lördag 14 oktober 2017

Porto

 
Jag är hemkommen från Porto och har jobbat en vecka. Tjejerna och jag hade en härlig resa och vi har sett och gjort mycket spännande. Tyckte nog att det var i varmaste laget, ca 30 grader, för våra promenader i en stad som definitivt inte är platt. Från floden Douro klättrar staden uppför berget i brant stigning på de flesta ställen kändes det som.
 
Hemma på jobbet igen har vi nu en hektisk tid så det blev MÅNGA timmar övertid, igår kväll när jag kom hem somnade jag direkt i soffan. Känner mig fortfarande lite trött så jag lägger bara in några bilder från Porto. I ett annat inlägg ska jag visa och berätta mer från vår fantastiska resa.
 
 
 

Marknad

Vi åkte flodbåt på Douro

En man plockar oliver på en takterass

Utsikten från mitt hotellfönster
 
Må så gott!
 
Kram
Eva

8 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så härligt... och dig så väl förunnat! Tänk, Portugal har jag aldrig besökt. Mer och mer hör och läser jag om landet.

Önskar dig en skön söndag.
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Visst är det roligt och inspirerande att resa !!
Härliga bilder du bjuder oss på ;)
Ha en fin söndag !
Bia

Äppelblom sa...

I år ställde vi in vår planerade resa till Italien och det tror jag var ett klokt beslut. Jag har haft ett vänsterben som jag inte har varit vän med och jag förstod att jag inte skulle klara av resan.
Ser att du haft en trevlig resa och tack för fina bilder!
Kram Inga

.

Inger sa...

Läcker utsikt från hotellet och annat fint.
Kram

Erikslundsliv sa...

Så härligt med värme! Ser så mysigt ut, dit kanske jag ska åka någon gång... Nu närmast blir det Lanzarote för mig i mörkaste november. Det känns bra att få hoppa över en vecka med novembermörkret här hemma och istället få soool!
Ha det gott!
Kram, Ann

Rost och rädisor sa...

Ser helmysigt ut! Ofattbart att olivträden kan leva i dessa betongbyttor. De måste ju nästan kommit dit i efterhand dessutom. Man undrar vad vitsen är.

Ha det så gott och trevlig helg
/Anette

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Det låter som du haft härliga dagar i värmen men det lät lite hektiskt när du kom hem! Förstår att du är trött!
Jag har aldrig varit i Portugal men det ser vackert ut!
Det blir spännande att få se och höra mera!
Ha fortsatt härlig helg!
Kram, Maria

Anonym sa...

Så härligt med en resa, det behöver man ibland. Härligt med värme, skulle inte ha något emot det har nästan blåst bort idag.
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta