måndag 15 februari 2016

Det tog lång tid


Från den ena dagen till den andra försvann min hosta och förkylning, det var som att vända på en hand och jag blev pigg. Eländet har jag haft i tre veckor så det kändes som en befrielse. Men säg den glädje om varar, efter någon dag fick jag ryggsmärtor. Det gör så ont så jag mår illa och på höger sida går det ända ner till tårna. Jag har svårt att gå, sitta eller ligga, kan det vara diskbråck? Får detta emellanåt men inte så jobbigt som denna gången. Nu har jag gnällt färdigt!
 
 
Efter alldeles för lång tid har jag nu burit upp lådorna med adventstakarna på vinden. Lådorna har stått i gästrummet klara att bäras upp och jag har tittat uppgivet på dem varenda dag - nej, det får bli imorgon. Nu är det gjort och det är skönt. Samtidigt gick jag igenom några av lådorna med julsaker som inte varit framme på flera år. Här ska inte sparas så jag gjorde iordning en stor låda som ska lämnas till second hand. Den får nog stå på vinden till hösten för jag tror inte de vill se julsaker där nu.
 
Bilden från pingstkyrkans second hand på vår ort.
 
Jaha, nu hörde jag att diskmaskinen la av, grrrr, får väl rycka in som reparatör - om jag klarar det med min onda rygg!
 
Ha en fin vintervecka, några har ju sportlov och då är det ju fint med solsken som jag tror det är i nästan hela landet!
 
Kram
Eva

11 kommentarer:

HönaPöna sa...

Nämen, ajdå... Ska du inte uppsöka läkare, låter besvärligt det där?!
Hoppas det blir bättre snart!

Anonym sa...

Sån otur kan man bara inte ha, men härligt att förkylningen gått över... Nu är det bara att hoppas att ditt ryggont går snabbt över, det verkar som om du behöver rycka in som reparatör också.
Ha det bra och krya på dig!
Kram Birgitta

Unknown sa...

Skönt att du blev av med förkylningen, men fyyy... Att ha ont i ryggen är då verkligen ett lidande. Hoppas att du mycket snart blir fri från detta elände!
Verkar vara en fin sekondhand du har i din närhet med rena saker. Vi har en röda Kors butik i vår stad där damerna som sköter om den diskar och tvättar så allt ser fräscht ut. Det är trevligare att handla då, eller hur?
Visst är det skönt att ha städat undan julen för denna gång. Såg dock att jag fortfarande har en tomte kvar ute. Får göra en insats imorgon.
Varma tillfriskningskramar till dig kära vän!

Solstrimmor sa...

Stackare! Vet hur det är med en trasslig rygg. Säkert en "svit" som förkylningen triggade igång. Kontakta en naprapat är det enda råd jag kan ge. Ditt stillasittande jobb (som jag tror) gör ju inte saken bättre. Hoppas du kan stå och jobba, åtminstone vissa stunder under arbetsdagen. Sen jag blev pensionär har min rygg blivit, inte helt bra, men såå mycket bättre! Sköt om dig nu.

Kramar från Eva-Mari

Marie sa...

Skönt att förkylningen är över. Men ryggen - aj. Känner du igen symptomen på diskbråck? Skulle kanske kunna vara ischias annars också? Gå och kolla upp det om det inte blir bättre tycker jag.

Erikslundsliv sa...

Fy, ryggont gör ingen glad! Hoppas att du känner dig bättre snart. Tur ändå att förkylningen gett sig.
Rensa i jullådorna....det skulle jag behöva också, men jag har ingen lust just nu så det går bli en annan gång.
Du är duktig, men vila ryggen lite också!
Kram, Ann

Mycket annat & lite betong sa...

Att förkylningen plötsligt gått över låter hoppingivande. Jag är inne på min tredje vecka nu. Men inte kul att du fått ont i ryggen i stället.
Vi har haft våra julkartonger stående i vardagsrummet till häromdagen då vi gjorde en gemensam kraftansträngning (gubben är också sjuk) och bar ner dem under huset. Hade tagit upp ALLA julsaker för att precis som du gå igenom dem.
Hoppas att diskmaskinen piggar på sig!
Kram Agneta

Maria sa...

Men aj aj Eva, det låter inte kul! Långdragen förkylning och ryggont... vi skulle kunna ta varandra i hand! Här omkring har influensan slagit till hårt. Många ligger nerbäddade i över en vecka med fruktansvärd huvudvärk och feber. Inte kul. Och apropå sammanträffande... min eländiga förkylning försvann plötsligt och ersattes av ryggont... och julkartongerna har precis blivit undanplockade. Jag ska nog ta och göra som du och gallra bland julsakerna.

Blir lite (läs mycket) imponerad av att du tar dig an reparationen av diskmaskinen... vilken handlingskraftig och duktig kvinna du är! Sådant göra överstiger mina färdigheter! Men du, glöm inte bort att vila och vara rädd om dig!!!

I morgon är det sista dagen inför sportlovet och det känns ljuvligt! Jag hoppas att du mår bättre idag och att värken försvinner illa kvickt!

Ta väl hand om dig rara bloggvän!
Stor kram♥ Maria

Annika Christensen sa...

Ohh vad jobbigt. Hoppas det blir bättre tills det blir dagas att vara i trädgården. Många fina gröna vaser där som skulle passa på vår utställning.
Ha det så bra du kan.
Annika

skapa och inreda sa...

Inte kul med ryggont, vet hur det känns. Jag har också varit helt utslagen den senaste veckan, feber och ont i hela kroppen.
Precis som du så har även jag rensat ut saker som inte kommer att ändvändas i min jul låda, man samlar ju på sig en hel del.
Ha det så gott.
Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Nej Eva har det blivit ryggont efter den förkylningen?Inget med njurarna då? Ja så tråkigt när det blir det ena på det andra ...Har fått ont i halsen idag:(...krya på dig goa Eva💕