lördag 10 augusti 2013

Lördag kväll

Jag har tagit mitt kvällsdopp och nu sitter jag med ett glas rött för att trösta mig! Allt är sagolikt vackert, havet ligger som en spegel och det är frid, jag vill inte åka hem imorgon för att börja jobba på måndag! Jag vill inte, jag vill inte! Var dag i mitt liv skrev ett inlägg om detta och tipsade om Jenny Strömstedts krönika där hon skriver att hon inte vill, läs här.

Trots att jag har så fina minnen av denna sommaren vill jag ha mer! Ja, ja, jag kan få mer ... det är snart helg igen!

Ha det fint, alla fina vänner!

Kramar
Eva

17 kommentarer:

Lilla Källängen sa...

Ååå förstår dig! Sommaren är så underbar på många sätt och man vill att den ska vara länge, länge. Det känns vemodigt...men än så kan vi ha många fina dagar att se fram emot. Nu har det börjat mörkna riktigt på kvällarna igen också så nu går det många värmeljus här hemma ;-)
Ha nu en fortsatt skön helg
Många kramar Anneli

Yvonne sa...

Svårt att få nog av det goda som sommaren ger, men de andra årstiderna bjuder godheter även de. Men ännu kan det komma fina sommardagar/kvällar att ta vara på hoppas vi. Kramisar Yvonne

annika sa...

Jag känner precis som du. På måndag drar det igång igen det inrutade livet. Jag njuter av att få ta dagen lite som den kommer. Vet också att det snart är helg igen men det är så mycket som ska göras och tänkas innan dess :)
Jag har svårt att bryta upp, bryta från ledigheten till det disciplinerade livet. Jo jag vet att det går för det har det gjort alla andra 40 år.

Kram
annika

Hanna sa...

Jag förstår dig, sommaren har varit helt underbar och klart att man vill ha mer...
Ha en fin dag.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den känslan känner jag igen, det blir dubbelt värre när man ska lämna ett älskat sommarställe. Men på måndag i höjd med fm-fika är vi tillbaka i samma trall. Man vänjer sig fort, både till jobb och ledighet.
Stor kram denna lite vemodiga söndag.
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa det går ju såå fort allt! Nu är snart augusti på mitten redan.Vi kan få många fina dagar än även om mörkret infinner sig tidigare nu.Här blir plötsligt tomt o tyst när alla sommarhus grannar försviner,på gott o ont!
Jag har inte så bra somrar pga min magge,men så är det-Tufft nu.Fast skrivet ett litet inlägg precis nu om du vill läsa...Kramen på dej..Gubben vill inte heller börja jobba i morron:) Kram Gunilla

Jennie Bergius sa...

Det är bäst att (försöka) leva som på sommaren, varje dag :)

Annas röda stol sa...

Jag förstår att du vill stanna tiden det är snart helg igen så du kan åka till din stuga :) Det vardagliga kommer man snabbt in i. Kramkram Anna

Inger sa...

Har jobbat en vecka och det var jobbigt... vill inte släppa allt hemma, vill fortsätta vara här, så lätt att allt fokus hamnar på jobbet tyvärr.
Kram

Unknown sa...

Visst vill man ha mer, förstår fullkomligt vad du menar. Det ser ut som om du haft en härlig semester, det har ju varit så underbart varmt och skönt. Vilken sommar! Vilken fin korg du hittade på loppisen hos grannen, himla bra att ha en loppisgrannbod:)Nu är vi hemma igen och det känns lite vemodigt att det är över liksom, åtminstone för denna gång. Man längtar ju som en tok efter sommaren och vips så är den borta. I år har jag dock försökt njuta av varje sekund och ta tillvara på alla goa stunder som varit.
Ha en fin söndagskväll.
Kram/
Berit

Anneli sa...

Förstår dig, det är skitjobbigt att börja igen. Minns hur dåligt jag mådde när semestern var slut..........
Det är väl en av fördelarna för med att vara egen............jag kan bestämma lite själv när jag vill börja jobba igen.

Men du, efter några timmar på arbetet är det son vanligt igen.

Ha det fint,
Kramar Anneli

A House With A View sa...

Ja sommaren är kort, gäller att ta vara på varje sekund :) Men som sagt det finns tid om helgerna :) Jag har jobbat ett par veckor nu och ja... jag är inne i vardagen igen :)

Kraaaaaam aka

Black Iris sa...

Du må tro att jag kände vemod och var ganska sorgsen när vi "gjorde vinter" i vår Jämtlandsstuga.. Dit åker man inte över en helg så nu ska det går ett helt långt år igen innan vi får komma dit..
Vi får trösta oss med att tiden brukar gå fort..

Kram Maidi

Prinsessorna på Bellevue sa...

Preciiis så känner man och väldigt kul skrivet! Hoppas det går bra för dig idag, ialla fall trots allt! Du vet hur det är... När man väl börjat så går det liksom an...

Kraam
Petronella

blockethuset sa...

Ja...denna sommar har verkligen varit underbar..tagit cykeln titt som tätt ner till havet, ett kvällsdopp och bara njutit av detta..ett glas vin och en god bok. Minns förra sommaren som bara regnade bort...men vi får stoppa in det fina i minnet och plocka fram det när vi som bäst behöver det..
Kram och hoppas det gick bra på jobbet!
Carina

Här är gudagott att vara ! sa...

Innan vi flyttade ut hit på landet kände jag samma sak när sommaren och semestern var slut.
-Man kände en ångest över att behöva lämna sitt sommarparadis och flytta hem.
Åh vad jag hoppas att du kan ta med dej lite av den frid och sinnesro som du känner, och bevara den i ditt hjärta. Och sen när du kommer hem tar du fram den där känslan närhelst du vill ♥
Varma kramar till dej.
Anneli

G:a Affären sa...

Jag har läst både dina och Jennys rader om våndan att semestern är slut, och jag håller fullständigt med och känner igen mig.
Har man ett krävande jobb så finns inte så mycket kvar av vardagen när man kommer hem. Orken är borta.
Funderar ofta på varför vi måste jobba så många timmar och så intensivt...vi är ju inne på 2000-talet och mänskligheten borde få det bättre. Mer tid för att Leva! Men kraven tycks bara öka! Varför då? Till vadå?
Jag jobbar som textillärare och gillar verkligen mitt jobb med eleverna. Men nu för tiden är det mest statestik, åtgärdsprogram, lösryckta fortbildningar, kvalitetsredovisningar, utvecklingssamtal och en massa annat...det sägs att det administrativa har ökat med 40% i skolans värld!
Jag vill inte! Jag vill jobba med eleverna och ämnet! Jag vill vara en utvilad lärare när jag möter mina elever under dagen, en vuxen som med engagemang bemöter var och en.

Oj, jag gick igång och det blev en lång kommentar.

Skönt att vi har helger!
Varm kram
Cia