söndag 10 mars 2013

Babynest

Måste visa babynestet som jag sydde för en tid sedan.
Om lite drygt en månad ska det ligga en bebis här istället för dotterns gamla docka. Vågar inte tala om för min mamma att jag gjort detta, hon säger att man får absolut inte göra något i förväg, hon skulle bara veta hur mycket små kläder jag köpt.
Min underbara flicka som ska ge mig ett barnbarn.
Ja, denna våren är det många roligheter att se fram emot, samtidigt som det är nervöst.

Jag vill också tacka för alla fina kommentarer jag får, jag blir så förunderligt glad över alla fina vänner som finns där ute. Tack och stor kram till er!

Eva

35 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin. Lite gamnal skrock det där med att man inte ska köpa eller förbereda något innan
Vad spännande med en liten bebis
Ha en bra start på veckan

Annas röda stol sa...

Oj vad duktig du är som fixat så fint till det lilla barnet. Vacker dotter du har, det strålar om henne :) Ha nu en trevlig kväll. Kram Anna

annika sa...

Så flitig du är! Härligt att det snart är dags.

Kram
annika

Annes vita rum sa...

När jag var ung och väntade mitt första barn då köpte jag inget i förväg.Men nu till barnbarnen så kan man verkligen inte vänta,gör som du köper bebiskläder i tid och otid:) så gulligt du har sytt!Så vacker hon är dottern din,vissa är så fina när dom är gravida,riktig strålar om henne.
men visst skulle det vara roligt att kunna ses nån gång,men det kommer kanske:) ha en ny fin vecka vännen..kramizar

blockethuset sa...

Åå...så mysigt och vad duktigt du är. Jättefint till babyn..
Klart att du får mycket fina kommentarer Eva, för du verkar vara en sympatiskt, trevlig kvinna, som bryr sig om sin omgivning.Inte alla som gör det i detta stressade samhälle...
Fin bild på dottern förresten...hon ser så lycklig ut!
Kram
Carina

Unknown sa...

Så´nt mysigt näste du gjort. Helt nytt för mig. All lycka framöver till hela familjen!
Hoppas att du haft en fin helg!
Kram Yvonne

Maria sa...

Det är klart att man får fixa med saker i förväg! Man måste ju få njuta, längta och förbereda, det är ju en del av livets roliga! Jag handlade och pysslade också en hel del till Dorisen innan hon kom. :) Så njut av ditt pysslande, babynestet är ljuvligt! Du är så kreativ och duktig Eva!!!

Så fin hon är din dotter med den runda goa babymagen! Jag förstår att ni är spända och förväntansfulla!

Ha nu en fin måndag och var rädd om dig!
kram♥

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fin dotter med söta maggen! Jättefint du sytt!!
Ja tänk vad man köpt innan till barn o barnbarn,man är ju så till sej så..Spännande med allt nu Eva! var det gött att vart i stugan nu då o musslat lite...Kram DU fina vän ♥ Gunilla

Fru C sa...

Ja du har verkligen roligheter att se fram emot....

Att du kan sy och dona så...jag är väldigt avundsjuk ;-)

Kram//
Carolina

Miruschka sa...

Vad fint du har gjort till ditt kommande barnbarn, SÅ spännande att se fram emot!!
Hoppas du får en fin start på veckan:)
Kram♥

Nyanser av vitt sa...

Vad vacker hon är din dotter. Ett mycket gulligt babynest :O)
Tittar in för att önska dig en fin måndag i solskenet.
Kram Agneta

Rosa i huset i vitt sa...

Det är ju svårt att låta bli att köpa..det finns ju så mycket gulligt och fint
kram Rosa

Äppelblom sa...

Så duktig du är att sy. Min dotter bad en arbetskamrats mamma att sy en till henne. Så är det när man har tummen mitt i näven.
Jag kunde inte heller hålla mig utan jag köpte babykläder innan bebisen kom. Jag förvarade dem här hemma, men de fick ett par små strumpor som de brukade gå och titta på och längta.
Må så gott och kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Mycket trevligheter, både bebis och bröllop... Ja det låter verkligen som en trevlig vår. Får hoppas att vädret kommer att vara fint också. Idag var det isande kallt -13grader i morse. Fy bubblan!
Kram
Marie

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej finaste Eva!
-Så kul att du också ska bli mormor...Själv väntar jag också tillökning ! - Ja jag ska också bli mormor igen kring den 24:e mars är det beräknat :)
Så jättefin din babynest blev !
-Önskar att jag också hade tålamod att använda den där maskinen man syr med.
Önskar dej en härlig vecka ♥
Kram / Anneli

Unknown sa...

