tisdag 27 augusti 2013

Koppar

Så stilla, vackra kvällar det är nu, nyss svävade en luftballong över huset.

Jag tycker kopparfärg är så fint och har sett så fina ljusstakar i kopparfärg på H&M Home, men de är givetvis slut. Idag gjorde jag en runda på den lokala loppisen och fann en ljusstake i kopparfärg och den blev min. Inte är den gammal men jag gillar färgen.
Oj, vad det speglar sig i den blanka färgen!
Jag vill ha smycken i koppar, var hittar man det, tro?

Ha nu en fortsatt fin vecka, mina vänner!

Kram
Eva

29 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att koppar är på väg tillbaka. Har en stor kartong proppfull. Men jag är inte riktigt överens med det ännu. Men det kanske kommer, vem vet.
Ha det gott
Kram
AC

annika sa...

Jag har en hel del kopparföremål eftersom mor och en moster gillade det. Ibland är de framme.
Visst är det helt underbara dagar och kvällar nu. Vi tog en cykeltur i kväll och njöt av vacker utsikt och härlig luft.



Kram
annika

Annes vita rum sa...

Koppar,trä och guld nu får man börja söka i sina gömmor... Sådant som varit helt ute är nu inne igen,och man faller pladask:) Jättesnygg!
Ha en fin fortsättning på veckan vännen...kramizar

"Hemmet är min vrå" sa...

Har haft massor med koppar , men skickat iväg allt, har endast stor koppar bunke kvar som jag förvarar ved i. Men din lilla vas är söt. Ha en fin onsdag. Kram Mimmi

Anneli sa...

Har sett detta också att koppar är på väg tillbaka.
Din ljusstake var söt, man kan nog hitta mycket sånt på loppisar tror jag, det har ju inte alls varit populärt på många år.

Min dotter köpte smycken på Gina Tricot i "Rosè" som hon kallade det. Men för mig var det kopparfärg...............

Kramar Anneli

blockethuset sa...

Hej vännen...jag gillar också kopparfärg...har en klocka(på armen) och så har jag hittat fina armband på Lindex, med snören och koppardetaljer.
Tänk, koppar kanske är på väg tillbaka...alla grytor och allt som var så poppis förr!
Ha en fin dag
Carina

Annas röda stol sa...

Ja det är snyggt med koppar och din ljusstake är fin. Själv har jag inte fastnat i kopparsvängen än :) Jag håller mig till kopparplåten som finns under kaminen och DEN behöver putsas :) Ha det bra. Kram Anna

Marianne sa...

Ja koppar är fint!
Funderar på att plocka in min lampa som är i svart och koppar till vardagsrummet till hösten, får se om det blir av:)
Men jag gillar ju samtidigt alltid det som fått sig lite skit och några år på nacken, så oputsad är ju vackrast tycker jag:/
Kram

Monika sa...

Så fint! Koppar ger en varm o ombonad känsla. Tycker också det är fint. På Indiska kanske????

Kram raraste Du!
Monika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste någonstans att koppar kommer stort nu, passa på och köp medan det är billigt. Det är en vacker glans i koppar.
Kramar
AnnaMaria

Maria sa...

Vilken tur att du hittade en ljusstake på loppis! Det är så fint med koppar och kopparfärgade saker och din ljusstake är supersnygg!!!

Kopparfärgade smycken tror jag att du kan hitta på HM, Gina Tricot och de andra klädkedjorna. Hoppas att du finner några!!!

Ha nu en fin fortsättning på onsdagkvällen och veckan! Tänk Eva, snart är det helg och ledigt... en fantastiskt skön vetskap!!!

Stor kram♥ till fina dig!

kavallinskan sa...

Ja visst är det snyggt med koppar, ville också ha från hm men tyvärr slut!
Kul att jag kunde inspirera till en god middag :)
Kram viktoria

AnnaHelena sa...

Ja, tänk att koppar har fått en uppsving nu igen. Det var så populärt på 80-talet, och sedan totalt ute i många år. Men nu i somras kändes det plötsligt som att man var "redo" igen! Speciellt när Ernst visade flera koppargrejer i sitt program. Ja, tänk - att man kan ändra sig fram och tillbaka så!

