söndag 30 juni 2013

Fullständigt onödigt men kul att ha!

När vi har vänner på besök i stugan som stannar över natten brukar vi packa en korg och gå ner till vattnet på kvällen. Där badar den som vill - oftast får jag bada ensam - och så dricker vi irish coffee. Enbart för dessa tillfällen nätshoppade jag en gräddsifon. Lite onödigt kanske men väldigt behändigt.

Igår hällregnade det hela dagen så jag åkte till Göksäter och handlade några välbehövliga saker, bl a träskor till jobbet. Det är inte trä i bottnarna utan mjukisar, skönt på jobbet där jag springer mycket.


Idag kom lille Arvid och hälsade på sin mormor. Han är så snäll och mjuk och tjock. Ljuvliga unge! Svärsonen hade lagat mat som de hade med sig och bjöd på, så bra man kan ha det. Älskade dotter och svärson, ni är så snälla och omtänksamma!

Ja, nu börjar en ny vecka igen. Ha det fint kära vänner, vare sig ni jobbar eller är lediga!

Kram
Eva

33 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilken rolig grädd-grej.. har aldrig sett. Otroligt fina skor. Såna vill jag ha. Ha en fin ny vecka. Kram Mimmi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sånt där gillar jag, packa en korg och gå iväg. Att sen bli bjuden på en irish vid vattenkanten låter mycket njutbart. Roligt med besök av Arvid och hans mamma och pappa.
Kramar
AnnaMaria

Annes vita rum sa...

Finns väl inga saker som är onödiga(ler) bara gubbarna som tycker:) Snygga träskor föresten!
Jag antar att han växer så det knakar den lille,mysigt att ha dom hos sig:) Önskar dig en ny fin vecka..kramizar

A House With A View sa...

Åååh vilka jättefina träskor!!! Helt ljuvliga!

Kraaaaam aka

Annas röda stol sa...

Men vilken härlig onödig grej :)) Klart man vill ha, så gott som det är med irish coffee... Dina tofflor är ju bara för läckra. Ha det gott. Kram Anna

annika sa...

Mysstunder vid vattenhålet kan jag tänka. Skorna ser väldigt sköna ut. Bra när barnen förstår vad man behöver :)

Kram
annika

Miruschka sa...

Gillar dina nya skor, ser härligt somriga ut!!
Vilken fin gest av dotter och svärson, men det är du verkligen värd.
Kram♥

Solstrimmor sa...

Vilka söta träskor! Jag tänker på min barndoms träskor när jag ser dem:) Då fick man ett nytt par varje sommar... som man sen bodde i!

Sommarkram till dig!
Eva-Mari

Anneli sa...

Underbara trätofflor!
Hade några liknande när jag var barn..............röda med prickar, men inte så fina som dina dock.

Kanske en onödig pryl............men vad gör det?
Finns inget som är så kul som att shoppa lite onödig lyx ibland!

Kramkram min vän ,
Anneli

Hajan sa...

Skorna var ju jättefina, ser
somriga ut också. Förr hade man ju
alltid träskor, men absolut inte
så fina.
tack för att vi fick hälsa på

kram

Gunillasljusglimtar sa...

Nämen vilken rolig sak! Så skulle jag kunna göra också:) Köpa nåt som används sparsamt!! Gud så söta träskor,såna skulle jag lätt kunna köpa! Klart barnen är snälla mot DEJ,har jag full förståelse för serru..):) ♥ Kram fina du / Gunilla

Marianne sa...

Vilken kul gräddmojäng, har jag aldrig sett tidigare!:) En sån tror jag är svårt att leva utan, en klart man måste ha grej;)
Fina mjukisträskor.
Ha en härlig dag!
Kram

Unknown sa...

Vilka söta tofflor. får se om jag hinner med en tur till Göksäter i sommar.
Ha det fint goa du.
Kram/
Berit

Anonym sa...

Låter som du har det riktigt bra. Fiffig manick, det kommer du nog att ha mycket nytta av.
Kram
AC

Rosa i huset i vitt sa...

Kul mojäng ...gillar dina träskor
ha det så bra
kram Rosa

Äppelblom sa...

Tack för kommentaren och ha en fortsatt skön sommarvecka!
Må så gott!

Black Iris sa...

