fredag 1 januari 2016

En bra början


Gott nytt år!
Kläppen tungt i klockan slår:
"Nu är nyår inne"!
Tack du kära gamla år,
Som så trött på tröskeln står
och är snart ett minne!
Nya år,
kom med fröjd och sol och vår
och ett tacksamt sinne!

Ur Årets saga av Elsa Beskow


En fin stubbe.
 
 År 2016 började bra, den iskalla vinden drog bort och det blev milt och skönt. Vår sedvanliga nyårsdagspromenad med några vänner blev av. Tre timmar i skogen över stock och sten kändes gott i både kropp och sinne. Fika hade vi med oss förstås.


En liten skogstjärn.
 
Vi hoppas att detta året blir ett minst lika bra år som det gamla. Och ett snällt år vill jag ha. Jag har bestämt mig att försöka hålla arbetstiden på en bra nivå, det är mycket jag vill göra förutom att arbeta - även om jag stortrivs med jobbet och medarbetarna. Och vårt fjärde barnbarn kommer i år!
 
God fortsättning på er, mina rara vänner!
 
Kram
Eva

18 kommentarer:

Inger sa...

God fortsättning på 2016. Och kom ihåg att inte jobba för mycket.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh fin dikt! Ska det bli ett barnbarn till hos er? Här också Görans minsta ska ha sitt tredje i Maj!! Härligt med promenad så Där på första dagen på 2016:) HÄR ska nu gubben bju mig på Go mat o gott rött vin om en stund. Ska vi skåla halv 8? Kram fina Eva ❤. Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Åh fin dikt! Ska det bli ett barnbarn till hos er? Här också Görans minsta ska ha sitt tredje i Maj!! Härligt med promenad så Där på första dagen på 2016:) HÄR ska nu gubben bju mig på Go mat o gott rött vin om en stund. Ska vi skåla halv 8? Kram fina Eva ❤. Gunilla

Mycket annat & lite betong sa...

Så härlig att gå i skogen. Och kaffe måste man ju så klart ha med!
Idag har vi minusgrader och några flingor har fallit.
Kul om du målar om dina kulljusstakar också!

God fortsättning!
Kram Agneta

Rost och rädisor sa...

Visst är livet mer än arbete hur kul det än är.
Tack för rar kommentar. Alltid roligt att kunna inspirera. Jag lånade nyårsdikten av dig. Så där högtidlig och fin som man vill att det ska vara på nyåret.
God fortsättning
Anette

Erikslundsliv sa...

God fortsättning till dig!
Nu har vi ett nytt oskrivet år framför oss, vi beställer ett bra år nu direkt tycker jag!
Kram, Ann

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra beslut om jobbet, det vill ju gärna
dra iväg och bli mycket. Och så roligt att
ni blir en till iår.
Tröjan är köpt på MQ. Men min mamma har stickat jättemycket, nu ser hon lite sämre.
God fortsättning och kramar/AM

Unknown sa...

Åh, vad du har fint att se fram emot, ännu en liten guldklimp.
Så roligt! Hoppas att vi får ett fredligare år!
God fortsättning på nya året du kära vän!
Kram

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Så roligt att du också väntar på ditt fjärde barnbarn! Känns fantastiskt, eller hur!

Önskar dig fin fortsättning på 2016
Kramar Anncathrine

Helena sa...

Ett nytt år med nya drömmar och nya saker att se framemot. :-) Önskar dig en fin fortsättning på det nya året! Kram

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Hej Eva! God fortsättning på det nya året!
Jag har inte läst på din blogg på ett tag men nu har jag läst bakåt och ser att ni verkar haft det så mysigt! Det så härligt ut med er tradition med korvgrillning! Jag är säker på att det är ett uppskattat inslag på julen!
Nyårsdikten känner jag inte igen men den var fin!
Vad spännande med ännu ett barnbarn! Livets efterrätt brukar man ju säga!
Jag håller tummarna att det nya året ska bli ett riktigt riktigt bra år!
Kramar från Maria

Maria sa...

Hej! Brukar ibland kika in här hos dig men smiter ut fort igen. Denna gång lämnar jag ett litet avtryck. Va fina barnbarn ni har, det är så mysigt att umgås med dom små godingarna. Ja vi får hoppas att mycket gott kommer av detta året när vi tänker efter i slutet. Önskar dig en god fortsättning.
Kram Maria

Maria sa...

God fortsättning på det nya året fina bloggvän! Jag önskar dig ett skönt och snällt 2016! Jag är så glad för att du finns här ute och även om jag ibland är lite frånvarande så uppskattar jag dina inlägg och kommentarer väldigt mycket!!!

Era utflykter i skogen verkar så mysiga och själafina!

Hoppas att din vecka har startat på ett behagligt sätt och att året får fortsätta i ett tempo som är trivsamt!
Stor kram♥ Maria

HönaPöna sa...

Hoppaa ditt år blir allt vad du önskar... en balans mellan jobb och allt det andra är ju en bra början!
God fortsättning!

Annika sa...

God fortsättning! Här har kylan kommit, nu när man vill att det ska bli vår. Härligt med ännu ett barnbarn på gång. Och klokt att du tänker på att ta det lugnt och inte arbeta ihjäl dig. Ha en fin kväll. Kram Annika

Annes vita rum sa...

Åhh så roligt en liten unge till😄 Grattis ! Vilka fina bilder men nu har nog snön kommit även till er,vi har fått så det räcker... Ha de gott! Kramiz

Annika Christensen sa...

*God fortsättning önskar jag dig till att börja med.
Sedan vet jag inte om jag tackat för din fin fina kommentar för ett tag sedan?
Det låter ju så bra att med att hålla ner arbetstiden. Precis det skall jag också göra i år. Drog ner redan förra året.
Kul att du hänger med på min story.
Allt gott till dig.
Annika

G:a Affären sa...

Ni har så härliga traditioner med promenader i skogen. Tror jag måste skaffa vänner som vill vara ute med mig, jag har nämligen blivit så feg att gå i skogen. Rädd för björnar när de inte ligger i ide och vildsvinen skrämmer mig året om.
Jaa, vi önskar oss ett snällt år! Och både du och jag får nog tänka mer på livet utanför arbetet.
Härligt med ännu ett barbarn!

Önskar dig också min fina vän en god fortsättning!
Kramar /Cia