tisdag 31 mars 2015

De avlöser varann

Födelsedagarna i vår familj är till stor del samlade under våren. Idag fyller vår fina svärdotter år. Hon har gett oss två barnbarn , Julia och William, och hon är en fin hustru åt vår son. Vi träffas inte idag men under påskhelgen samlas vi i stugan och firar alla vuxna som fyller år under våren.

Bilden tagen i höstas när William var ungefär ett halvår.
 
Grattis du kära, du är den finaste svärdotter man kan tänka sig!
 
-------
 
Ja, nu är det två arbetsdagar kvar sen blir det några extra dagar ledigt. Känns helt rätt!
 
Ha det fint, alla vänner!
 
Kram
Eva

8 kommentarer:

Anneli sa...

Vilket fint foto.
Vi har också en hel del födelsedagar här på våren, idag fyller min son 25 år.
Förra veckan fyllde svärfar 80, så det ena kalaset avlöser det andra.

Gott för dig att vara lite ledig nu i Påsk.
Ska ni vara i stugan då?

Själv ska jag både på loppisar och auktioner i Påsk.........och så ett kalas då igen.

Ha det fint och en Glad Påsk om vi inte hörs innan dess,
kram Anneli

Maria sa...

Åh jag blir så varm i hjärtat när jag läser hur kärleksfullt du skriver om din svärdotter!!! Jag är fullkomligt övertygad om att du är en himla fin och omtänksam både svärmor och farmor!!! För massor av år sedan hade jag en väldigt fin svärmor, vi umgås ibland men det blir alldeles för sällan och jag kan sakna det!

Ser att ni har varit på Naturhistoriska och roat er! För ett par år sedan var vi också där och vi var alla väldigt nöjda med vårt besök!

Ta hand om dig fina vän!
Kram♥ Maria

Annes vita rum sa...

Så härligt! Då önskar jag dig en riktig fin helg i stugan med dina nära och kära! Och Glad Påsk förstås.. Kramizar

Unknown sa...

Så praktiskt att ni slår samman en del födelsedagsfirande till en helg. Vi har också de flesta födelsedagarna på våren. Barnbarnen fyller med fyra dagars mellanrum nu i veckan och de måste så klart få sina egna kalas så det blir mycket tårta i veckan.
Ha en riktigt härlig påsk!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt med ett påskkalas för alla som fyller år på våren, och du har fått en snäll och rar svärdotter. Skönt med påskledighet snart, och att det är långhelg gillas.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Grattis till svärdottern i efterskott och Grattis till Er som fått en så fin svärdotter.
Vår äldsta dotter fyller år i morgon, så här blir det också att fira födelsedag i påsk.
Själv ser jag fram emot ett par dagar ledigt från hantverkare i huset och ska ta fram kvasten i morgon för att städa bort alla fix och fog som de spridit över hela huset!
Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
Kram M.E

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis kram till fina svärdottern ♥ Gunilla

G:a Affären sa...

Mysigt med svärdottern och att ha flera födelsedagar att fira nu under våren. Med flera vädurar kan jag gissa att tempot är högt och att det slår lite gnistor ibland. Jag är också vädur...!
Hoppas ni får en skön tid tillsammans med många hurrarrop.

Ha en fin fortsättning på påsken.
Kramar /Cia