Inte allas onödigt tycker jag.. Sifonen är ju jättebra att ha vid såna tillfällen och dina skor är såå söta.. Göksäter var länge sen nu så kanske det blir ett besök när jag kommer hem i Augusti..

Kram Maidi

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hmm, gräddsifon har jag aldrig hört talas om, men det var himla snygg! Skorna var suuuuperfina och härligt att det är mjukisar, lite snällare mot fötterna också!

Kraam
Petronella

Maria sa...

Finaste du!
Vilka härliga träskor. Älskar att de är röda med vita prickar, det är så fina! :)

Jag tycker att en gräddsifon låter som en utomordentligt bra och användbar pryl! Nu hoppas vi att ni får många mysiga sommarkvällar på klippan då ni kan njuta av ert smarriga irish coffee... och havsbad!

Ha det gott och fint och tack för dina alltid så rara kommentarer!
Kram♥

Fröken Tindra sa...

Vilka söta träskor! Var till Göksäter senast på påsk tror jag. Blir inte så ofta längre. Men kul när det blir av!
Sifonen var väl en jättebra grej! Och ganska käck onödighetspryl så att säga. =0)
Du får vara rädd om dig i allt jobb!! Nu märks det att folk gått på semester så smått. Skönt att kunna ta det liiite lugnare (ta i trä!!!) innan man själv skall gå.
Var rädd om dig!
Kraaam!

Inger sa...

Mycket omtänksamma barn har du!
Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Låter mysigt!
Åh så härligt att få rå om barnbarnet:-)
Trevligt att bli lite bortskämd och bjuden på mat.

Kram Susanne

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Onödiga saker är härligt !!!

Kraaam

Lilla Källängen sa...

Vad roligt, en gräddsifon har jag aldrig hört talas om förut. Klart man ska ha lite onödiga grejer också, vad tråkigt annars ;-)
Meen vilka fina träskor, såå söta, vill jag också ha :-)
Ha en fin helg
Kram Anneli

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Är det så en ny sifon ser ut;) Jag har bara en gammal obrukbar.
Tack för din kommentar!
Kram Anette

Vero sa...

Jag har också liknande träskor som jag skulle ha på jobbet. Det slutade med att jag har dem allt som oftast istället. För jag gillar att gå i dem.

Jättetrevlig blogg!

Mycket annat & lite betong sa...

Ibland är det väldigt roligt med fullständigt onödiga saker! Min man har en plastpistol som man fyller med ketchup...
Så söta skor, somriga och sköna!

Kram Agneta

skapa och inreda sa...

Även jag har en gräddsifon som jag inhandlade i Tyskland för ett antal år sedan :)
Helt underbara träskor, de skulle passa mig.
Kram
Annika

Melody and M.E sa...

En gräddsifon skulle ju vara superbra att ha! Undrar var man köper en sådan. Vi har ibland med chokladtårta på utflykten och tänk så bra att slippa ha vispad grädde i en burk!
Önskar dig sköna dagar i denna ljuva sommartid!
M.E

Här är gudagott att vara ! sa...

Tycker att det var en jättebra grej du fått tag i ! -Gräddsifon...Tänk det visste jag inte att det fanns ens. Snygg var den också liksom dina nya prickiga skor ♥
Oj vad jag är imponerad över ditt badande ! - Önskar jag vore likadan och bara kastade mej ut oavsett temperatur...
Din lille Arvid verkar redan vara en charmör ;) Mormor har han i alla fall i sitt grepp ;))
Ska väl erkänna att det är likadant här när våra små gullvippor kommer ♥
Ha det så skönt Eva och tack för dina alltid så gulliga hälsningar !
Varma kramar Anneli

Maria sa...

Tittar in för att önska dig, finaste Eva, en skön och härlig dag!!! Jag hoppas att du har tid och ro för njutbara stunder!!!

Tack för dina alltid så rara och hjärtevärmande kommentarer!!!
Många sommarkramar♥ till dig!!!

Junitjej sa...

Så fina träskor!

G:a Affären sa...

Så du har fått snusa på lilla Arvid, mysigt. Och så omtänksamt att dotter och svärson som tagit med sig mat. Då räcker tiden bättre till att umgås, och bada!

Nu kommer du att studsa fram på jobbet, så söta träskor!

Kramar
Cia