fredag 8 december 2017

Min dotter kan

 
Måste visa adventskalendern som min dotter gjort till Arvid och Klas.

 


Det mesta är gjort av mjölkkartonger och tändsticksaskar och sen guldsprayat. Inga dyra saker i luckorna, några russin, en godis eller en legobit. Det är upplevelsen och fantasin som är viktig, barnen är helt förtrollade. Min Lena är duktig! Och hon har två härliga pojkar.
 
Imorgon kommer Lena och svärdottern hit med sina barn, vi ska julpyssla. Det blir ett dygn med full fart, de sover över här - bara för att det är mysigt.
 
Ha en fin adventshelg kära vänner!
 
Kram
Eva

5 kommentarer:

Inger sa...

Jättegulligt, så bra att återanvända.
Kram

Solstrimmor sa...

Så kul, en hel stadsdel! Hon har säkert haft lika kul när hon gjort kalendern som killarna som får öppna den! Men otroligt ambitiöst! Ja, döttrar kan!

Hoppas ni får en härlig andra advent!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

Vilken fin kalender, gjorde alltid kalender till mina killar när de var små... men denna var något extra. Som du säger det är bara fantasin som sätter gränser.
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta

Erikslundsliv sa...

Sååå fint! Vilken kul idé och så spännande som barn att få kika i alla lådor och askar. Dessutom är ju staden en fin julprydnad!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Mycket annat & lite betong sa...

Så fint och så roligt att göra. Sånt gillar jag!
Har tänkt bygga ett litet tomtehus till mina barnbarn, får se om det blir i år...eller kanske nästa.

Kram Agneta