mycker löss kan det finnas?!...såpar hela tiden tycker jag men inte hjälper det!
Fin är den iaf din homungsros!

Ha nu en fin dag!
Kramen!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är väl typiskt att det ska komma löss på rosorna... Hoppas du får bort dem, för rosen ser jättefin ut
Kram
Marie

Anonym sa...

Vackert vackert, men usch och fy för löss...hoppas du blir av med dom!
Ha en skön lördag.
Kram
AC

Livet på Vestergård sa...

Så fin den är! Hoppas att du får kål på lössen.
Kram Kicki