söndag 4 december 2011

Granjakt

Idag var det dags för vår årliga granjakt med goda vänner. Härlig promenad i skogen med glögg. När vi hittat fina granar belönade vi oss med att grilla korv.
Enda kortet som blev taget idag!
Hemma hade jag gjort iordning kantarellsoppa som vi avåt på mitt kära loppade finporslin. Skulle tagit kort på dukningen för jag var så nöjd med den men glömde givetvis det - och även att ta kort på granarna. Förstår inte vad jag tänker på - eller så tänker jag inte alls! Men trevligt hade vi!

Nu ska jag börja sticka handledsvärmare, får se om det blir något, är inte så bra på att sticka. När jag misslyckas med mina handarbeten beställer jag från bloggvänner istället. Det är en välsignelse att ni finns kära vänner!
Kram
Eva

20 kommentarer:

Maria sa...

Att inte ha en tanke på att fotografera, kan ju vara ett bra tecken på att man har haft väldigt trevligt! ;)

Kantarellsoppa... Mums vad gott!

Ha en fin kväll och lycka till med stickningen! :)
Stor kram♥ Maria

Miruschka sa...

Vilken kul idé att gemensamt leta efter en gran!!
Ja, det där med att fota allt är svårt att komma ihåg.
Hoppas du får en fin start på vecka 49:)
Kram♥

Gunillasljusglimtar sa...

haha,du är för härlig! Precis som jag i både det ena o det andra..Glömmer ta kort på det viktigaste som man så gärna behöver till bloggen...Ska ge mej på handledsvärmare oxå när ena mössa ska bli färdig till dottern först!Kramis Gunilla

Vintage House sa...

Hej
så mysigt ni verkar ha haft ja ibland glömmer man..
ha en mysig 2 advent!
kram
sandra

Fröken Tindra sa...

Jag tror nog att det är ett positivt tecken att man glömmer att fota. =0) Men visst kan det vara irriterande när man tycker sig ha haft något fint att bjuda på på bloggen.
Lycka till med stickningen! Här har du en till som inte är så värst slängd i det. Jag anlitar mamma...
Kram!

Rosor och Spetsar sa...

Så mysigt att ge sig av ut i skogen och leta granar och grilla i december - det låter som en helhärlig dag.
Vi får väl se granen senare, men visst är det så att jag också ofta tänker efteråt att det skulle jag ju ha fotat.
Ha nu en fin vecka
Kram
Annelie

Helly sa...

Hej! Vad kul att du hittat till min blogg! Gissar att du är en sån som vill dra ut på julkaramellen och inte pynta för tidigt.
Hoppas stickningen gick bra!

Livet på Vestergård sa...

Så trevligt ni har när ni är ute och letar gran!
Nästa helg får vi ge oss ut i skogen och se om vi hittar någon :)
Kram Kicki

Patricia sa...

Åh va mysigt med korvgrillning i det fria med vänner och kul att gå på gran-jakt tillsammans .. =)

Och kantarellsoppa, gud så gott .. förstår att du hade annat i tanken än att fota .. ; )

Ha det bäst!
Kram Patricia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så trevlig utflykt, sen var det väl bara hem och pynta.
Kram Anette

Monika sa...

Vilken strålande idé! Låter såååå mysigt! Jag älskar ju att vara ute i skogen o naturen. Och vid en lägereld mår man ju bara mer än gott. Och dessutom tillsammans med familj o goda vänner! Jaaa, bättre kan det väl knappast bli! :o)

Ha en fin start på veckan!

Kram
Monika

Mor-Mia sa...

Vad mysigt det låter med granjakt!
Tack även för alla snälla hälsningar du lämnar i min blogg :)

Kram Mia

Anonym sa...

Åh vad mysigt det lät med granjakt och med trevligt sällskap med;)

Roligt att du ville vara med i vår utlottning. En lott är reserverad till dig så nu håller vi bara tummarna;)

Önskar dig en ljuvlig dag

rosenälvorna sa...

Hej, vilken härlig picknick med kantarellsoppa och i riktigt porslin, må så vara att man glömmer fota, huvudsaken att man har det bra:) Christina

Gunillasljusglimtar sa...

jaa du Eva här snöar det hos oss..Lite kul med vitt o ljust till jul kanske...ha det gott Kramis Gunilla

Rapport till Vänfors sa...

Härligt med granjakt, allt för att ha det trevligt med goda vänner.
Kram Annika

G:a Affären sa...

Förstår att ni hade trevligt då du till och med glömde att ta bilder!
Det ser i alla fall ut som ni har det gemytligt där i granskogen.
Lycka till med stickningen!
♥ /Cia

becca sa...

Hejsan!
Så mysigt att göra det tillsammans, härlig tradition.
Kvistarna som jag har i urnan på altanen är bara grankvistar som jag tog bort på granen.
Ha en bra dag, kram Rebecca.

Mitt liv som förskollärare sa...

Granjakt och kantarellsoppa vet inte vilket som låter bäst:) kanske, kanske att soppan vinner lite. Låter väldigt härligt både och.
Hoppas du har en härlig vecka, rara Eva.
Kram/ Berit

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva! Tack för ditt kik hos mej...alltid så kul! jaa tänker på det än,syns ju spår efter detta med ljuset också! Usch va fort allt går...Ja så trevligt det var.Bäst på förfesten hos mej för där borta hörde vi inte varandra,90 peroner i ett rum som det bara ekade i.Men go mat o dryck!! Kram Gunilla ♥