fredag 7 december 2012

Min egen julklapp

För att vara säker på att jag får vad jag vill ha så har jag köpt en julklapp till mig själv.
bilden från smyckenbyblucher.se
Min fina brorsdotter Lena har en frisersalong där hon även säljer smycken, Smycken by Blücher, gå gärna in och titta på allt fint som finns. Jag har köpt en del av henne eftersom jag är smyckestokig. Flärd ska man ha! Lena har även en blogg där hon skriver om sig och sin lilla familj. Hon är en underbar tjej och jag tycker så mycket om henne.
Jag har ytterligare en brorsdotter, Gun, som driver ett glasmästeri och inredningsbutik - Nya Glasmästeriet - med en webshop. Dessutom har hon en egen blogg. Gun är mitt första syskonbarn och vi är ganska lika, både till utseende och sätt och hon är mig så kär. Kram till båda mina brorsdöttrar!

Nu är det kallt som attan men det blåser inte och solen skiner. Imorgon väntar ett julbord och på söndag är det dags för Granjakt nr 2, denna gång med goda vänner.

Ha en härlig fredag och helg!

Kram
Eva

24 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Så vacker!! Ja visst är det så, att man kan hjälpa till lite med egna julklappar. Vad härligt det är med kreativa människor, så jag ska absolut kika in hos dina brorsdöttrar. Härligt med julbord och granjakt. Ha en härlig dag. Kram Anna

Marianne sa...

Snyggt!
Ja ibland får man liksom "se till" att man får det man vill;)
Ha en härlig helg!
Kram

Maria sa...

Det är klart att man ska ha flärd! Vilket vackert armband, vad härligt att du får precis det du vill ha av tomten! :)

Tack för tipsen om dina syskonbarns verksamheter! Ska kika in vid tillfälle!

Hoppas att du får en fin och trivsam fredag och helg vännen! Att få gå på ytterligare en granjakt låter som en trivsam syssla! :)

Stor kram♥ till rara dig!

Miruschka sa...

Vad kul att ha så händiga tjejer i släkten!
Ha en härlig kväll:)
Kram♥

Annes vita rum sa...

Så jättesnyggt! ska kika in där;)
önskar dig en fin fredagskväll! kramizar

Anonym sa...

Perfekt, att unna sig själv, det inte helt fel.
Så snyggt!!!!
Önskar dig en toppenhärlig fredag
Kram
AC

Blockethuset sa...

Smycken gillar vi..hade turen att i konstlotteriet på jobbet vinna en ring från Efva Attling! Lycka!
Trevlig fredagskväll till dig
Carina

Nyanser av vitt sa...

Så fin
. Vad mysigt att ha så fin kontakt. Ha en underbar helg.
Kram Agneta

Queen of Kammebornia sa...

Lite flärd piggar alltid upp! Kram!

Käranån sa...

Vackert smycke! Det bästa är ju att köpa julklapp åt sig själv, det har jag också gjort i år!! Härlig decemberbild i din almanacka. Ha en fortsatt trevlig helg!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men du det var väl en riktigt bra ide..att liksom säkra klappen till sig själv. Det måste nog jag oxå göra !!

Ha en riktigt fin helg..kraaaam

Lilla Källängen sa...

Självklart att man ska unna sig själv något ibland..en fin julklapp:-)
Det låter som att du kommer att få en riktigt fin helg.
Jag ska upp på vinden och hämta min gran ;-) Inte lika kul kanske men praktiskt..
Nu ska jag titta in lite hos dina brorsdöttrar
Ha det riktigt gott i helgen
kram Anneli

A House With A View sa...

Jääättefint armband!!! Såklart flärd är viktigt!!! Och kul för oss bloggläsare att få lite inspiration:)))

Stööööööörsta kraaaamen aka

Anonym sa...

Ja det kanske vi är ;))
Hon är ju en super bra förebild!<3
ja hoppas vi får in lite pengar!
Kram
/Wilma !

Gunillasljusglimtar.blogspot.com

Inger sa...

Smart att köpa julklapp till sig själv, jag ska också på julbord i morgon.
Kram

Elsa och Helena sa...

Ursnyggt armband, jag tänker också köpa julklapp till mig själv, då får jag (nästan) önska vad jag vill:)

KRAMAR

Anki sa...

Finemang att köpa till sig själv;)
Här är det inte lika kallt idag, mer behagligt sådär så man kan gå ut utan det hänger istappar i håret och man får kippa efter andan!

Önskar dig en fin adventshelg!
KRAAAAM!

Black Iris sa...

Jättefin ring och vad härligt att du har så fin kontakt med dina brors-döttrar..

Kram Maidi

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Jag får gå in och titta på web sidorna.
Ha en fin Advent!
Kram Anette

Patricia sa...

Hi hi .. det var ju smart att köpa julklappen själv .. =)
Jag har gett Nicke en hint om vad jag vill ha, vi får väl se om han förstod den .. =D

Må så gott!
Kram patricia

Mitt liv som förskollärare sa...

Jättevacker! Det är ingen dum idé det där att köpa en och annan julklapp till sig själv:)
Ha en fin andra advent.
Kram/
Berit

Mamma Blücher sa...

Goa lilla faster.. ❤️ vilken reklam vi fick ! Tack!
Lite lika är vi nog.. Hihi..
Tycker sååå mycket om dig! Kraaam..❤️
Mamma Blücher

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint
Jättebra ide att köpa till sigsjälv,Såg en fin klocka idag ,Tack för tipset
Ha en skön kväll

Helena Högberg sa...

Det är bra när man fixar julklappar och presenter till sig själv. Jag väntar på 2 glasfåglar som jag ska gratulera mig själv med när jag fyller år på lördag :)