torsdag 27 oktober 2011

Varit på kundkväll o shoppat

Ikväll hade Mia Maräng kundkväll i sin lilla, mysiga och välfyllda butik. Ljuslyktor och marschaller välkomnade oss och jättemycket besökare så det var svårt med parkering, men med god vilja går allt. Så himla roligt för rara, pigga Mia att det kom så många. Jag gick inte tomhänt därifrån - en klänning (som jag visar när jag fotat) och en mössa. Ville gärna handla mer men hade lite brått så jag ska åka till henne en annan dag. Måste köpa något till min nästa utlottning som jag ska ha innan jul tänkte jag.

Min nya mössa! Bilden hämtad från Mia Marängs blogg (utan lov).
Mia o jag pratade om en rolig grej som vi måste prata mer om innan jag berättar här. Roligt måste man ha!

Jag vill tacka er mina fina vänner här för alla era rara kommentarer, de värmer och piggar upp, vet att jag är dålig på att tacka men när jag gör det så är det innerligt.

Imorgon är sista dagen på min utlottning och på lördag blir det ett "vinnarinlägg".

Ha en fin kväll kära vänner och imorgon är det fredag!
Kram
Eva

22 kommentarer:

Miruschka sa...

Jättefin mössa, till och med jag skulle kunna tänka mig att ha en sån på huvudet;) Saken är den att jag tycker jag ser ut som en byfåne när jag har mössa på mig, har inte hittat någon snygg än. Men den där var inte helt fel!

Vad spännande att få se vilken som blir den lyckliga vinnare, naturligtvis håller jag en liten tumme för mig själv;)

Ha det gott/kram♥

Bea sa...

Hej!
Det låter som en trevlig kväll och lite festligt och roligt därtill :)
Så skall det va!
Söt mössa!
Må gott! /Bea

Husprojekt Drömhus sa...

ååh vad kul med kundkväll!! Snygg mössa du fick med dig :)

Kram
Tiina

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul med sånt Eva! jag blev erbjuden att komma på stickcafe igår kväll..men se då kan jag känna medj såå dum att gå dit själv.Är nog en liten osocial tant emellanåt! Söter mössa du köpte då.Väntar med spänning på dragningen..Du är så snäll,därför ska du ha rara kommentarer,punkt slut! Kramis Gunilla ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul med sånt Eva! jag blev erbjuden att komma på stickcafe igår kväll..men se då kan jag känna medj såå dum att gå dit själv.Är nog en liten osocial tant emellanåt! Söter mössa du köpte då.Väntar med spänning på dragningen..Du är så snäll,därför ska du ha rara kommentarer,punkt slut! Kramis Gunilla ♥

Jenny sa...

Hej Eva!
Låter som en mysig kväll! Jag hade vägarna förbi Mias butik tidigare i höstas, hon har mycket fint!

Jättesöt mössa du köpte!

Ha en trevlig helg,

Kraam Jenny

Vintage sa...

Superfin mössa! skön att ha när det blir kallare och kallare! önskar en fin helg kranm susanne

Maria sa...

Vilken söt mössa!!! :) Passar den månne till din halsduk? :)

Klart man måste ha kul... att trivas och skratta är livsviktigt och berikande!!!

Ha en jättefin helg!!!
Kramar♥ Maria

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlig lue og koselig med sånn kveld du har vært på :O) Ha en flott helg og kos deg masse , klem fra Bente :O)

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jooooo, det var första gången jag virkade tossor... tja någonting alls förutom runda mattor eller mormorsrutor faktiskt! :) Vilken oootroligt söt mössa du fått fatt i! Hrm, man kanske skulle... *hahaha* Jag skojar bara!

Kram/ Anna

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva...Tack för tittarna hos mej,så kul att du skriver sött till mej! Jaa va sköj om vi bodde nära då kunde vi sitta på stickcafe o tjöta...Kramis Gunilla

Anette sa...

Hejsan
Åh den mössan va snygg ,förstår att de fick följa med hem :)
Ha en härlig fredag kväll.
Kramen Anette

Anette sa...

Hejsan
Åh den mössan va snygg ,förstår att de fick följa med hem :)
Ha en härlig fredag kväll.
Kramen Anette

Anneli sa...

Åh, vad det låter kul med en sådan kundkväll.
Önskar jag kunde bli bjuden på det någongång.....

Din mössa var ju superfin.

Såg din tröja i ett tidigare inlägg, snygg.

Önskar en fin helg,
Kram Anneli.

Vintage House sa...

Hej
vad mysigt det lät och vilken söt mössa...
kul att ha lite pågång...
ha en mysig helg
kram
sandra

Hanna sa...

Snygg mössa.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Inger sa...

Vilken fin mössa, kan behövas snart:)
Samma tid året runt är absolut bäst...
Kram

Elzie sa...

Vilken häftig mössa! Tänk om jag vågade mig ut i en sån. Är alldeles för feg av mig, märker jag, haha.
Ska bli kul att se din klänning också. Och vad du och Mia har hittat på för kul.
Ha en fin helg.
Kram Elzie

nattugglan sa...

oj så fin mössa.. väntar på klänningen.. va kul för miamaräng om det kom många besökare!! Ha en bra helg..

Mitt liv som förskollärare sa...

Ljuvlig mössa.
Önskar dig en härlig helg.
Kram /Berit

Hemma hos Märtha sa...

Supersnygg mössa!!! Roligt med kundkväll!
Ha en mysig kväll!
Kram
Anne-Lie

Black Iris sa...

Nu har det hänt igen..jag har missat din utlottning tror jag..
Typiskt mig som bara har tid att blogga runt högst en gång i veckan.
Det här med utlottningar har jag tänkt på. Jag har ju aldrig haft någon men någon gång ska det bli av.
Jättefin mössa du skaffat dig också..

Kramen
Maidi