söndag 17 augusti 2014

Svamp .... eller inte

Under sena eftermiddagen tröttnade jag på att rensa rabatter och gav mig ut i skogen med svampkorgen. Här har inte kommit så mycket regn så jag hade inte stora förhoppningar om att hitta svamp. Det gjorde jag inte heller, de jag hittade täckte bara botten på min korg. Jag förstår också att jag måste leta nya svampställen, på några år har skogen förändrats mycket, sly växer upp överallt och mina härliga svampställen försvinner.
För övrigt har helgen bjudit på trivsamheter i stugan. Sonen och hans familj var där så jag har fått leka med lilla Julia och gosa med lille William. Morgon- och kvällsdopp har det blivit, det njuter jag av även om det känns lite motigt att hoppa i vattnet när det är mulet och blåser halv storm.
 
Helgen gick med en rasande fart och snart börjar en ny arbetsvecka!
 
Ha det fint, kära vänner!
 
Kram
Eva
 

17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi har nog fått betydligt mer regn, skulle tro det är mer svamp här. Roligt med besök i stugan, och en helg går väldigt fort när man har det mysigt och roligt. Och jag tror det var samma tält. Jag bevakade det snudd på dagligen, så fort dom kommer in tar dom slut.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Igår tog även jag min svampkorg och gick till skogen. Här hade de fått fart efter regnen som äntligen kommit och min korg blev halv! Massor av små lämnade jag... chansar på att det blir jag som får skörda senare!
Så du har haft en sån där härlig helg igen, med barnbarn, bad, rensning och svampplockning... vad kan man mer önska sig?

Ha nu en fin vecka.
Kramar från Eva-Mari

Maria sa...

Tack för din fina kommentar vännen. Du gör mig alltid glad!

Så härligt och fint att du har fått umgås och mysa med dina små hjärtan! Tänk vad det fyller på i energiförråden när man får träffa sitt/sina barnbarn!

Åh vännen, vilken vacker bild!!! Här finns inte heller mycket svamp men jag hoppas att du fick en avkopplande stund när du strosade runt i skogen.

Hej å hå... nu kör vi måndag! Önskar även dig en behaglig start på den nya veckan. Snart är det helg igen, med ledighet och kanske flera havsbad (?)!

Stor kram♥ raraste!
Maria


Unknown sa...

Låter som att du haft ett härligt veckoslut! Ja bada, det är ju för underbart. Alltid lika skräckblandat innan man doppat sig, men när det väl är gjort... Underbart!
Ha en fin vecka! Kram

Annas röda stol sa...

En fin helg i stugan med nära och kära låter gott :) Ja några mängder av kantareller har vi inte men det har ändå blivit en del.Ha det fint. Kram Anna

Inger sa...

Vilken avkoppling att plocka svamp, synd att det inte blev så mycket. Bättre lycka nästa gång.
Kram

Anonym sa...

Här har vi också haft mys med barnbarnen fredag till lördag... härligt. På söndag blev det svamp plockning och det blev mycket svamp, får bli en tur till helgen också.
Kram Birgitta

A House With A View sa...

Vilken mysig helg du haft! Jag börjar också bli sugen på svampplockning men har inte kommit till skott ännu. Men nu har det kommit en hel del regn så kanske finns det lite att plocka nu :)

Kramar aka

Unknown sa...

jag plockade lite svamp i slutet på semestern. Nu skall vi till landet till helgen igen så får kanske ge mig ut på en ny skogstur och se om jag hittar lite mer, det är ju så gott. Låter skoj att träffa alla syskonen. Bor någon kvar i Mellerud? Jag hade ju loppis i somras och träffade massor av trevliga människor från både Mellerud och Dals- Rostock.
Kram fina du/
Berit

Unknown sa...

Ljuvligt guld de där gula sakerna! Hittar aldrig några själv. Här håller folket hårt i sina kantarellställen och jag är tyvärr en av dem som inte fattat vart de finns... men skam den som ger sig ;-)

Må fint!
Lotta

Melody and M.E sa...

Oj vad jag saknar att kunna gå ut med svampkorgen, men här vid Sydkusten är det ont om svampställen och de som känner till dem tiger som muren om var de finns! Får hoppas på att det finns några på torget!
Kram M.E

Rost och rädisor sa...

Några mängder av svamp finns det inte här heller, men du fick ju en vacker bild.
Allt gott
Anette

Äppelblom sa...

Här finns massor med kantareller just nu och vi har fått massor av vår granne, men på förmiddagen var gubben ute i skogen en vända och kom hem med lite grann.
Må så gott och kram!

G:a Affären sa...

I morgon börjar helgen igen och jag kanske ska ut i svampskogen. Och visst är det så att skogen förändras och även våra hemliga svampställen.

Din helg i stugan lät mysig, men dopp nu? Det är säkert uppfriskande och jag skulle också vilja våga eller klara av att bada nu. Men jag tror jag skulle dö på fläcken!

Nu hoppas vi att helgen går med snigelfart!
Trevlig helg önskar jag dig!
Cia

Gunillasljusglimtar sa...

Jaadu..Jag får nog leta svampen i ICAaffärn:) Ingen svampplockare längre..b a r a bra på att köra grus förstår du Eva! Det är så typiskt mej detta också så:) Wilma är en going minsann ♥ Kram o trevlig helg,kanske blir ett skål ikväll?

Rosa i huset i vitt sa...

Här har vi inte fått många droppar regn i sommar så vi får hoppas det kommer nån svamp
ha en fin helg
kram Rosa

Anonym sa...

I am really thankful to the holder of this web site who has shared this enormous
paragraph at here.

Take a look at my web-site: come allungare il pena