torsdag 24 juli 2014

Nu....

Nu har jag haft nästan en veckas semester och jag fortsätter två veckor till! Bloggen och datorn får vila, kan fortfarande inte få över mina kort till datorn, det problemet tar jag tag i längre fram.
 
Ha det riktigt fint, mina rara bloggvänner!
 
Kram
Eva

Men jag lägger mig i gräset och vilar mina ben
och slutar att fundera i solens gula sken,
nån annan kan fundera, nån klokare än jag
en sån här varm och vänlig
och sömnig sommardag
när allt är blått och luktar gott
och man är fri från trolleri
till vad man vill - men låter bli
och ligger still...
(ur Mumintrollets visa av Tove Janson)

17 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig vers av Tove!
Ha en riktigt skön semester! Du gör helt rätt i att skippa tekniken. Njut av sommaren!
Kram

Åke och Tanterna sa...

Hoppas Du får en fortsatt fin semester och att det fixar sig med Dina bilder.

Må gott

*KRAMAR om`na*

Annes vita rum sa...

Önskar dig en fortsatt fin semester och tack för titten hos mig! Ha de gott.. Kramiz

Annes vita rum sa...

Önskar dig en fortsatt fin semester och tack för titten hos mig! Ha de gott.. Kramiz

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Skönt och höra att du har semester. Och du har nog tryckt på något hänglås någonstans så det inte funkar, men det kan du fixa sen.
Njut av din ledighet
Stor kram/AM

Gunillasljusglimtar sa...

Är det nån jag önskar semester så är det DU Evavännen ♥ NJUT så länge du bara kan! tack för fin vers:) Jag jobbar som vanligt men har gjort igen ett pass så nu är jag ledig 10 dagar från i torsdags! Kramelikram / Gunilla

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en fortsatt härlig semester
kram Rosa

Annas röda stol sa...

Härligt Eva!! Du får ha en fortsatt skön semester :) Kram Anna

Hanna sa...

Ha en fin dag
Hanna

Inger sa...

Ha en fortsatt skön semester!
Kram

Anonym sa...

Ha en fortsatt fin semester!
Kram Birgitta

G:a Affären sa...

Härlig inställning Eva, det betyder att du verkligen har semester.
Och du ser, vi kikar så gärna in ändå fastän du inte har någon bild att visa.
Semester hade även min dotter och hennes man, undrar om han inte ska komma hit en sväng i januari också, innan han bestämmer vad han tycker om Sverige? Sommaren är ändå bäst och enklast att leva!

Önskar dig fina semesterdagar!
Och kram till dig vännen
Cia

Rost och rädisor sa...

Önskar dig en fortsatt fin semester. Här krånglar också tekniken efter ett åskväder som gick förbi.
Allt gott
Anette

Rapport till Vänfors sa...

Så härligt att höra Eva att du har semester...på riktigt :) Nya äppelrosfrön kommer så småningom, vi ger väl aldrig upp va? ;)
Kram Annika

Maria sa...

Vad underbart och härligt finaste vännen att du äntligen har semester!!! Jag tycker att du gör alldeles rätt som njuter av ledigheten istället för att fixa med bloggbilder!

Jag hoppas innerligt att dina dagar är fyllda med fina saker som gör dig glad och utvilad!!!

Ta väl hand om dig och tack för dina små hälsningar inne hos mig!

Stor stor kram♥ till dig från mig!
Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en fin helg
Tack för din kommentar och stor kram/AM

Mycket annat & lite betong sa...

Ha en skön semester!

Kram Agneta