lördag 24 december 2011

Julefrid

Vi hade vår julafton här igår med barn, barnbarn och lite släkt. En härlig och rolig kväll och första året med ett litet barnbarn.
Julia pratar med tomtemor
En glädje att ha de allra käraste hos sig, även om nu svärsonen inte var med.
Här är Julias och farmors plats
Vi åt gott och drack julmust - och det blev visst en julsnaps till sillen också!
Tomten kom med paket till oss och jag fick så fina julklappar som jag visar en annan dag men en sak ska jag visa ...


Julia vet vad farmor är passionerat förtjust i.

Tack, mina käraste för en fin julekväll! Idag har maken och jag kört vår dotter till flyget så hon kommer iväg till sin sambo som redan åkt iväg till Thailand.
Nu har vi en väldigt lugn och behaglig julafton med julmusik, rester från julmiddagen igår och just nu Karl-Bertil Jonssons jul på TV. Sen blir det julmusik och ett glas rött. Julefrid är det!

Julefrid till er kära vänner!
Kram
Eva

13 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Låter helt underbart...vilket halsband:)
Kram och ha en fin jul
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilket fint halsband från Julia...Mysig jul då förstår jag...jag har det bra också...Ha det gott nu vännen med ett glas rött! kramis Gunilla

Inger sa...

Ha en fortsatt skön julhelg!

G:a Affären sa...

Vilken härlig sammanhållning, inte dumt att fira dagen före så att nästan alla är med.
Ser på fina dukningen att farmor och Julia fick sitta bredvid varandra, mysigt.....
Önskar dig fina juldagar!
/Cia

Pia sa...

Hääärlig gåva du fått! Kan tänka mig hur stolt du bär den...

God Jul!
Kraam!

Elzie sa...

God fortsättning. Det lät som ni hade en fin julafton. Och vilka läckra smycken du fick!
Kram Elzie

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ha en fortsatt fin Jul!
Kram Anette

Mormors gård sa...

Hej! En riktigt fin fortsättning på julhelgen!
Julkramar av Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söt liten Julia, roligt och få rå om henne på julafton. Här är också julefrid nu, men redan imorgon är det kalas igen.
Önskar god fortsättning på julen
Kramar
AnnaMaria

AnnaHelena sa...

Ett sånt fint halsband du har fått!
Jag förstår att Julen blir något alldeles extra när barnbarnet är med!
Så fin hon är!

Kram // AH

Mitt liv som förskollärare sa...

Låter ljuvligt och så underbar hon ser ut lilla Julia. Barnbarn är nog något alldeles speciellt.
Vacker dukning och snyggt halsband.
God fortsättning önskar jag dig.
Kram/ Berit

Elzie sa...

Han fick en långtradare som man ska ha en rallybil i. Och den lät kan jag lova. Men lillsyrran hade sönder den och det var inte populärt, haha.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

Miruschka sa...

Tittar in som hastigast för att önska dig en god fortsättning!
Kram♥