torsdag 12 november 2015

Tursamt!

När jag kom från jobbet idag väntade ett paket på mig. Jag har vunnit en utlottning hos Finaste mattan. Hur kul är det inte att vinna? Det var en ungdomsbok som blir en fin julklapp och en pysselbok som jag behåller själv.
 
 

Böcker från Semic förlag.

 
För övrigt håller det milda vädret i sig och jag gillar det, även om det regnar stundtals och blåser ständigt. Vinterkläderna behövs fortfarande inte och jag slipper oroa mig för halt väglag - jag är alltid skräckslagen när mina kära måste ut och köra i dåligt väglag.
 
"Julstädningen" har börjat i ett av rummen. En ny mattan, nya gardinstänger och nya gardiner har jag handlat, nu måste jag putsa fönster som är det tråkigaste hushållsarbete jag vet. Men nu måste det göras om vi ska kunna se ut genom fönstren.
 
Imorgon är det fredag!
 
Ha en fin helg, kära vänner!
 
Kram
Eva

11 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Grattis! Jag vinner aldrig. Har tur i kärlek.
Jag vill också börja städa men jag har en del kvar att göra i trädgården först.
Allt gott
Annika

Annes vita rum sa...

Vilken härlig höst vi har! Säger som du, bävar för halt väglag... Grattis till vinsten och ha en fin helg! Kramiz

Maria sa...

Åh grattis till dig fina Eva, vilken fin vinst!

Känner så väl igen mig i oron som drabbar en då nära och kära ska vara ute och köra bil... för mig är det nog ett av de värsta orosmomenten. Vi får hoppas på en halkfri vinter!

Vad mysigt det låter att du är i pysseltagen. Jag kan tänka mig att det blir riktigt mysigt! Här har inga fönster blivit tvättade på länge... beundrar dig som tar tag i en sådan syssla!!!

Snart bär det av till jobbet. Jag älskar mitt jobb men att det är fredag känns otroligt skönt!
Hoppas att du får en fin och trivsam helg!
Ta väl hand om dig!
Kram♥ Maria

Inger sa...

Grattis till vinsten, och ha en skön helg!
Kram

Helena sa...

Grattis till vinsten. Trevligt med pysselinspiration så här nu när vi närmar oss advent. Fin lördag till dig. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, fina böcker du vann. Håller
med om att det är töligt och putsa
fönster. Har för första gången hyrt en
fönsterputsare, och det var mycket bra pris.
Måste ha stege för och nå upp till dom flesta så
jag tycker maken fick en genial idé med och hyra
bort det.
Kramar/AM

Anonym sa...

Grattis till vinste, det är alltid kul. Håller med dig, det är nog det tråkigaste man kan göra när det gäller städning. Har precis gjort det, så nu hoppas jag att det håller länge.
Ha det bra!
Kram Birgitta

Erikslundsliv sa...

Så kul att vinna! Då blir man glad. Nu blir det papperspyssel hos dig för hela slanten, så kul!
Ha det fint i veckan!
Kram, Ann

HönaPöna sa...

vilken rolig vinst... grattis!

Gunillasljusglimtar sa...

GRATTIS!Till vinsten Eva♥ Visst är det så kul att vinna,kanske ska ha en utlottning igen det var lääängesen det:) Passande till julklapp också eller hur? Jag var på julmarknad i Hällekis igår,hittade två julklappar där,kul! Kram o ha en bra dag min vän..Gunilla

Unknown sa...

Grattis!
Visst är det härligt att få städa "rejält" ibland, åtminstone när det är klart. Det känns så nytt och fräscht och lite av måstegöraryggsäcken släpper och man kan NJUTA.
Ha en fin vecka! Kram