Kram // AH

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Fin Ljusstake!
Det låter spännande med smycken i koppar.
Ha en bra dag!
Kram Anette

Solglittret sa...

Så fin ljusstake ..grattis till det fyndet!
Ja koppar är på tillbaka och det tycker jag är så fint ...det har varit bortglömt alldeles för länge.
Önskar dig en finfin dag
Kram Lollo

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa så fin den var! Sa till gubben häromdan att kopparn kommer tillbaka!! Nämen så mycket som vi skänkte bort för några år sen:( Det kommer alltid tillbaka allt sånt där! Bara man ska ha plats också! Kram på dej fina vän ♥ Gunilla

Lilla Rummet sa...

Ja, koppar är snyggt och är tillbaka i inredningarna.
Jättesnygg ljusstake.
Ha de gott
Kram Britt

Melody and M.E sa...

Jag har massa kopparsaker inne på vinden för jag har inte haft hjärta att kasta dem och det är absolut ingen som velat haft dem! Skulle inte förvåna mig om döttrarna kommer framöver och vill in där och kolla vad som finns! Det blir att putsa, putsa... så att de blänker igen!
Kram
M.E

Åke och Tanterna sa...

Hejsan i väster...

Himla snyggt.

Blir mer och mer sugen på att plocka fram den koppar jag har i gömmorna... å då blir det att putsa.

Må gott och ha en fin helg.

*KRAMAR om`na*

Queen of Kammebornia sa...

Koppar är fint! Och liksom varmt :) Kram!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det går en riktig våg av koppar just nu tror jag..kul att du hittade ljusstaken på loppis istället !!

Kramen

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tur att finns loppisar och att man kan göra vackra fynd för nästan ingen penning alls!

Fredagskraam
Petronella

Hanna sa...

Fin.
Ha en toppen helg.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Goeftermidda min fina Eva..Ja nu ska min man o jag mysa ikväll...Med havskräftor o lite vin..alltefter sköterskans peppning..haha. .ja du förstår...livskvalitet det ska man inte glömma...Detta med glossyboxen som jag prenumerar på det hade Jessica skrivet om på sin blogg för länge sen...Men det går söka på glossybox.Man kan gå ur när man vill.man får saker typ igår fick jag..eyeliner:)) schampo..balsam...jättefin ögonskugga...bodyscrub...lite mindre innehåll men bra grejer..bet 139:-imån troor jag det är..Kram o trevlig helg..blir det månne en skål då halv 8 :)) Gunilla

Unknown sa...

Luftballongen, undra om det var samma som vi såg på väg hem ifrån Kungälvs lasarett i onsdags. Det är så skoj att gå på loppisar, tyvärr hinns det sällan med här, men nu får jag nog snart mer tid över så då kan jag passa på.
Önskar dig fina Eva en härlig helg också.
Kram/
Berit

A House With A View sa...

Vilken fin ljusstake du köpt! Kul att fynda på loppis också - billigt och bra med återanvändning :) Koppar är verkligen inne just nu och jag gillar det :) Jag har dock inte så mycket koppar själv än men det kommer nog :)

Trevlig helg!

Kraaaaaaam aka

G:a Affären sa...

Du får köpa kopparplåt och göra egna smycken! Jag gillar också koppar, försökte ropa in en vattentunna men den blev för dyr. Priserna är redan högre!
Jag brukar skämta att jag skulle vilja ha ett tak i falsad koppar men det skulle bli alltför stöldbegärligt (dyrt!) .

Ljusstaken gillar jag också!

Trevlig helg!
Kramar
Cia

Fröken Tindra sa...

Vad synd att ljusstakarna är slut! Koppar är väl inte min favorit men jag kan tycka att vissa gamla kopparföremål är vackra. Hoppas att du hittar mer som kan passa ihop med vasen nu då.
Kram!

Fröken Tindra sa...

Eller ljusstake var det ju! Bara för att jag först trodde att det var en ljusstake så fastnade visst det intrycket...
Kram igen!