söndag 11 september 2016

Vänner och ljuvligt väder

 
Man måste bara älska september, eller hur? Soliga dagar, lite kyligt på morgon och kväll, det är fint det!
 
I lördags tog vi och sonens familj båten över till sonens svärföräldrar på ön. Ingen lång resa, bara några minuter över vattnet. R och Y bor så fint i en rar liten stuga med tillhörande sjöbod.

Värden tar emot på bryggan.

Julia och William har givetvis leksaker hos mormor och morfar.


God mat och dryck i sjöboden.

 
Förrätt och roliga samtal blev det i stugan innan vi förflyttade oss till sjöboden. Där serverades mat och dryck och vi tittade ut mot vår ö. Vi hade det mysigt till mörkret föll och barnen blev trötta, då tog vi båten hem, glada och nöjda efter en fin eftermiddag/kväll tillsammans med vänner.
 
Hemma i min trädgård gräver jag bort en stor del växter från min djungel. Det är en hel del som det blivit för mycket av. Men det är ett arbete som jag gillar, höstarbetet är så befriande och jag håller på till snö eller kyla sätter stopp.
 
Ha en fortsatt ljuvlig september, kära vänner!
 
Kram
Eva

14 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Trevligt när man gör utflykter tillsammans och dessutom blir så väl trakterade! På fredag ska jag och dotter Åsa åka till Sandgrund och äntligen se Lars Lerins utställning. Ser jag fram emot!

Önskar dig många fina dagar i din trädgård. Hittills har september levererat:)
Kramar från Eva-Mari, som bara vill vara inne och sy...

Annes vita rum sa...

Vilken mysig dag ni haft! Lite avundsjuk är jag allt på er som bor på västkusten...Sveriges pärla enligt mig!
Önskar dig en fin vecka..kram

Unknown sa...

Mysig utflykt, fint att ha vänner så när, bara ta båten en stund!
Det känns bra att kunna fixa i trädgården denna underbara september. Jag är annars mer en vårarbetare, men än så länge går det bra.
Ha en fin vecka kära vän! Kram

A House With A View sa...

Vilken härlig utflykt,härliga bilder!! Och det där med att hålla på med trädgården fram till vintern gäller här också :) Jag har massor att göra innan tjälen lägger sig :)

Kramar aka

Mycket annat & lite betong sa...

Skönt att kunna ta båten när man ska hälsa på. Så fint de bor med sjöboden och bryggan.
Vi håller också på i trädgården, det är ju så härligt väder så det är bara att fortsätta så länge det går!
Vilken båttur ni fick med den häftiga båten i förra inlägget. Kul att se!

Kram Agneta

Annika sa...

Det har verkligen varit en fantastisk september så långt. Nu när man blev lite besviken på augusti så har ju september verkligen levererat. Skönt att ni fortfarande kan åka ut med båten. Ha en skön helg. Kram Annika

Inger sa...

Visst har vi en fin september. 'Odyssey' är inte så himla lätt att hitta i handeln, men den finns att köpa här: http://www.stauden-und-rosen.de/index.php?seite=rosen_alle&id=1235
Kram

Erikslundsliv sa...

Så mysigt att bara ta båten när man ska hälsa på och äta middag tillsammans! Det ser trivsamt ut i sjöboden och så härligt med blå himmel också. September är nog min favoritmånad faktiskt!
Ha en fin kväll!
Kram, Ann

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Roligt att det fungerar med bilderna igen. Det är så frustrerande då sånt där krånglar!

Det såg ut att ha varit en trevlig träff och vacker miljö. Härligt att kunna träffas så där.

Här rensas det också för fullt i trädgården. Det har varit härliga höstdagar med soliga men lite svala vindar. Man vill vara ute så länge det bara går.

Havtorn har jag varit lite sugen på att plantera. Har de några speciella krav för att trivas?

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram / Maria

Rost och rädisor sa...

Så mysigt att ta båten när man ska på fest! Nåt som en landkrabba från småländska inlandet aldrig varit med om.
Gillar också höstarbetet i trädgården, att slippa vattnandet, att se hönsen ivrigt sprätta runt, dela växter och allt annat pyssel.
Ha det så gott
/Anette

Anonym sa...

Vilket underbart ställe att bo på, tänk att ta båten när man skall hälsa på. Sitta i en sjöbod och äta, härligt. Det är samma här man kan kalla det för djungel, men det är bara att ta tag i det och flytta omkring växterna.
Kram Birgitta

Gunillasljusglimtar sa...

Så kul att vara med barn barnbarn o mysa ihop!Jag gillar hösten också Eva o den närmar sig väl snart! Kram till dig från mig ❤

Gunillasljusglimtar sa...

Så kul att vara med barn barnbarn o mysa ihop!Jag gillar hösten också Eva o den närmar sig väl snart! Kram till dig från mig ❤

Barwitzki sa...

Herlig tiden med barnebarn og så deilig landskap
og opplevelse med båten... vi var i ferie på
Bornholm, veldig koselig spasere til standen og
sykelturer. Ha fortsatt god høsten. Hilsen sender
Viola