måndag 25 september 2017

Skördefest

 
 
Efter allt regn som kommit har jag nu ställt in de pelargoner jag är rädd om. Jag samlar på lite särskilda, de vanliga som finns i butikerna på försommaren är inte så roliga. Nedan är en dålig bild på en variant som har många rosa färger och vissa blommor är spräckliga, den ska jag försöka spara.
 
 
Pelargon.

I helgen var vi på skördefest på vår ö. Vi besökte ett par mycket trevliga ställen och det är roligt att prata med odlarna och även köpa deras fina produkter. Jag glömde givetvis att ta kort på allt som var till salu men några kort på tre av mina små barnbarn blev det, Willie var sjuk så han var hemma med sin mamma. En av gårdarna var mycket barnvänlig, det fanns många leksaker, hästar att rida på och kaniner att mata, sånt gillas. Jag gillar livet på landet!
 
 
 
Arvid kollar att lille Klas klarar att köra traktor. Går väl så där!

Julia var lycklig, hon fick rida på två olika hästar.

Vi fann ett ställe där vi kunde duka upp vår matsäck.

Svårt att slita barnen från kaninerna.
 
Vi hade en jättemysig helg i stugan och Julia var glad att hon fick vara med oss trots att inte hennes familj kunde vara med.
 
I lördags morse tog jag mitt sista dopp, under dagen togs bryggor och trappstegar upp. Bara att vänta på maj 2018.
 
Önskar er alla en riktigt trevlig vecka!
 
Kram
Eva

4 kommentarer:

Inger sa...

Vilken fin helg ni haft. Nä, pelargoner gillar inte regn, hoppas den fina klarar vintern. Borde gå bra, ser ut att vara stor.
Kram

Solstrimmor sa...

Det är precis sånt här som barnbarnen minns när dom är vuxna. En trivsam helg med besök på lantgård är själavård för stora barn också. Och tänk, ditt nästan-vinterbad... så fantastisk du är! Du måtte ha tjockare hud än vi andra??

Ha en fortsatt fin vecka.
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Livet på landet är bäst om du frågar mig! Men så bor jag ju på landet också....
Jag tog in mina pelargoner igår, bara de på verandan får stå ett tag till. Jag sparar alltid mina pellisar och det brukar gå bra varje år. Det är så kul i januari när de får komma in och får en skvätt vatten och de sätter fart på bara några dagar.
Ha det gott!
Kram, Ann

Anonym sa...

Håller med dig, livet på landet är underbart. Så bra att de tänker på de små och att det är barnvänligt. Så kul att Julia fick rida också, en perfekt dag ser det ut som... härligt.
Kram Birgitta