söndag 23 september 2018

Storm


Nu har vi haft storm på bohuskusten, turligt nog blev det något lindrigare än som befarats. I vår lilla skärgårdsby steg vattnet mycket och det ven och tjöt och knakade och brakade. I efterhand kan man säga att det var lite kul, det blev inga som helst skador och alla hjälptes åt att säkra upp. Jag pratade med många jag aldrig pratat med tidigare. Men kusligt var det när Knud härjade.


Badplatsens fasta brygga ligger under vatten.


Båten ligger högt ovanför bryggan.

Även om allt gick bra och vi hade trevligt vill jag verkligen inte ha storm igen, jag som avskyr blåst.


Småfåglarna hittade en vattenpöl att roa sig i.

Nu börjar en ny arbetsvecka och jag befarar att det blir riktigt tufft, säkert många som fått stormskador på sina båtar och det får vi åtgärda.

Kram
Eva

3 kommentarer:

Inger sa...

Skönt att ni klarade er bra.
Kram

Solstrimmor sa...

Stackars ni som har så mycket blåst. Jag hatar också när det blåser. Och jag tycker det blåser för mycket nuförtiden!

Ha en fin dag ändå.
Kramar från Eva-Mari

Underbarahem sa...

Håller med dig, gillar inte blåsten. Det har blåst här också, men som du skrev inte så mycket som de sa att det skulle göra. Nu hoppas vi på fint väder till helgen, MM skall på hopptävling vi får se hur det går.
Kram Birgitta