måndag 22 augusti 2011

Livet är som vanligt igen

Nu har jag avverkat första arbetsdagen efter semestern. Tiden har gått så fort och jag tyckte inte det var dags att gå till jobbet redan. Ville vara som Skalman ett tag till.
Men med en mat- och sovklocka blir det nog enahanda (även om det varit härligt att sova middag under några veckor) och det var faktiskt härligt att komma till jobbet och träffa mina fina kollegor. Jag kommer förstås att längta alldeles förfärligt mycket efter lilla barnbarnet Julia som jag har träffat nästan dagligen under min ledighet men vi ses nog till helgen igen hoppas jag.
Ha det fint kära vänner!
Kram
Eva

17 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! visst är det lite skönt trots allt att komma in i rutinerna. Och inte minst träffa kollegorna igen! Wow, vilken väska du har sytt! Är det tyg samt beskrivn. som följer med en bok? Tror jag sett det.. den väskan måste du använda som handväska!
Ha det gott!

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlig den veska di var :O) Jeg har vokst opp med Skalman og Bamse , verdens sterkeste bjørn he he . Han var det koselig å se igjen . Vi fikk inn svensk tv på antennen vår . Beppe , julmorgon osv... Herlige tider det , sikkert derfor jeg kan svensk :O) Godt å komme igang igjen tenker jeg, klem fra Bente.

Maria sa...

Så härligt att du har så fina arbetskamrater!!! :)

förstår att du kommer att sakna lilla Julia... jag har också en hel del barnbarnslängtan! :)
KRAM♥ Maria

barbrok sa...

Håller med, barnbarn är beroendeframkallande!
Kram Barbro

Black Iris sa...

Visst är det lite motigt att gå tillbaka till jobbet efter en lång skön semester.
Jag mjukstartade med 2 nätter förra veckan och det blir bara 2 nätter denna veckan också..
Förstår att du mest bara vill gosa med lilla Julia nu..

Kram Maidi

Ewa`s Galleri sa...

Det är faktiskt rätt skönt att komma in i de vanliga rutinerna,och sen får man vara glad att man har ett jobb med trevliga jobbar kompisar som man trivs med
Ha en bra dag

Fiffiga Systrar sa...

visst känns det motigt men samtidigt är det härligt att ta nya tag och lite spännande för en ny säsong! kram

Gunillasljusglimtar sa...

Gomöra på dej! Hade också tänkt börjat idag med jobbet,får väl vänta nån vecka till då.Åh förstår din längtan till barnbarnet...Ska träffa två av mina till helgen.Det är nåt visst med det Hoppas det går bra på jobbet,vi hörs igen! Kramis på dej Gunilla

Fru C sa...

Jo du....vem vill inte vara som Skalman. Det vill jag iaf.

Kram//

skifferhuset sa...

Visst är det skönt med semester men rutiner är bra oxå ;)! Ja dessa underbara barnbarn, de är livets efterrätt! Ha en fin kväll! Kram Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Man kommer fort in i jobblunken, men nog önskar man sig lite skalmanliv ibland. Roligt att du är med i min utlottning, dina lotter ligger i lådan nu.
Kramar
AnaMaria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Det känns bra igen att få börja arbeta efter semestern, det kändes bara tungt kvällen före arbetsdagen.
Kram Anette

Anonym sa...

Tack för titten inne hos oss;) och ett paket väntas anlända till din låda på måndag;)

Önskar dig en ljuvlig helg

Norrfrids Eija sa...

Hoppas vardagslunket har börjat rulla på smärtfritt - så är fallet här iaf!
Vad kul att du ville delta i min utlottning!
Kram Eija

Ellinor sa...

Hoppas hela veckan har gått bra. Och om man alltid fick ta det lugnt skulle man väl inte uppskatta semestern lika mycket! Hoppas du får extra mycket gos i helgen istället!
Ha det gott!
Kram
Ellinor

Gunillasljusglimtar sa...

...Tack GOA du för kommentaren hos mej! Klart man tycker ens barnbarn är det bästa...Har säkert du oxå naturligtvis! Kram på dej Kramis Gunilla

Fru C sa...

Du har inte glömt att dra upp klockan väll??

Kram//