lördag 13 januari 2018

Älg i matsalen, plastbåt och skoj

 
 
Tiden går så fort, redan är vi i mitten av januari. Men det bästa av allt .... vi har allt det fina framför oss, dagarna blir längre, det börjar grönska och spira och det blir varmare. Jag längtar inte för jag vet att vips så är våren här.
 
Har varit med jobbet på konferens under tre dagar, jag gillar verkligen att åka iväg med kollegorna, både nyttigt och kul. Under två dagar var vi i en båtfabrik, intressant att se båttillverkning och lära känna de vi säljer båtar för. Jag, som försöker vara så miljövänlig som möjligt, plastbantar, sopsorterar och köper närproducerat, jag jobbar med plastbåtar och motorer!
 
 
 
 
Blidingsholm hotell Åsnen


Hotellet var nästan helt omflutet av vatten.

En älg tittade på oss i matsalen, även björn och kronhjort.

I fabriken.

Hotellägaren bor i detta vackra hus.
 
Förutom att ägna oss åt jobbet umgicks vi på det trivsamma hotellet, åt fantastiskt god mat, promenerade, badade tunna och hade kul. Är så tacksam för dessa dagar med de bästa kollegorna!
 
Imorgon är det söndag och jag ska åka och leka med Arvid och Klas.
 
Ha en fortsatt fin helg kära vänner!
 
Kram
Eva

7 kommentarer:

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Härligt att få åka iväg så där några dagar!
Det känns så otroligt att se öppet vatten med svanar och gräsänder så här års. Hos oss ligger isen tjock på sjön och några sjöfåglar är förhoppningsvis inte kvar. Men de brukar alltid komma tillbaka tidigt. Långt innan det blivit öppet vatten och jag är alltid lika orolig att de ska frysa fast eller att de inte ska hitta någon mat. Men på något konstigt sätt brukar de klara sig! :-)
Mysigt att få träffa barnbarnen sen! Vi har min sambos barnbarn här i helgen och det är alltid mysigt!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram / Maria

Solstrimmor sa...

Jag kan sakna mina fina jobbarkompisar, några har jag fortfarande kontakt med. Kul när man åker iväg och umgås, upplever och lär. Bra att du plastbantar, då har du tagit ditt ansvar, att du jobbar med båtar i plast är en annan sak. Balansgången i livet kallas medvetenhet!

Önskar dig en fin dag med barnbarnen!
Kramar från Eva-Mari

Inger sa...

Jag tar fasta på att vi har allt det fina framför oss. Arbetskamrater är guld värda.
Kram

Anonym sa...

Så mysigt att åka iväg med jobbarkompisar, men jag gissar att det var jobb också... hihi. Ja nu är det på rätt väg, vi börjar närma oss våren bara solen ville titta fram lite.
Ett älghuvud i matsalen, passar bara på speciella ställen... hihi. Men vilket underbart hus hotellägaren bor i...
Ha en underbar vecka!
Kram Birgitta

Loppisälskare sa...

Ja oj vad man längtar efter ljuset nu även om man fortfarande njuter av levande ljus och ljusslingor. Det är väl mer dagsljus vi behöver och ork att ta den där promenaden när man kommer hem från jobbet. Så trevligt med några dagar tillsammans med arbetskamraterna. Är man kommunalt anställd som jag så finns det inte några pengar tyvärr för sånt. Och så himla vackert det där huset var.
Ha det så fint!
Kram RosMarie

Frida sa...

Roligt att få umgås utanför jobbet också, gör mkt det!
Ha en fin kväll, kram!

Unknown sa...

Hej kära Eva!
JAg har haft en längre tids datasemester. Jag trivs med att inte känna behovet av att kolla flödet. Fast jag har saknat mina bloggvänner. Fint att se att du har det bra och att dina kära också har det. Julia är verkligen en duktig tjej, härligt att hon är intresserad av hantverk. Fantastisk adventskalender som din dotter gjorde!
Det är inte lätt det här med miljön. En del måste vi stå ut med som t.ex. dina båtar. Det finns ju trots allt en massa andra saker som jag tror är värre, alla fabriker och fordon i Asien, kolkraftverkosv. För att inte tala om alla människor som kör huvudet i sanden och låtsas som att det inte finns några problem som t.ex. en viss stor president.
Ha det allra bäst kära vän!
Kram Yvonne