måndag 17 juli 2017

Skattjakt, bad och lavendel

Alla barn och barnbarn och ytterligare en familj med två barn var hos oss i stugan i helgen. Det var livat och ljudnivån var hög.
 
 
Arvid och Lena
 Dottern och jag kopplade av en stund och gick på skattjakt med Arvid ... lillebror sov i vagnen. Arvid är så tacksam att leka med, han är så lycklig och har så mycket fantasi. Vi hittade skatter och de gick att äta!


Klas och Arvid
 Vi badade inte i havet hela tiden för det blåste så mycket men Klas och Arvid var nöjda med att leka i poolen.
 
Efter en intensiv helg med mycket matlagning och disk var det skönt att komma hem och koppla av. Bara en gnutta regn har kommit så det är så torrt i rabatterna så allt är nu nerklippt. Har funderingar på att lägga igen några rabatter, känns som mer jobb än njutning eftersom vi är i stugan stora delar av sommaren. Nja, det får jag nog fundera på ....


Lavendeln blommar fint i torka och blåst
Nu är det sista arbetsveckan innan semestern, ska bli skönt, måtte det sluta blåsa, det är så tröttsamt.
 
Ha en fin vecka alla vänner!
 
Kram
Eva

15 kommentarer:

Inger sa...

Älskar lavendel, min har inte börjat blomma än.
Kram

Solstrimmor sa...

Så fin gemenskap ni har med familj och vänner. Men jag tycker du ska skaffa diskmaskin i stugan! Där om någonstans behöver du det!!

Tråkigt att ni har fått så lite regn. Annars klagar man oftast på att det regnar för mycket. Det verkar nu som blåsten tagit över!

Ha en fin arbetsvecka, snart stundar din sköna tid!
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Härligt med glada barn som får bada i solen! Visst är det en blåsig sommar vi har? Jag är så trött på blåsvädret nu, och det får gärna bli lite sommarvärme också. Men den kommer kanske lagom till din semester, du har väl beställt fint väder? ;-)
Ha det gott!
Kram, Ann

nattugglan sa...

hej igen.. nä det vet jag inte..är ju bara på insta nu..men då va jag in o tänkte som så skall jag skriva en rad för det är ju många som inte har insta... men då blev det till ingenting o sen fick jag inte bort det...kram

Anonym sa...

Vilken härlig helg, det är skönt med sol men behövs regn också. Här har vi också letat skatter, hittade en nyckel som enligt Millian leder till en dörr i ett slott... härliga ungar.
Kram Birgitta
Ps. Millian grävde själv ner en låda med en nyckel och sen gjorde vi en skattkarta och letade...;-)

Frida sa...

Härliga bilder!
Kramis!

Frida sa...

Ja det är upplevelser på olika sätt minsann, häftiga på sina vis!

ha det gott! kram

Maria sa...

Så fina barnbarn och barn du har och så härligt ni ser ut att ha det tillsammans! Jag har också ett gäng rabatter som ska klippas ner eller grävas om. Jag föredrar en lättskött trädgård. Jag hoppas att du har fått njuta ordentligt av din semester!

Ta väl hand om dig fina Eva!
Kram♥
Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Visst är det kul när huset är fullt men sen behöver man vila...
Så söta små badpojkar!
Jag har tagit bort några rabatter och i en del är det mest buskar. Har insett att jag inte hinner med.
Hoppas att du har en skön semester!

Kram Agneta

Gunillasljusglimtar sa...

Åh.. Så fina lavendel du har Eva! Ja nu har jag börjat jobba och säger som dottern att det är gött med rutiner igen! Det passar mig bra också.. Ja nu kommer det fyra barnbarn två från Mölndal i morgon och två lite hjälpredor på måndag, Alva o Märta.. Det är full sjå fast våra stora har fullt upp med annat nu💕 Kram Gunilla

Frida sa...

Det är något speciellt med bondgårdar och livet på landet, även om jag inte är uppväxt så själv så har det alltid funnits i omgivningarna och bland kompisar under uppväxten. Vi hade en jättehärlig dag!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram

Malgorzata sa...

Härligt! är i samma ålder som du ungefär...Inga barnbarn än...men en 13 åring hemma, massor med vänner och sommarhus i Polen! Kommit nyss från semester och känner mig igen som på semester när jag läser din inlägg. Regninga hälsningar från Göteborg

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Härliga sommarbilder! Här blåser det ordentligt idag men sommaren hos oss har inte varit speciellt blåsig. Däremot kall och solfattigaste på länge!
Nu längtar jag bara till hösten istället!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram /Maria

skapa och inreda sa...

Hoppas att din sommar har varit härlig med dagar av återhämtning inför höst och vinter. Själv njuter jag varje dag med bastubad och dopp i härlig liten sjö. Vet att en del tycker att vi har haft en dålig sommar men för mig så har det äntligen varit lagom varmt.
Må så gott.
Annika

Frida sa...

Tack för dina fina kommentarer! Blir så glad!
Ja hasselnötskräm ska du prova, jättegott!

Ha en fin helg! kramis