onsdag 16 mars 2016

Skillnadens

 
Med posten idag kom en efterlängtad bok, Sara Bäckmos Skillnadens trädgård. Jag tycker om böcker som är vackra på utsidan, vackra att bläddra i och att de sedan är lärorika är ett riktigt plus. Sara berättar om hur hon och hennes familj odlar och försöker bli självförsörjande på grönt. Att veta vad man äter och veta precis var och hur det vuxit är något jag verkligen önskar. Jag har ännu inte öppnat boken, den får vänta till jag lägger mig. Då ska jag läsa!


Bilden hämtad från Bokus.
 
 
Nu är det onsdag kväll och det går mot helg, det är nerförsbacke!
 
Ha det fint resten av veckan, kära vänner!
 
Kram
Eva

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Tänk att du kunnat låta bli att bläddra i den! Underbart att ha en trädgårdsbok som kvällslektyr. Så då önskar jag dig en fin kväll!

Kramar från Eva-Mari

Jenny sa...

Hej Vännen!
Du ser ut att ha härlig läsning framför dig! Själv ska jag lägga mig o läsa Svensk Damtidning sen som kom i brevlådan idag:)

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fin bok, kommer ge dig många bra
idèer. Förr odlade jag jättemycket,
men det har avtagit rejält tyvärr.
Kramar/AM

Unknown sa...

Vilken härlig upplevelse du sparade till kvällen! Jag gillar också sådana där fina böcker med många vackra bilder att drömma sig bort i. Hoppas att den levde upp till dina förväntningar. Låter spännande och viktigt med människor som gör allvar av att till stor del kunna livnära sig på det man odlar. Snart dags att ta tag i odlandet igen.
Ha det bäst kära vän! Kram

Anonym sa...

Det är mysigt när man har något att längta efter, en bra bok är det bästa. Jag beundrar dem som har orken att bli självförsörjande på grönt, det är tufft... tror jag.
Ha en bra helg!
Kram Birgitta