fredag 15 december 2017

Pysselhelg

Kan någon tala om vad som händer, var tar tiden vägen? Är det färre timmar på ett dygn eller går tiden fortare?
 
Helgen som gick var barn och barnbarn här på julpyssel. Vi började med att gå ut i skogen och grilla korv. Det är så mysigt att sitta vid elden och prata och barnen springer runt och leker. Arvid och William hittar på så många spännande lekar.

 
Lite korv innan lek.

Julia läser dagstidning för Arvid och Klas.
 
Sedan blev det pyssel inomhus men det var mest de vuxna och Julia som pysslade, killarna lekte mest.

Pyssel- och lekbord.
 
Pysselfolket övernattade här så det var full fart även nästa dag. Har nog världens finaste barnbarn, de leker så bra tillsammans och inte ett pip eller gnäll på hela tiden, inte ens när de skulle lägga sig.

Minst och störst.
 
Ja, det var en härlig helg, sånt man blir lycklig av.
 
Nu är det fredag igen, julklapparna är klara och kakorna är bakade, känns som jag har full koll ... just nu. Timmarna innan gästerna kommer blir jag alltid stressad med maten och undrar vad jag gett mig in på ... men julen brukar alltid bli riktigt bra. 
 
Ta det lugnt och ha en fin helg!
 
Kram
Eva

5 kommentarer:

Inger sa...

Dagarna är verkligen kortare och nu har nedräkningen inför julen börjat. Mysigt ni haft det. Jag väntar på att få träffa mina sju barnbarn.
Kram

Solstrimmor sa...

Mysigt värre, jag avundas korvgrillningen i skogen... det var länge sen nu. I morgon blir det pyssel här, vet inte hur många som kommer men det brukar bli kul.

Det där med julmaten... du gör väl inte all mat själv?? Vi har haft knytis i många år, jättebra och roligt också. I år har jag sillar, rödbetssallad och kola på min lott. Då har plötsligt dygnet fler timmar!

Ha en fin och vilsam tredje advent.
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Så mysigt med pyssel och korvgrillning.Underbart med föräldrar och mor- och farföräldrar som gör så mycket roligt med sina barn och barnbarn. Det är så det ska vara!
Ha en fin tredje advent!
Kram, Ann

Mycket annat & lite betong sa...

Så mysigt att ha julpyssel med alla!
Härligt med korvgrillningen ute. Vi har varit i skogen och plockat mossa och haft med fika. Det smakar så bra att äta utomhus.
Tack för ditt grattis! Det känns riktigt skönt.

Kram Agneta

Maria sa...

Å så mysigt ni haft det.
önskar dig en God Jul/kramen