söndag 23 oktober 2016

Nu har det kommit lite regn

Så vackert i naturen.


Plockar rönnbär för vintern


Min New Dawn blommar fortfarande

 
 Förra helgen var det några vackra dagar vid stugan. Jag var ute och promenerar så mycket jag hann. Jag har plockat rönnbär att ha på gröten och i smoothies, tror att de är nyttiga.
 

Glada tjejer
 I onsdags var vi 9 "damer" som gick på tai-restaurang och hade en rolig kväll. Maten var inte det viktigaste, det var gemenskapen.



Trevligt!

Lärkkottar
Så blev det helg igen och regn hela tiden, välbehövligt. Nu brusar det i bäckarna igen. På med regnkläderna och ut i skog och mark, fortfarande är det så makalöst vackra färger i naturen.
En kvist med lärkkottar fick följa med hem och får pryda väggen.
 
Så är det snart vardag igen och jag önskar er alla en fin vecka!

Kram
Eva

10 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll Eva! Så mycket fina foto du visar! Åh det har jag aldrig prövat att äta rönnbär! Ja gemenskap är viktigt fast jag är mest enstöring tycker jag:) Nu varit lite i karantän,vill ej bli sjuk tills i morgon...Kraam Gunilla 💚

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll Eva! Så mycket fina foto du visar! Åh det har jag aldrig prövat att äta rönnbär! Ja gemenskap är viktigt fast jag är mest enstöring tycker jag:) Nu varit lite i karantän,vill ej bli sjuk tills i morgon...Kraam Gunilla 💚

Unknown sa...

Så vackra bilder du delar kära vän! Tänk vilken fantastisk höst vi haft med de fina färgerna extralänge, för att inte tala om alla blommor som fortfarande gläder oss.
Har nog aldrig längtat efter regn förut som denna höst. Vi har fått lite men inte på långa vägar vad som behövs för att fylla på sinade brunnar.
Klok du är som tänker på julens dekorationer som även går att äta, fast de är lite beska tycker jag. Här har de redan skrumpnat ihop på träden.
Ha en fin vecka ! Kram

Inger sa...

Underbara höstfärger och årets sista ros, kanske. Även vi har fått lite regn.
Kram

Rost och rädisor sa...

Så fint med lärk! Brukar också försöka få tag i nån gren när stormen dragit med sig.
Fina naturbilder du visar. Man blir nästan bländad av all färg.
Ha det så gott
/Anette

Annes vita rum sa...

Rönnbär har jag massor hemma, men hade ingen aning om att man kan äta dom..😉Lärkträd däremot.. Det finns inte att få tag i , skulle oxå vilja plocka in lite lärkkottar.. Önskar dig en fin vecka.. Kramis

Solstrimmor sa...

Så skönt du haft det och ett par soldagar till och med! Vi har haft duggregn i några dagar men inte alls tillräckligt även om vi inte alls blivit så drabbade av torka som många andra ställen i landet.
Tre rönnbär om dagen räcker har jag hört! Kanske tur för goda är de inte, hihi!
Lärkgrenen är jättefin där på väggen! Det finns många fina fynd att göra under skogspromenaderna. Alltid något att stoppa i fickan... senast några vackra blanka kastanjer. Naturen är fantastisk, på alla sätt.

Ha en ny fin vecka.
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Nog är det torrt. Jag plockade mossa till dörrkransar igår och den var snustorr. Nu ligger den ute i en korg och blöts lite av regnet, sen går det lättare att göra hållbara kransar av mossan.
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Annas röda stol sa...

Hej Eva!
Fina bilder på hösten :) Här har regnet vräkt ner i flera dagar, men väldigt välbehövligt så torrt som det varit. Ella har varit hemma i helgen, goa unge!! Men så trötta vi är när hon åkt hem och det är första barnbarnet:) Herrejisses som man tacklat av sen ungarna var små. Ha en fin fortsatt vecka. Kram /Anna

Anonym sa...

Så fina höstbilder du har tagit, hösten är en härlig tid. Just nu när jag skriver detta är det tidigt på morgonen och himlen är väldigt vacker, solen håller på att gå upp.
Vi har också rönnbär i frysen, enligt en kompis till L så är det jättebra. Han tar ett bär om dagen och är nästan aldrig förkyld, undrar om det beror på bäret?
Så fint det blev med lärkgrenen.
Ha en bra helg!
Kram Birgitta