tisdag 22 november 2011

Stol och skog


Skrev med skrivstil jag fick lära mig i skolan.

Nu är lilla Julias stol klar så hon har något att sitta i när hon kommer till farmor. Nu blir ju inte bilderna där jag vill ha dem!!!


Köpt på loppis. När jag var barn hade jag en likadan.



I söndags var dotter och svärson hos oss. Vi hade en härlig promenad i skogen och plockade material till adventspyntet.

Käraste flicka.


Oj, så fort det blir mörkt!
På jobbet håller jag på att adventspynta - så mysigt - men det visar jag kanske en annan dag för nu är jag trött på blogger när det inte blir som jag vill.

Ha en fin kväll!
Kram
Eva



22 kommentarer:

Maria sa...

Åh en sådan stol hade jag med när jag var liten... tror den hade hjul, men är inte riktigt säker. ;)

Vad härligt ni ser ut att ha haft det, mysigt att få umgås med kära och nära!

Ha det fortsatt gott och fint!
Kramar till dig♥

Anonym sa...

Ser ut som en härlig dag i skogen. Underbar stolen blev, så vacker med lite vit färg;)

Tack för de alltid så goa kommentarerna inne hos oss;)

Ha en ljuvlig dag

Stina sa...

Stolen blev verkligen fin.:-) Kram Stina

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej Eva!
Vad fin stolen blev vit:)

Jumperfabriken har mycket snyggt! Om du går in under "varumärken" längst upp till vänster på Sidandsally.com och väljer Jumperfabriken får du upp flera plagg:)

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

Vintage House sa...

Hej
Det blir kanonfint gillar de gamla stolarna...
kram
sandra

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlig stol , jeg hadde også sånn da jeg var liten og hadde den også til egne barn . Sliter med blogginga jeg også , det hopper og spretter rundt når jeg lager innlegg.... men jeg gir meg ikke nei he he.

Ha en flott dag , klem fra Bente

Anonym sa...

Vilken fin stol,va kul att ha en sån i sin ägo! ja vi kör ungefär samtidigt till frissan ja...Ska också på kalas på lördag! Alltid kul att ha håret fint om det inte går att göra nåt åt övriga kroppen just hos mej,hihi.Ska dit till frissan redan 22 dec nästa gåbg,min frisör ska var lite julledig o nyår också! Ha det gott Eva Kramis Gunilla

Elsa och Helena sa...

Vilken fin gammal barnstol...kul för lilla barnbarnet att ha hos Farmor. Ja du, blogger kan få en att slita sitt hår ibland, hursomhelst så tycker jag inlägget blev bra.

KRAMAR

Rapport till Vänfors sa...

Visst är det mysigt när barnen eller som för dig barnbarnet får använda samma saker som man själv hade som barn?
Stolen blev ju jättefin, kommer nog att användas mycket.

Kram Annika

Bitte sa...

Vad fin stolen blev! :-) Den kommer hon att kunna använda länge, och den blir också ett vackert minne för henne när hennes egna barn kanske använder den någon gång i framtiden? :-)

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

...Tycker såå mycket om din blogg också må du tro! Jaa hon hade alldeles för mycket fint i den affären,farligt för en annan...Jo den långklänningen ÄR inte modern tror jag,inköptes på second hand o var i plysch men bara för a´skoj skull vi gör olika tema! Vinkväll.julkväll,hos mej sist haölv åtta hos mej,m.m..hhihihi vad en håller på! Kram på dej du trevliga Eva ♥ Gunillasljusglimtar (strular med kommentarena)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin stolen blev i vitt och med texten, där kommer barnbarnet sitta fint.
Kramar
AnnaMaria

Patricia sa...

Åh en sån stol hade jag till mina barn när de var små, har lånat ut den till någon men minns inte vem, så den är borta .. =(

Va fin den blev med lite färg och va kul med texten .. hi hi.

Må så gott!
Kram Patricia

skifferhuset sa...

En sådan stol hade mina barn oxå när de var små!Och den finns kvar till alla barnbarnen än! Rejäla saker dä! Vad snyggt du gjort den! Kram Iréne

Hildas hem - Sofia sa...

Så mysigt! Och så fin stolen blev :)

Du frågade om tillverkaren på tomten hos mig och i botten står det: Siw Stening, 0322-91125. Hon gör verkligen fantastiskt vackra tomtar i ull :)

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

Lisa sa...

Hejjj...Oj så fin stol du har gjort till Julia. Jättefin vad du kan och sån söt dyna med. Ska också fiffa till en sen men den står på altanen än. Har inte hunnit, köpte också en på loppis. De är så fina de där gamla eller hur. Skönt med en dag i skogen ska försöka hnna dit imorgon och ta lite pysselris. Ha de så bäst nu gumman..

Kram Lisa

AnnaHelena sa...

Å, nostalgi! En sån stol satt jag också i som barn! :)
Vilken tur du har som hittar en sån fin stol på loppis!
Härligt att samla material till adventspynt. I år är det ju snöfritt, så då är det ju lite lättare att hitta fina saker än när det ligger snö. Ser fram emot att se resultatet av ditt pynt!

KRAM // AH

AnnaHelena sa...

Å, nostalgi! En sån stol satt jag också i som barn! :)
Vilken tur du har som hittar en sån fin stol på loppis!
Härligt att samla material till adventspynt. I år är det ju snöfritt, så då är det ju lite lättare att hitta fina saker än när det ligger snö. Ser fram emot att se resultatet av ditt pynt!

KRAM // AH

Solstrimmor sa...

Jättesöt barnstol! Hoppas den kommer att bära många barnbarn framöver, inte bara lilla Julia.

Ja du, det är fler än du som är trött på Blogger kan jag säga!!

Hoppas din första adventshelg blir fin.
Kram Eva-Mari

en matsked grejer sa...

Så fina de där stolarna!
Kram Cecilia

karin sa...

åh en sån hade ju jag när jag var liten!