söndag 26 januari 2014

Gammal och ung

Idag var lille Arvid, hans föräldrar och jag och hälsade på min mamma. Det var fint men mamma är gammal och trött, hon blir 96 år till sommaren.  Lille Arvid piggade upp henne och hon lekte små lekar med honom.


Det är 95 år mellan dessa två och mamma har en ättling som är yngre än Arvid och en till är på väg. Ja, när man är så gammal kan man ha många ättlingar.

Mina kära vänner, imorgon är det måndag igen och jag önskar er alla en fin vecka!

Kram
Eva

22 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Underbara bilder och vilken åldersskillnad :) Ha en fin start på nya veckan. Kram Anna

Anonym sa...

Tack för alla fina kommentarer som du skriver till mig Eva.
Men så härliga bilder på ung och gammal.
Önskar dig en skön söndagskväll och en fin start på den nya veckan.
kram
AC

Maria sa...

Vilka himla fina bilder Eva♥... och så underbart det måste kännas att både ha sin mor och sina barnbarn tillgängliga i livet! Arvid är ju som vanligt supersöt och din mamma ser ut att vara en riktigt välmående kvinna. Tänka sig va, 95 år i åldersskillnad, det är ju fantastiskt!

Jag hoppas att du får en skön söndagkväll och att den nya arbetsveckan startar på en fint och behagligt sätt!

Stor kram♥ till dig raraste vän!
Maria

annika sa...

Härligt att få barnbarnsbarn...tänk att få uppleva det! Fantastiskt att din mamma är 96 år. Svärmor blir 90 nu i april och jag tycker att det är en hög ålder.

Kram
annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin hon är din mamma, hon ser yngre ut. Och Arvid är jättegullig, så roligt och ha dessa foton.
Ha en fin vintervecka
Stor kram
AnnaMaria

Solstrimmor sa...

Vilka jättefina bilder! Så härligt med en mamma som ser så pigg ut trots sin ålder. Hoppas hon får njuta av det kommande barnbarnsbarnet också!

Ha en fin jobbarvecka utan huvudvärk!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

Så härligt det ser ut, hade önskat att mina föräldrar hade fått se mitt barnbarn.
Kram Birgitta

Monika sa...

Tack bästa Du för den fina kommentaren!

Vilka underbart gulliga bilder! Man kan faktiskt se hur glad din mamma är i pojken. De små livar verkligen upp både ung och gammal :o)

Ha en underbar vecka du också!

Kram
Monika

Miruschka sa...

Vilka fina bilder på gammal och ung!
Önskar även dig en fin vecka:)
Kram♥

Unknown sa...

Så fina generationsbilder!
Kram

Melody and M.E sa...

Ditt inlägg gör mig riktigt glad!
Jag har sett så många gamla som har det svårt och tungt. Härligt att även vid den höga åldern kunna uppskatta en liten kille!
Tack för att du bjuder på de fina familjefotona!
Önskar dig en bra start på veckan.
Kram M:E

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det är en ynnest att bli så gammal och få uppleva barnbarnsbarn.
Din mamma har väl tagit hand om sig själv på ett bra sett.
Ha en fin dag början på veckan!
Kram Anette

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fina bilder! Din mamma ser riktigt ung ut för sin ålder minsann! Inte dåligt att ta sig an barnbarnsbarnet så♥ Söte Arvid också! Ja man är glad att dom finns kvar våra gamla föräldrar men när dom blir sjuka då är det jobbigt för både dom själva o oss. Ja du vet ju du! TACK för att du vill vara med på utlottningen hos mej ♥ Kram Gunilla

Black Iris sa...

Nu får du mig att tänka på min mamma som gick bort för några år sedan..
Hon dog på sin 95-årsdag. Kroppen orkar ju inte hur länge som helst men hon var fullt klar i huvudet..

Kram Maidi

nattugglan sa...

så fint..Vad Arvid är söt!!!

Annes vita rum sa...

Så underbar bild! Yngst och äldst:)
Vilken lycka för dig att få ha din gamla mamma kvar så länge,och vilken lycka för mamma som får vara med och se hur familjen bara ökar..underbart!
Ha de gott min vän..kramiz

Inger sa...

Så rart!
Kram

Unknown sa...

Härligt! Hon ser yngre ut, men åldern tar ut sin rätt och jag förstår mer än väl om hon är trött. Fina bilder och det måste ändå vara underbart att få ha barnbarns barn i knät.
Ha en härlig vecka fina du.
Kram/
Berit

Home2tiny sa...

En underbar bild o vilken härlig känsla för din mamma att få ha sitt barnbarnsbarn i knät. Sv nej mina LdiRstövlar köpte jag inte på Gekås de fyndade jag i en butik i Båstad. Kramisar Tina

Rost och rädisor sa...

Värdefulla bilder som bara kommer att bli mer dyrbara.

Allt gott

Queen of Kammebornia sa...

Så fint! Jag är så glad att mina barn hann få en relation till min mormor som jag saknar så. Fyra år har jag klarat mig utan henne men det händer fortfarande att jag går mot telefonen för att ringa henne och prata. Kramar till dig!

G:a Affären sa...

Så fina bilder men jag skulle inte gissa att din mamma är så pass gammal. Så klart lille söta Arvid piggade upp henne!

Kramar
Cia