lördag 30 april 2016

Lugnt

 
 
För några år sedan sådde dottern vildpelargon, vi vet inte vad den heter. Vi har inte lyckats så bra med den, den har inte blommat och plantorna har dött - utom en. Jag har varit så rädd om den kvarvarande och när jag var i stugan sist såg jag några knoppar. Nu blommar den med söta små blommor och bladen doftar när man tar på dem. Jag ska låta den gå i frö och sedan ska jag klippa ner den en bit och kanske det blir fler blommor. Det är roligt när man lyckas!
Vildpelargon.

 Valborgshelgen är en riktigt lugn helg, det är bara maken och jag i stugan. Lille Willie har varit sjuk och legat på sjukhus ett dygn. Han blev frisk och när de var på väg till oss i stugan satte kräksjukan igång på honom. Det var bara att vända hem igen. Stackars min lille prins!
 
Vädret är riktigt tråkigt, blåst, regn och kyla så aktiviteten är låg. När jag lagade middag idag kom grannen förbi i regnet med sin segelbåt, snabbt upp med mobilen för att fånga honom. Fick så bråttom så jag tappade mobilen och bilden blev därefter. Båtlivet har inte fått någon fart än i den kyliga våren.
 


Grannen.

Jag hoppas ni alla har en trevlig Valborgsmässoafton och även Första Maj!
 
Kram
Eva

16 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad bra att en av pelargonerna överlevde, så fin:)
Stackars liten som åkt på kräksjukan, hoppas han kryar på sig.

Ha en skön söndag,
Kram Jenny

Inger sa...

Idag har vi äntligen haft en fin dag, även om temperaturen är blygsam.
Söt pelargon. Ha en skön första maj!
Kram

Unknown sa...

Vilken fin pelargon, ovanliga, rara blommor! En del saker blir man känslomässigt bunden till och vill bara inte bli av med dem, särskilt om de har anknytning till barnen. Fint att ditt tålamod gav resultat!
Trist för den lille prinsen att han varit sjuk, hoppas att han kryat på sig.
Vi är hemma igen och har haft alldeles underbart väder med solsken hela dagen.
Ha det gott i er stuga!
Kram

Fröken Grön sa...

Så läckert med pelargoner sådda från frö!
Det har onekligen varit en himla kall och trist vår.
Nu håller vi tummarna för att maj blir annorlunda!
En skön söndag önskar jag dig!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars Willie, magsjuka är inget
vidare och så sjukhus också.
Och det här vädret tar ner aktiviteterna
rejält, men värmen ska ju komma nu
sägs det....
Tapper granne
Fin 1 maj och kramar/AM

Erikslundsliv sa...

Oj, hoppas att den lille kraken snart mår bra igen! Det gör verkligen ont i en när barnen blir sjuka och man önskar att man kunde ta över sjukan så de slapp!
Kul med vildpelargonen! De är jättefin och ovanlig!
Ha det gott!
Kram, Ann

Åke och Tanterna sa...

Hej och innerligt tack för alla vänliga kommentarer Du skriver hos mig.

Så fin liten planta Du lyckats med :-)

Ha en fin fortsatt 1:a maj.

*KRAMAR om*

Maria sa...

...åh, stackars lilla Willie, först en sjukhusvistelse och sedan kräksjukan, jag hoppas att han mår bättre nu!!! En lugn helg i stugan låter ändå inte helt fel... Men jag förstår om det kändes snopet att era nära och kära fick vända, särskilt om ni hade räknat med sällskap. Hoppas att helgen blev fin ändå och att ni fick njuta av ledigheten. Och återigen, er stuga ser ut att ligga otroligt vackert!

Tusen tack för din hälsning, jag blir alltid lika glad när du lämnar en hälsning! Just nu befinner jag mitt i oändligt mycket jobb och jag längtar gränslöst efter sommar och vila.

Ta väl hand om dig rar, fina bloggvän!
Stor kram♥ Maria

A House With A View sa...

Åh pelargonen är ju underbar, så fin! Hoppas du kan använda frön av den för att få fler. Men uschan för kräksjukan, jag har haft flunsan här och håller tummarna att slippa magsjukan som härjar på jobbet, urk...

Önskar dig en fin vecka!

Kramar aka

Annes vita rum sa...

Jaa nu är väl ändå våren här på riktigt trots låga temperaturer,hoppas nu att det vänder så man får njuta av denna underbara tid vi har framför oss..

Önskar dig en fin ny vecka.. Kramiz

Solstrimmor sa...

En fin första majvecka önskar jag dig! Nu verkar värmen äntligen komma... så efterlängtad! Grattis till vildpelargonen som blommar så fint. Jag fick några skott av Lisas hus som nu börjat blomma. De är verkligen söta och doften på bladen är magisk, jag bara tafsar på den hela tiden!
Otur med barnbarnet som blev sjuk... men, kanske var det bra med lie egentid också?

Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

Stackars lille Willie det är inte lätt att vara sjuk när man är liten och sen magsjuka på det hela... usch. Så kul när man lyckas med blommor, håller tummarna.
Idag har det varit ljuvligt sol och värme, hoppas att det håller i sig.
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta

Lila violer sa...

Fy för magsjukan! Extra jobbigt om man dessutom just varit sjuk innan! Stackaren!
Vad roligt med pelargonen! Spännande med en annorlunda sort!

Jag såg att ni hunnit klippa gräset och kört trimmern! Här dröjer det nog innan det blir dax med det för även om snön är borta så kan man inte kalla gräsmattan för grön! Haha! Men snart så! :)
Ha en fin vecka!
Kram

Rost och rädisor sa...

Såna överraskningar gillar man verkligen, så söt!
Allt gott
/Anette

A House With A View sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg i värmen!! :) Och angående din fråga om mina studier, jag är klar till sommaren men kommer att gå upp med min uppsats efter sommaren och sedan kommer jag inte plugga en dag till i resten av mitt liv, haha :)

Kramar aka

Hanna sa...

Så söt
Ha en fin kväll!
Hanna