lördag 28 mars 2015

En härlig dag

 
 
Igår fick jag äntligen en ledig dag! Sonen har varit på resande fot hela veckan så jag följde med svärdottern, barnbarnen Julia och William och deras mormor till Naturhistoriska muséet. Vilken dag vi hade - full av skratt och spännande saker och många kramar! Sånt blir jag lycklig av!
 
 
Syskonkärlek
 
På Naturhistoriska finns något jag aldrig sett tidigare - en toalettstol och ett handfat för barn. Så praktiskt, inga problem att få barnen att kissa och tvätta händerna!
 
 
 
Och äntligen hittade jag en drömfångare som fick följa med hem!
 
 
Lite för många fjädrar, tror jag ska ta bort några.


Idag har jag städat i en rasande fart för att hinna ut och jobba i trädgården, det händer mycket där ute nu. En liten joggingtur hann jag med också. Nu är jag trött!
 
Fortsatt fin helg på er, mina vänner!
 
Kram
Eva
 


 

13 kommentarer:

nattugglan sa...

häftigt med museum..jag har inte vart dit nångång, men kanske ..man vet aldrig. En drömfångare skulle va fint..men det va nog för mycket fjädrar..Såna där små tvättfat har de här på dagis..praktiskt!

Gunillasljusglimtar sa...

Åh städet kommer efter här tycker jag! Mysig dag med svärdotter o barnbarn!Nu är det jobbdygn i morgon söndag igen sen komprimerar jag ihop mån o tis och sover hos dottern så kan jag träna i stan och samtidigt slippa köra 10 mil extra...bra va? natti natti..Kram Gunilla

Unknown sa...

Så härligt att få gå på museum med de små guldisarna! Gillar också drömfångare och din är fin men vinner säkert på att tappa några fjädrar. Här regnar det idag så det blir en kuradag inne. Önskar dig en skön söndag.
Kram

Annika Christensen sa...

Så fint med syskon kärlek.
Fin bild med de små framför den stora elefanten, ser nästan ut som om den tittar på dem. Kanon bild!

Ursäkta sent svar men jag har ju varit på mässan i Stockholm ett par dagar.
Kursen är en aktiv kurs som man kan delta i om man vill,men man måste köpa den.
Det är ett uppdrag till AoT som jag gjort.
AoT har inte gått ut med reklam om den ännu men det kommer inom kort både i tidningar och på deras hemsida. Du kan om du klickar på länken se vad kursen innehåller och en liten provfilm. Den motsvarar en lika mycket som en bok fast lite fler bilder och så filmer om hur man gör med vissa saker. tex kompost, kom igång på våren mm

Mejla och fråga om du undrar något mera.
annika@naturligating.se

Allt gott
Annika

Annas röda stol sa...

Åh vilken härlig utflykt :) Det mår man gott på länge. Fin kväll till dig. Kram Anna

Anonym sa...

Vilken härlig dag du har haft, gå med barnbarnen på museum det händer inte så ofta här.
Dessa små underverk, det är så kul att vara med dem.
Kram Birgitta

Solstrimmor sa...

Vilken kul dag, för både stora och små barn:) Det där med små handfat och toalettstolar trodde jag fanns på alla dagis nuförtiden?? Kanske olika i kommunerna?


Ha en ny fin vecka!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en rolig ledig dag, och tvättfatet är ju perfekt för en liten tjej. Törs du ta bort fjädrar, kolla först så ingen indian gjort din drömfångare. Kanske du tar bort magi.... Jag har en som fungerar ypperligt, och det handlar om vem som gjort den tror jag.
Ha en fin påskvecka
Kramar/AM

Black Iris sa...

Vilken rolig dag ni fick. Jag har faktiskt funderat på att börja utforska våra museum lite mer. Det är många år sen jag var där senast..

Kram Maidi

Annika Christensen sa...

Hej!
Ja jag har ett jätteroligt jobb.
Du har mässrabatt hela veckan om du uppger mässan som kod. Bara så du vet.
Hade varit kul att ha dig där som läsare. Titta på länken och se vad den innehåller. Fråga om det är något.
annika@naturligating.se
Ha en skön kväll
Annika

Melody and M.E sa...

Så mycket du hunnit med!
Här har inte trädgårdsarbete lockat de senaste dagarna! Iskalla vindar och spöregn får till och med hundarna att vända på trappan.
Ett sådant där litet tvättställ skulle mina barnbarn välkomna. Nu står de minsta på pall och når knappt upp ändå!
Önskar dig en fin fortsättning på påskveckan.
Kram M.E

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva! Åhh du är så redig så du joggar du? hahaha,jag får nog min beskärda del av det i Turkeit också!Hoppas du/ni får en fin påsk! Kram Gunilla ♥

G:a Affären sa...

Tack fina och goa Eva för dina alltid så härliga kommentarer, de gör mig så glad!

Det ser ut som om elefanten vakar över de små syskonen, gullpluttarna!
Förstår om Julia tvättade händerna lite extra länge, spännande med det som är i rätt höjd och format.

Hoppas din drömfångare ger dig mycket lycka!
Kramar /Cia