måndag 18 januari 2016

En strålande vinterdag


Visar vad jag köpte när Julia följde med om smakråd till Butik Tjuvkil 939. Det blev ett par svarta jeans, Fransa, och en jumper, Street One. Jumpern går i blått, syns dåligt på bilden.



Från Butik Tjuvkil 939.


Fruset i glasverandan, tur jag inte övervintrar några växter där.

Idag var det min lediga dag och perfekt att vara ute och tanka dagsljus. Temperaturen har krupit uppåt rejält, strålande sol och vindstilla. Det blev några timmars promenad.
Vi har förundrats över att vi inte sett några harar på länge men idag såg jag många harspår så de finns.
 
Harar finns.



Älven flyter stilla. En fågel står och torkar sina vingar, minns inte vad
 den heter men vi kallar den ålekråka.
 
Såg också en räv men den försvann så snabbt så jag hann inte fota. I skymningen kom sju rådjur in i trädgården, de söker mat i kylan.
 
Ja, det har varit en härlig dag, nu sitter jag framför brasan och imorgon är det dags att gå till jobbet.
 
Ha det fint, mina vänner!
 
Kram
Eva

8 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Ja underbar dag...trots att jag jobbat! Fått lite luft ändå! Mysigt med promenad i solen...räv såg jag 2 stycken förra veckan.Snygga kläder;) Kul med lite nytt..Kram Eva 💙 Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Ja underbar dag...trots att jag jobbat! Fått lite luft ändå! Mysigt med promenad i solen...räv såg jag 2 stycken förra veckan.Snygga kläder;) Kul med lite nytt..Kram Eva 💙 Gunilla

Solstrimmor sa...

Javisst var det en alldeles underbar dag idag! Måtte temperaturen hålla sig så här länge, och så vill vi att solen skiner också förstås. Vintern kan man uthärda lättare när det är så njutbart som idag. Och tänk, du har också studerat djurlivet på nära håll:)
Kul att du handlat kläder som Julia varit med och valt. Det minns hon säkert med stolthet!

Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
Kramar från Eva-Mari

Maria sa...

En liten snabb hälsning så här på morgonkvisten! Tack snälla för dina ord inne hos mig! Jag önskar att jag hade mer tid att kommentera när jag vandrar runt i bloggvärlden... men du ska veta att jag alltid läser och tittar på dina fina bilder!!!

Vad härligt med en ledig dag och vad härligt att få smakråd från en liten kärlek!

Önskar dig en jättefin och behaglig dag!
Var rädd om dig fina Eva!
Stor kram♥
Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja igår var det riktigt ljummet, bara
minus 7 här, tom jag tyckte det var
skönt ute. Idag tillbaka till 19.
Hon har bra smak Julia, jättesnygg tröja
men fransar.
Ha det bra på jobbet
Kramar/AM

Erikslundsliv sa...

Härlig promenad i naturen! Det är kul med alla djur man kan spåra i snön nu. Här hos mig är trädgården full av spår av älg, rådjur, räv, hare, möss, fåglar och en och annan katt. Har inte sett varg eller björnspår än, men de ska tydligen också finnas i krokarna. Vore häftigt att få se någon gång, fast på avstånd helst förstås!
Ha det gott!
Kram, Ann

Annika Christensen sa...

Det är härligt med lediga dagar. Då hinner man uppleva så mycket som man inte gör i den stressiga vardagen.
Fina kläder jag borde nog också skaffa lite nytt.
Allt väl
Annika

Anonym sa...

Snygga kläder du köpt, bra smakråd du fick. Här har kommit massor av snö, fick köra i ett spår till jobbet i morse.
Kram Birgitta