söndag 31 augusti 2014

Blommor från naturen



Ännu en helg i stugan med barn och barnbarn. Det är så mysigt och trivsamt.


Vår badplats. (´Nu är jag ganska ensam om att ta morgon- och kvällsdopp här)
Julia plockade en stor bukett blommor när vi var på promenad. Sen arrangerade hon dem fint i vas.

Inte så illa för att vara 3 år!
Att ha en treåring att samtala med är intressant och spännande. Det finns funderingar om mycket och det räcker med några ord för att hennes fantasier ska komma igång, de mysigaste stunderna är när vi promenerar hand i hand eller när hon sitter i mitt knä och vi hittar på sagor. Jag är så glad för att jag får tillbringa så mycket tid tillsammans med alla tre barnbarnen, det är en lycka.
 
Nu önskar jag er alla som tittar in en riktigt bra start på september!
 
Kram
Eva

27 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underbart med nära och kära omkring sig.
Ha det bra!
Kram Birgitta

Inger sa...

Åh vilken fin bukett!
Jag är så glad att jag äntligen har fått en stuga.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt att det blev stugväder igen, och roligt och vara flera där.
Julia var bra på och plocka blommor, fin bukett.
Kramar/AM

Mycket annat & lite betong sa...

Låter mysigt! Så fin bukett Julia fick ihop.
Jag har nyligen fått mitt första barnbarn så jag får vänta ett tag på de där samtalen.

Kram Agneta

Solstrimmor sa...

Den hisnande största lyckan!

Ha en fin början på nya månaden.
Kramar från Eva-Mari

Unknown sa...

Så fint Julia kunde ordna till en bukett! Härligt ni har haft, njut, njut, njut... Gillar att du fortfarande badar. Det gör jag också fast inte varje dag.
Ha en fin vecka!
Kram

Annes vita rum sa...

Förstår att du är ensam med att bada:)Vilken härlig helg ni haft! Finns väl inget bättre:)
Ha det så bra min vän..kramiz

Anneli sa...

Kallt i vattnet nu!
Önskar att det inte hade kylts av så snabbt, hade velat bada mer!
Svärfar sa att det inte är mer än 17 grader nu.................

Mysigt att ni fortfarande är i stugan, men ni kanske är där året om?

Vilken fin bukett, duktig hon är.
Blivande florist kanske........

Kramar Anneli

Rosa i huset i vitt sa...

Mysigt
kram Rosa

skapa och inreda sa...

Vilken lycka att få vara med sitt lilla barnbarn :)
Låter så härligt att ta ett uppfriskande dopp i havet, jag gillar kallt vatten.
Ha det gott.
Annika

skapa och inreda sa...

Vilken lycka att få vara med sitt lilla barnbarn :)
Låter så härligt att ta ett uppfriskande dopp i havet, jag gillar kallt vatten.
Ha det gott.
Annika

Fröken Tindra sa...

Vad härligt att du har så mysiga helger! Det gör gott för själen. Själv är jag ganska "trasig" i huvudet sen jag började jobba. Mindre kul...
Kram på dig!

Fröken Tindra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annas röda stol sa...

Härlig avkoppling med stugbesök, men jag förstår om du är ensam i badet;) Åh så fina blommor Julia har plockat. Kram Anna

Maria sa...

Söta lilla Julia, jag förstår att ni hade en fin helg tillsammans! Vad kan väl vara bättre än att få umgås och samtala med de små! ♥

Du är helt otrolig som fortfarande tar ett morgon- och kvällsdopp i havet! ;) Oj vad jag beundrar dig för att du gör det!

Ikväll har jag spenderat ett par timmar hos mitt lilla hjärta medan hennes mamma tränade karate. Det var fint!

Hoppas att du har fått en behaglig start på veckan!

Kram till dig raraste bloggvän!
Maria

Gunillasljusglimtar sa...

Så fint inlägg Eva! Jaa dessa barnbarn är u grädden nu:) Fast visst kommer det många tårar hos mej just nu...Förstår inte vad det är men tänker så mycket på varför man inte kunde klara av en kärnfamilj m.m. Men vet ju att vi har det bra nu med alla barn barnbarn o före detta man ..Men ändå...om du förstår mej! Svårare när man är sjuk o tittar på massa kort från förr...Kram min vän ♥ Gunilla

G:a Affären sa...

När jag läste att du fortfarande badar drog jag ihop axlarna, ja det kanske blir hastiga dopp, men ändå!
Jag skulle gärna vilja lyssna till era samtal, säkert en hel del intressanta funderingar.
Och vilken fin bukett söta Julia plockat ihop!

Kramar
Cia

Rost och rädisor sa...

Har du hört talas om badkar med tempererat vatten, lite soft musik, inget skräp mellan tårna när man kliver ur på golvvärmen och kläderna är varma och goa när man kryper i dem : )
Julias ljuvliga bukett, en så som gör mig riktigt glad och visst är det givande på många sätt att umgås med en sån liten person.
Kram
Anette

CRAFTY VIDEOS TIPS sa...

your gallery is just very nice .graphics are very nice . your website it just super. best of luck . do come visit me some time. that goes to everybody who see this. WE.HOBBIESANDCRAFTS.NET. and please sign my guestbook at the bottom of my webpage to let me know you came to see me do send your very good friends ( thank you ) it good to meet new friends.

A House With A View sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A House With A View sa...

Ja vilken rikedom att få umgås med barnbarnen, det förstår jag även om jag ju inte kommit dit ännu :) Och jag gissar att barnbarnen även uppskattar tiden du ger dem. Härliga bilder och så söt Julia är i sin fina tröja och vackra bukett.

Kramizar aka

Melody and M.E sa...

Vilka härliga helger ni har tillsammans!
Nog stämmer det att barnbarnen är livets efterrätt!
Önskar Dig också en fin september månad.
Kram M.E

Gunillasljusglimtar sa...

Blir såå glad att du alltid tittar till mej ♥ Gunilla

Äppelblom sa...

Visst är det härligt att få umgås med barnbarnen. Fem av våra bor drygt 10 mil bort, men det minsta har jag inte så långt till - bara 3.5 mil, så det blir oftare.
Så stor söta Julia har blivit.
Må så gott och kram!
Trevlig helg glömde jag! :))

Unknown sa...

Låter mysigt, fint ni har det tillsammans du och lilla Julia.
Kram/
Berit

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du får en bra vecka.
Kramar/AM

Lotta sa...

Åh vilken underbar bukett! Finns inga vackrare blommor än "barnablommor".
Och vilken mysig blogg du har :).

Kram!
/Lotta