måndag 25 maj 2015

Sköna, gröna sommar

Igår blev jag några dagar för tidigt uppvaktad med en bok av barn och barnbarn. Sköna, gröna sommar av Hannu Sarenström, jag älskar hans böcker, de innehåller både mat och trädgård i en underbar blandning och enkelhet. Tack älskade ungar för en härlig present, ikväll ska jag läsa den!
 
 
 
Influensan vill inte ge med sig, känns som jag aldrig blir bra igen. Kanske ska skylla mig själv, har jobbat hela tiden och i helgen har tre små pockat på farmor/mormors uppmärksamhet. Nu skulle jag med glädje ta en veckas ledigt och bara sova och göra ingenting. Men jag är kvinna och stark och stolt så jag kämpar på!
 
Ha en fin vecka, kära vänner!
 
Kram
Eva

12 kommentarer:

Helena sa...

Så tråkigt att influensan inte ger sig. Önskar dig stort krya på dig!

Annes vita rum sa...

Usch! Influensa nu det gillas inte😩hoppas det går över och lite vila är nog en bra medicin☺️ Ta hand om dig... Kramiz

Unknown sa...

Men var rädd om dig fina, starka, stolta, kvinna! Du har bara detta liv just nu, ta det lugnt och krya på dig.
All lycka till dig fina vän!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Eva, du får allt vara mer rädd om dig. Nu är du ute på hal is igen, kommer ihåg att jag skrev här för inte alls länge sen att: kom ihåg att vi (räknar in mig där också) ska göra allt det där som står i din högerkant. I med bromsen nu så du blir frisk, årets flunsa var inte och leka med.
Perfekt med en veckas ledig, bara vila och läs din fina bok. Jag gillar hans böcker jättemycket också.
Stor kram vännen/AM

Anonym sa...

Vila och ta det lugnt är nog det enda som gäller mot influensa. Men känner du som jag så är det väldigt svårt att lugna ner sig, man tror att man klarar allt... men så är nog inte fallet.
Krya på dig!
Kram Birgitta

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Vilken fin bok du fått! Tycker också om hans böcker, så fina.
Men, vilken envis influensa som aldrig ger sig. Kanske är det för att du jobbat och inte vilat dig, inte vilat hemma heller låter det som...
Tror att det är viktigt ju äldre man blir, att vila och ta hand om sig när man är förkyld.
Lätt att säga till andra, tyvärr lever jag inte "som jag lär", jobbar alltid fast jag är dunderförkyld! Men, det är väldigt svårt när man har eget.
Hoppas att du kryar på dig snart.

Kramar Anncathrine

Maria sa...

Vilken härlig present, jag hoppas att du får många njutfulla stunder tillsammans med din bok! Åh ja, ett stort grattis till dig fina fina bloggvän,jag önskar dig en underbar födelsedag!!!

Det låter som en klok idé att du ska vara ledig, se nu till att inte vara så stark och stolt, utan ta och bädda ner dig och vila upp dig ordentligt!!! Man måste vara rädd om sig, alltid! Jag tränar på att inte vara så stark hela tiden... tänker att det är viktigt att mina barn inte tror att jag är en supermänniska, utan en helt vanlig och mänsklig sådan som kan vara svag ibland. Tror det är viktigt!

Ha en fin torsdag och var rädd om dig!
Stor kram♥ Maria

Black Iris sa...

Jag hade också en enormt envis förkylning för ett tag sen. Jag hostade så jag fick träningsvärk i magen. Hoppas det snart ger med sig för dig .

Kram Maidi

Gunillasljusglimtar sa...

Kära hjärtanes Eva är du inte bra än? Krya på dig nu vännen...Tack för så goa rader hos mig.Idag har varit så ledsamt,bara gråtit. Men behöver det väl nån gång också:) Allt känns liite motigt må jag säga.Nääe jag räknade med att Dr skulle kanske säga att jag inte skulle ha mer än mina tabl för maggen! Nädu,det var stor risk att det kommer ett skov med dunder o brak o då kan det bli illa...stomi! Cellgifterna tyckte han var de enda som var någorlunda skonsamt mot mig sist.(Tycker inte jag) SVÅR halsinfektion och illamående. Men jag ska pröva nu:)) hahaha,nu blev det långt gumman ♥ Kram Gunilla

A House With A View sa...

Vilken fin present! Men vad tråkigt att du inte är kry, sänder massor med krya på dig-hälsningar! Tänk på att ta vara på dig så att du kryar på dig!

Många kramar aka

Rost och rädisor sa...

Tycker du ska ta en vecka och vårda ditt tempel!
Kram Anette

G:a Affären sa...

När jag skriver det här har du säkert läst boken och förhoppningsfullt blivit helt av med influensan!
Grattis, det verkar som du fyller eller har fyllt år! Bästa presenten hade kanske varit att få jobba mindre...!?
Va rädd om dig!
Kramar /Cia