lördag 18 april 2015

Grattis William

Då var det minsta barnbarnets tur att fylla år, William blir 1 år idag. Han lyckades hålla sig över Julias födelsedag så de fick var sin dag, men än så länge får de ha kalasen ihop. Imorgon blir det kalas. Grattis lille gullegris!
 
 
 
 
 
Vi är i stugan till imorgon, inga barn har varit här så det har såpskurats golv, sytts gardiner och kuddar, städats och promenerats. Det har varit lugnt och trivsamt. Sådana helger behövs ibland.
 
Ha en fortsatt fin helg, kära vänner!
 
Kram
Eva

18 kommentarer:

Unknown sa...

Bästa födelsedagen fick han lille William :)Underbart att vara i stugan en dag som idag, så fint har det varit. Vi kom precis in från en lång kvällspromenad, himlev var alldeles rosa,lila. Väldigt vacker dag och kväll.
Kram/
Berit

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Grattis till barnbarnen!

Vad härligt det låter med såpaskurade golv!
Och fint ska det visst bli också med nya kuddar och gardiner!
Det lät som en mysig helg i stugan trots arbetet med städning!

Ha en fortsatt fin helg Eva!
Kram

Unknown sa...

Låter som du haft en fin dag. Härligt att hinna göra undan saker och att få rent och fint.
Ha så trevligt på kalaset, de bästa kalas man kan ha, för de små!
Kram

Maria sa...

Ja hipp Hurra för William idag!
Ha en underbar kalasdag!
Kram♥ Maria

Gunillasljusglimtar sa...

Gratis till lille William ♥ Det blir fint kalas det för er Eva:) Mysigt med såpade golv ♥ Det är så det ska vara Kraam Gunilla ♥

Anonym sa...

Grattis till lille William på födelsedagen... Vilken mysig helg du har haft i stugan.
Kram Birgitta

Hanna sa...

Tack för alla fina kommentarer du lämnar inne hos mig, det gör mig så glad
Ha en fin kväll
Hanna

G:a Affären sa...

Ja nu har det varit tätt med födelsedagarna, skönt ändå att de har en varsin dag.
Så nu är stugan ren och fin, och såpskurade golv som luktar så gott!
Ibland är det skönt att jobba med kroppen och få synliga resultat, kanske vi senare får se någon bild från stugan.

Önskar dig en fin start på veckan!
Jag går in i sista veckan med hårt jobb.

Kramar /Cia

nattugglan sa...

ja gör mjöd till 1maj då blir alla glada.. haha.Det är så lätt, du sjuder opp 8 liter vatten, 500 g farinsocker eller hälften vanligt socker o farin.2-3 citroner eller apelsiner o pytte lite jäst..som ditt lillfingersnagel ,inte större jästbit o det skall dit medans vattnet är ljummet, låt stå framme tills nästa dag o då silar du bort citronskalen för allt skall dit, både saft o skal, men inte det vita..häll opp på flaskor o lägg i lite russin o en tesked socker.låt stå sen i typ 2-3 dagar o då borde det va klart.. man ser då russinen har kommit opp till ytan då är det klart. men du kan googla på mjöd så får du se riktigt hur man gör..Och sen boken om dockkläder, Jag kan rita av en del o sända åt dej på posten..vilka grejs vill du ha, bara man har ett mönster att utgå från så kan man ju ändra till hur mycket som helst el hitta på nått, du vet!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra och slå ihop kalasen när dom är små, sen blir det säkert varsin dag. Låter som du fick en härlig helg med både vila och en massa fixat.
Ha en bra vecka
Kramar/AM

nattugglan sa...

hej igen,,nu gör jag mjöd o det fanns recept på farinpåsen..o där stod det 4 liter vatten o 500g farin..men jag har alltid gjort på 8 liter vatten o då skall det va 500 g socker o 500 g farin...men jag lägger nog mindre socker
Sima:

8 liter vatten
500 g farinsocker
500 g strösocker
2 stora apelsiner
2 stora citron
2 ärtstora bitar färsk jäst.

det här receptet hittade jag på google på ordet sima som är mjöd., ha de bra

Gunillasljusglimtar sa...

sv: Häxkvast heter det!! Tack Eva!Jo visst har jag lite resfeber men inte så jag mår dåligt av den i alla fall,hihihi Kram vännen ♥ Gunilla

Hanna sa...

Fina du, du lämnar alltid så fina kommentarer inne hos mig, det är en glädje att få läsa dem, tack
Ha nu en toppen dag!
Hanna

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhhhh så söta dom är, alla tre!
Det är verkligen fantastiskt med barnbarn. Grattis både till William och Julia.

Trevlig helg
Kram Anncathrine

Äppelblom sa...

Å, är lillkillen redan 1 år, så fort tiden går.
1 maj ska vi på 5-årskalas - tvillingarna fyller då.
Vet inte om jag har berättat för dig att jag ska bli mormor i juni igen - till en liten kille. Det blir vårt 7:e barnbarn.
Vad det gäller trädgårdsarbete, så visst ska det inte vara en börda, man ska njuta, därför skär jag ner lite på blommorna.
En trevlig kväll önskar jag dig och tack rara du för att du tittar in och läser hos mig.
Kram Inga

A House With A View sa...

Vilken härlig helg! Supermysigt. Och absolut behövs lugna helger ibland med lite nödvändigt pyssel ibland. Och stort grattis till William i efterskott, hipp hipp huurrraaaa!!

Kramar aka

G:a Affären sa...

Kikar in för att önska dig en fin helg!
Jag är vaken tidigt och har lediga dagar framför mig, utan en massa jobb med mig hem, äntligen ett normalt arbetsliv.
Kanske fyra- och ettåringen förgyller din helg!
Kramar /Cia

Gunillasljusglimtar sa...

Tänker på dig Eva ♥ Kram o hoppas du får en fin helg! Gunilla