Vilket underbart bebyneste och dotter.
Ha en fin vecka du härliga.
Kram/
Berit

A House With A View sa...

Vilken jättefin dotter du har!! Så kul med barnbarn, kan knappt tänka mig in i hur det måste kännas :)) Jag tycker att man ska glädjas så mycket man bara kan, livet är fullt av överraskningar och det gäller att leva och njuta här och nu!! Så jättefint du sytt!!

Kraaaaaaam aka

nattugglan sa...

Så roligt med en liten baby!!Självklart får du sy iförväg..inte ska vi va så skrockiga som de va förr i tiden.Va fina gardiner du bytte till..de med färg va nog bättre!ha det bra..kramar

Livet på Vestergård sa...

Så roligt att vänta på barnbarn, och så mysig sovplats du gjort till den lilla! Spännande tider för er nu.
Kram Kicki

A House With A View sa...

Kikar in igen för att tacka för din goa kommentar hos mig som gjorde mig så glad!!! Tack snälla :))

Kraaaaaaam aka

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej Eva !

Herrejösses vad det måste kännas speciellt när ens dotter väntar barn...måste vara en underbar känsla !!!! Kan förstå att du längtar !
Tack fina du för din söta kommentar inne hos mej.. blir så glad !

Kramar till dej

Prinsessorna på Bellevue sa...

Nej, man måste få glädjas och att få göra saker och pyssla och kanske handla något är ju en slags förberedelse och det är ju så himla roligt! Vad du är duktig att sy, kommer perfekt till den vackraste bebisen som snart kommer! Jättevacker dotter också!

Kraam
Petronella

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Visst ska man glädjas i förväg och man blir ju inte mindre ledsen ifall något skulle gå fel. Din dotter ser ut som hälsan själv och så roligt att få vänta på ett litet barnbarn.
Kram Anette

Black Iris sa...

Åhh, det är ju alltid lika spännande när det väntas tillökning..
Underbart babynest du gjort till barnbarnet..
Jag får nog vänta på barnbarns-barn nu jag :)

Kram Maidi

skifferhuset sa...

Å vilken gullig babymage, dottern har! Hon ser så lycklig ut! Så söt litet babyneste du sytt! Å jag riktigt känner hur du väntar å längtar! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

skifferhuset sa...

Å vilken gullig babymage, dottern har! Hon ser så lycklig ut! Så söt litet babyneste du sytt! Å jag riktigt känner hur du väntar å längtar! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

skifferhuset sa...

Å vilken gullig babymage, dottern har! Hon ser så lycklig ut! Så söt litet babyneste du sytt! Å jag riktigt känner hur du väntar å längtar! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

Monika sa...

Åååå sååå fint OCH mysigt! :o)

Ett sånt näste blir ju som en varm omfamning för den lilla bäbben :o)

Tack själv raraste du! Jag blir alltid så glad av dina inlägg. De finns sååå mycket hjärta i dem. Det uppskattar jag väldigt mycket.


Ha det bäst!
Kram från en något djupfryst...

Monika ;o)

Queen of Kammebornia sa...

Vilken lycka för ett barn att få en mormor som du! Och din dotter är så strålande vacker! Stor kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där gissade jag fel, på vad det du sydde skulle bli. Så gulligt och mysigt litet sovnäste. Underbart, roligt och spännande när den lilla kommer.
Kramar
AnnaMaria

Äppelblom sa...

En liten hälsning så här på sena eftermiddagen.
Hoppas allt är bra med dig och tack för snäll kommentar.
Må så gott och varm kram till dig!

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll,gokväll lilla gumman! Tack för titten o rodnar ju här:)) Brr har du det kallt också? Här är ingen vår än på ett tag♥ Kraam Gunilla

Lena sa...

Fint mamma! :-) Kommer bli mysigt när det ligger en bebis där i <3

G:a Affären sa...

Åh, kan det vara din fina dotter som kommenterade här ovan?
Och visst är babynestet fint! Så flitig du är med sysmaskinen, ja det är väl lika bra när den står framme. Jag känner igen det där med inget i förväg men det är svårt att låta bli! Skulle jag bli mormor så gjorde jag garanterat som du!

Kramar
Cia

Gunillasljusglimtar sa...

...Har du skålat i kväll? ?...Lilla gumman♡...vi gjort en köttgryta till våra ungar i morn;)) kraam Gunilla