måndag 24 december 2012

God Jul!

Julaftonskväll och här råder ro och frid. Vi har haft vårt firande redan, i lördags kom dottern och svärsonen till oss och vi gjorde julmat och godis. Vi hann med mycket mer än vi trott och granen togs in och blev prydd med gamla minnen och lite nytt. På kvällen spelade vi Monopol och svärsonen och jag blev sittande till halv 2 på natten, ingen kunde ge sig men till slut förlorade jag, säkert beroende på trötthet.
Söndagen dukade vi, satte in skinkan i ugnen och gjorde iordning det sista inför julmiddagen. Maken och svärsonen var uppe i skogen och tände en brasa och sen gick dottern och jag dit med korv och bröd. Där satt vi i skogen vid elden och bara njöt, runt om oss blåste det snålblåst och var riktigt kallt. Det var så mysigt att göra nåt annorlunda och så enkelt på vår julafton. På eftermiddagen blev huset fullt med släkt och lilla Julia. Vi åt och hade det kul tillsammans. Tomten kom och han var så fin och snäll och lilla Julia blev riktigt bra kompis med honom. På natten åkte var och en hem till sitt och här satt vi lite trötta men så nöjda för att alla varit här och det var så mysigt och fint. Sedan barnen flyttade hemifrån har vi firat julafton den 23:e så att alla kan vara tillsammans, julafton ska de ju iväg till svärföräldrar och morföräldrar och det kan ju bli lite stressigt för dem. Vårt sätt fungerar utmärkt och alla är nöjda med det.
Nu vill jag önska er alla kära vänner en riktig GOD JUL! Kanske sitter ni vid julbordet nu eller kanske tomten har kommit på besök.

Kram
Eva

19 kommentarer:

Margareta sa...

Här är det också lugnt och skönt.
Önskar dig också en GOD JUL!!!

Kram Margareta

Rapport till Vänfors sa...

Har också världens lugnaste julafton. Allt är bra utom att min Christer ligger utslagen i förkylning. Första gången i mitt liv som jag kände att snart,snart men inte riktigt än, hade det varit mysigt med barnbarn. Trodde jag aldrig att jag skulle längta efter:)
Ha en fortsatt fin jul.
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Åh go kväll goa Eva...Tack för din omtanke;)...jaa nu har Gunilla hoppat i joursängen efter en fin fm hos Tess med alla nära samlade sen jobb o det har varit så lugnt o fridfullt:)...Kram Gunilla

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Lugn o ro...det kan väl inte bli bättre ! Det är så julen ska vara tycker jag.

Kramar till dej

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Lugn o ro...det kan väl inte bli bättre ! Det är så julen ska vara tycker jag.

Kramar till dej

Inger sa...

Ja nu har det lugnat ner sig, en son med familj har åkt hem till sitt och ett annat barnbarn har gått till sängs, nu är jag trött men nöjd.
God fortsättning på julhelgen!
Kram Inger

Annas röda stol sa...

Här får du en stor God jul kram av mig :)) Anna

annika sa...

God Jul i stugan ♥
Skönt med en fridfull och lugn jul så man hinner njuta. Vi har firat i dag med våra barn och fortsätter med det i morgon då vi utökar skaran lite.

Ha en fortsatt fin jul

Kram
annika

Miruschka sa...

Tittar in för att önska dig en fin fortsättning på julhelgen!!
Kram♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättebra julfirande hos dig. Önskar dig en bra fortsättning på julen.
Julkramar♥
AnnaMaria

Annes vita rum sa...

Härligt ni haft det! och nu råder lugnet som här:) Ha det gott vännen..
Mys och koppla av denna julhelg! största kramen...

Blockethuset sa...

Vad härligt ni verkar haft..huvudsaken är ju att man umgås! Idag blir här LUGNT..plockar i ordning lite, vinden viner utanför och så blir det nog soffan och en tänd brasa..
Kram
Carina

Anneli sa...

Vad mysigt ni har haft!

Lugn och ro har vi här idag..........halvligger i soffan och bara ÄR............kan behövas efter några intensiva timmar med släkt och vänner.

En god fortsättnig till dig,
Kram Anneli

A House With A View sa...

Det låter riktigt mysigt!! Och vilken vacker bild!! Vi har också haft det bra, god mat, många klappar och träff med familj och släkt:)))

Stooooor kraaaaaaam aka

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en fin fortsättning på julen
kram Rosa

Unknown sa...

God fortsättning på julen önskar jag dig! Låter som ni haft det hur bra som helst. Mysigt att grilla i skogen. Vi har en lugn hemmadag idag efter gårdagens julfrande i Svenshögen. Imorgon kommer svärföräldrarna hit på middag, kalkon blir det då. Sedan är det 27:e och då skall jag och maken fira att det är 26 år sedan vi träffades.
Ha det fortsatt gott fina du.
Julkram/
Berit

Fru C sa...

Önskar att jag också kunde få till det på jul som du verkar ha fått det....men ibland känns det som man skulle behöva dela sig i minst 3 delar för att räcka till.

Ha en fortsatt bra julhelg min vän//Kram

G:a Affären sa...

Åh vad jag gillar er stora familj, ni tycks trivas så bra ihop! Och att fira dagen innan låter som en utmärkt idé. Jag kommer ihåg förr när alla krav fanns från olika håll var man skulle vara på julafton. Så bra och enkel lösning!
Jag kan tro att lilla Julia kom bra överens med tomten, hon verkar van vid män och litade nog även på tomten.

Önskar dig en god fortsättning!
Kramar
Cia

Maria sa...

Tack finaste Eva för att du sprider så mycket finheter och kärlek här på bloggen och genom dina rara kommentarer!!! Tack för att du ger av dig själv och för att du är så klok och vänlig! Det är väldigt lätt att tycka om någon som du!!!

Nu hoppas jag att du får en riktigt behaglig och skön nyårsafton! Att du får må bra och att det nya året bär med sig mycket glädje och lycka!

Stor stor kram♥ till dig!!!