lördag 25 april 2015

Grattis Arvid

Idag är det mellanbarnbarnets tur att fylla år. Lille Arvid blir 2 år! Jag har "pratat" med honom i telefonen idag och när jag hör hans röst längtar jag ännu mer efter honom. Men vi ska till honom på kalas imorgon och då ska vi gosa och leka och jag får träffa mina andra två barnbarn också. Det blir en fin dag!
 
 
 
 
Den fina vårvärmen vi hade i veckan försvann och det blåser kalla vindar och idag kom också ett kallt regn. Det gör inte så mycket, jag har tagit hand om inomhussysslorna med gott samvete, värmen kommer tillbaka.
Igår sådde jag Rosenskära, en ljuvlig blomma. Jag är alltid sen med sådden av den blomman vilket innebär att de blommar så sent för mig men nu är fröna i jorden och jag hoppas på blomning i normal tid.
 
Ha en fin helg, kära vänner!
 
Kram
Eva

18 kommentarer:

Anneli sa...

Du har fullt upp med alla dina födelsedagsbarn.
Men skoj med alla kalas då alla träffas och umgås.

Synd att det sköna vädret försvann, det är ju så härligt och kunna vara utomhus i bara tunna kläder.
Men vi får stå ut så kommer det ju igen.............

Ha en fin dag,
kram Anneli

Solstrimmor sa...

Tänk att de fyller i klump alla de dina! Det blir en tuff tid för mormor/farmors plånbok det! Men kul med kalas... och att få träffa alla godingar:)

Älskar Rosenskära, lycka till med årets sådd!

Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

Så många födelsedagar på en gång, men det är härligt. Kul att träffa alla barnbarnen tillsammans.
Ha det bra!
Kram Birgitta

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Men, oj så nära födelsedagarna är!
Roligt med kalas igen!
Sååå mysigt att få träffa gullungarna igen!

Önskar en fin sista aprilvecka till dig
Kramar Anncathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt med kalas och träffa alla barnbarnen. Gulligt med telefonsamtalet, dom är för goa.
Ha en fin vecka
Kramar/AM

Inger sa...

Barnbarnens födelsedagar är viktiga. Lycka till med din sådd!
Kram

Annes vita rum sa...

Födelsedagar på löpande band här med:) Tiden går fort ser jag,dina små bebisar har oxå blivit stora nu:)
I går firade vi vårat äldsta barnbarn han blev 18 år och nu blir det körkort snart...
Önskar dig en fin vecka...kramiz

Elzie sa...

Har också många födelsedagar i början på året, men sen blir det lite lugnare. Tack och lov.
Så gosigt att träffa barnbarnen, jag ska träffa mina på onsdag kväll då yngsta barnbarnet fyller 5 år. Tänk, hon är ju stor hihi.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

nattugglan sa...

Hejohå.. nu sänder jag iväg lite mönster åt dej ..så nu får du börja leta tyg.. hihih

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack snälla, ha en fin valborg
Varm kram/AM

Inger sa...

Trevlig helg och kram!

Annas röda stol sa...

Åh grattis i efterskott till Arvid!! Ha det fint vännen. Kram Anna

Mycket annat & lite betong sa...

Det var mycket firande hos er. Så många födelsedagar ni har i april! Kul att få träffa alla barnbarn på en gång.
Våran lille har åkt till Frankrike i 3 veckor. Hur klarar en farmor så´nt?
Det kändes skönt att du skrev till mig att man kan blogga när man vill och kan.
Tråkigt med din mamma...

Kramar från Agneta

G:a Affären sa...

Vilket kalasande! Härligt med alla dina fina barnbarn, och barn!

I år har jag sått tomatplantor och blir helt matt av allt vattnande. Om jag glömmer plantorna en enda dag hotar de med döden. Jag har bestämt mig för att ge bort en hel del plantor för så här många klarar jag inte.
Rosenskära som är så fin!
Har du fått någon plockad blomma av Julia? Kanske någon vitsippa...

Önskar dig en fin söndag!
Kramar /Cia

Annika Christensen sa...

Oj oj så mycket ni har haft att fira!
Många goda tårtor kan jag tänka.
Inga godsaker här inte bara nässlor och ramslök.
Allt gott
Annika

Helena sa...

Det är härligt med födelsedagar om våren.Men denna vår är kall & blåsig här med & de kalas vi varit på har varit inomhus mot tidigare år.
KRAM från mig!

G:a Affären sa...

Fina och omtänksamma Eva, tack för din kommentar.

Det blir säkert en vacker stund för er i morgon. Att mista en förälder är en av alla större sorger vi går igenom. Saknaden finns där för alltid, men jag försöker tänka att minnena blir med tiden starkare än sorgen.
Jag kommer ihåg att du var mycket hos din mamma även den sista tiden, det var fint då och är nu fint för framtiden.
Tänker på dig...varmaste kramen /Cia

Black Iris sa...

Visst är det härligt att få gosa med de små barnbarnen. Igår hade jag ett riktigt pusskalas med lilla Edda (5månader nu). Tiden går så fort och rätt som det är är de för stora att gosa med..

Kram Maidi