måndag 23 juni 2014

Vad havet ger

Det blev en fin midsommar för oss, inget regn men lite kyligt i vinden så vi satt inomhus och åt sillen. Till kaffet hade jag gjort en variant på Pavlova-tårtan, smarrigt och enkelt. Midsommardansen förflöt under skratt och glädje och så många människor som samlades på platsen har det nog aldrig varit förut, det var så härlig stämning. Kvällen blev lugn för oss "gamlingar" då barn och barnbarn umgicks med sina vänner. Glömde helt bort att ta kort under midsommarfirandet.

Midsommardagen var sonen och en vän ute och plockade ostron som grillades med vitlökssmör. Mumsigt!

Ser inte så aptitligt ut - men det var gott!

Julia är nyfiken.
Då var det ny arbetsvecka igen, lite närmare semestern.
Ha det fint mina kära bloggvänner!

Kram
Eva

21 kommentarer:

Anneli sa...

Du verkar ha haft en fin och lugn helg tillsammans med din familj, precis som man önskar.

Är så glad att du kikar in hos mig och lämnar små fina kommentarer, trots att du inte bloggar så ofta.

Önskar dig nu en bra vecka,
kram Anneli

Black Iris sa...

Grilla Ostron,, det visste jag inte att man kunde.. Jag har aldrig ätit Ostron men om de inte är råa skulle jag nog gilla det..
Fin helg för dig med ser jag..:)

Kram Maidi

Solstrimmor sa...

Så bra att ni har haft en bra midsommarhelg! Och vädret är som det är, vi lär oss aldrig riktigt, för när man tänker midsommar är det ju soliga dagar och ljumma kvällar vid dukade långbord vi ser framför oss!

Snart börjar din efterlängtade ledighet, glöm inte ta paus ofta och andas under arbetsveckan!

Kramar från Eva-Mari

Maria sa...

Vilken härlig midsommar ni har haft vännen! Att få umgås och hänga med nära och kära är ju ett av det bästa. En lugn midsommarkväll låter dessutom som en behaglig avslutning på firandet!

Jag tillhör ju dem som har "svårt" att äta ostron... kanske skulle prova ett grillat med vitlökssmör, för det lät riktigt gott!

Vad härligt att du snart har semester... det har jag med! Nu njuter vi lite av den tanken och så kör vi måndag (men inte en allt för stressig va?!!!).

Ta väl hand om dig! Och vännen, vad roligt att du hade tid och lust att göra ett inlägg!!!
Stor kram♥ till dig!

Annas röda stol sa...

En härlig midsommar med nära och kära, låter riktigt mysigt. Det där med ostron .r inte min grej, men med vitlökssmör och även grillade kan ju gå för sig...kanske:) Ha det fint vännen. Kram Anna

Unknown sa...

Mysig helg där hos er hör jag :-)

Grillade ostron med vitlökssmör... låter så smarrigt att jag nästan svimmar! Har aldrig smakat men som sagt, det vattnas i munnen.

Måste vara härligt att ha tillgång till havets läckerheter.

Här i inlandet är det lite klent med den varan....men desto mer av skogens guld och lax och öring.

Mvh, Lotta
lottasskaparkraft.blogspot.com

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det låter som en behaglig helg . Smarrigt med egenplockade ostron !
Håll ut..semestern kommer !

Kraaam

annika sa...

Det verkar vara en midsommar helt i min smak. Nuförtiden är det en lugn och vacker helg.
Skönt att du snart går på semester. Man borde inte jobba när det är så vackert ute.

Kram
annika

G:a Affären sa...

Förstår att du haft en härlig midsommar, det är vid dessa tillfällen man inte har tid och glömmer att fota.
Under kvällen var jag också gamling med vänner på verandan. Väldigt skönt.
Jag gillar söta Julia!
Så skönt för dig att du snart får en välbehövlig semester!
Varmt tack också för dina goa hälsningar!

Kramar
Cia

G:a Affären sa...

Så roligt att du gillade den bloggen, jag tycker den är väl värd att uppmärksamma!
Varm kram
Cia

Inger sa...

Ja nu är midsommar redan över, och förstår att du ser fram emot semestern. Du tar väl en extra lång i år.
Kram

A House With A View sa...

Det låter som du haft en riktigt strålande midsommar! Och då spelar det ju egentligen ingen roll om jackan måste på, det är ju sällskapet och gemenskapen som räknas :) Har aldrig smakat ostron, är nog lite feg, tycker att de ser lite skumma ut, fniss :)

Många kramar aka

Unknown sa...

Så roligt att höra ifrån dig igen! En härlig midsommar verkar du ha haft och kunnat krama din lilla Julia.
Ha en fortsatt fin sommar! Kram

Rost och rädisor sa...

Grillade ostron låter ju riktigt gott och vilken lyx att kunna plocka egna!
Glad sommar
Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du hade en mysig och fin midsommar. Och så lyxigt och fixa egna ostron, grillade har jag aldrig smakat. Kan tänka mig att det är jättegott.
Kramar/AM

Äppelblom sa...

Jag vill bara önska dig en trevlig helg!
Må så gott och kram!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Roligt kaffekoppskort och ni verkar ha haft en jättemysig midsommar! Härligt med lite barnbarnsmys också!

Kram
Petronella

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ingen flytväst den dagen, han fick sitta i sin bilstol när inte vi höll honom :)
Ha en fin sommarvecka
Kramar/AM

Unknown sa...

Låter som ni hade en fin midsommarhelg. Hoppas du snart har semester, så du kan njuta av lediga dagar och ägna dig åt barn, barnbarn och annat som är mysigt att syssla med.
Ha det fint goa Eva.
Kram/
Berit

Gunillasljusglimtar sa...

♥ Stor kram från mej till dej ♥ Gunilla

Hanna sa...

Så roligt att jag kunde inspirera någon.
Kram
Hanna