lördag 25 mars 2017

DET ÄR VÅR!

 
 
Tiden går med en rasande fart, nu tycker jag inte att jag hinner med riktigt. Förra helgen var vi i stugan tillsammans med dottern och hennes familj, vi hade det så mysigt och Arvid skulle absolut sova hos mormor på nätterna och det fick han förstås. Vi firade också vår lilla flickas födelsedag, 33 år. Nu är hon gift och mamma till två, hur fort gick detta?
 
 
Lena, Arvid och Klas.
 
Jag hade bestämt mig för att inte fröså så mycket blommor och grönsaker men ändå har jag byttor och pottor över allt och det gror så jag vet inte var jag ska göra av allt. Nästa år ska jag inte så ett enda frö! Pelargonsticklingarna har fått krukor, nu återstår omplantering av alla krukväxter, tror inte jag hinner med alla så det får bli lite ny jord ovanpå den gamla.
Rabatterna är vårstädade och på trappen finns penséer i krukor, det känns riktigt skönt.
 
 
T o m på matsalsbordet står krukor och byttor.
 
I morse fick jag åka till Julia och William, deras mamma skulle måla sovrummet och deras pappa jobbade. Jag tog med barnen till lekplatsen där Julia lekte med spelkulor och det är ett säkert vårtecken. Sen var vi i skogen och lekte och hade picknick. Vi var ute i vårluften i fyra timmar så de små stadsbarnen var riktigt trötta när vi gick in. Och det var farmor också!
 
 
 
Ett säkert vårtecken när spelkulorna kommer fram.

Man blir hungrig och törstig när man leker i skogen.
 
Nu ska jag vila och ta lördagkväll. Imorgon ska jag på reseträff med fina tjejer.
 
Ha en fortsatt fin helg, kära vänner!
 
Kram
Eva

7 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Visst är det härligt med våren! Idag ser det ut att bli en kalasfin dag, jag tror bestämt att grillen ska fram.
Sen blir det verandapremiär när vi äter, så härligt!
Ja, tänk vad barnen växer och blir stora, sen att man själv fortfarande bara är 30 år, det är verkligen ett mysterium...
Ha det gott i solen!
Kram, Ann

Hanna sa...

hälrigt med vår!

Inger sa...

Känner igen mig, nu händer allt på en gång och mycket ska göras både inne och ute.
Kram

Unknown sa...

Tänk att vi fått en sådan härlig vår nu! Mysigt att få träffa dina små guldklimpar och att ha möjlighet till så fin utevistelse är ju obetalbart.
Ang. att det blåser så mycket tror jag beror på klimatförändringarna. Vi får nog lära oss att leva med blåst, torrväder och skyfall om inte ALLA världens människor kommer att inse vådan av att skövla,smutsa ner både luft och jord, skräpa ner och förstöra.
Ber om att alla ska få bättre förstånd!
HA en riktigt fin vecka du fina vän!
Kram

annika sa...

Oj så mycket du hinner med! Mina Pelargonier har kommit ut ur vintervilan i garaget och står nu i köket på ett bord. Borde klippa dem och plantera om men just nu har jag ingen lust med det😉. Du har fyra små att ta hand om ibland också. Här har vi två småflickor som vi hämtar ibland. Idag hämtade jag Lilja 2,9 år på förskolan då de stängde tidigt. Jisses så rolig hon är😍. Vilka små personligheter!
Härligt att kunna kliva ut i skogen direkt och njuta av allt som finns där.
Våren vilar sig lite nu och vi hoppas på ett snart återseende.
Kram
annika

Anonym sa...

Så härligt du har haft det med dina små godingar. Tiden går väldigt fort när man har roligt, eller är det inte så? Här är sonen i Tyskland så det blir mycket farmor och farfar tid med godingarna.
Kram Birgitta

A House With A View sa...

Himla skönt att ha hunnit så mycket i trädgården! Och så härligt med barnen som kan börja spela kula, det är verkligen vår! Jag har planterat lite påsk och vår på min förstukvist men ännu ej hunnit med rabatterna, måste ta tag i det. Och det där med att fröa bordet jag också ta tag i, framför allt detta år då jag äntligen börjat ta tag i växthuset :)

Önskar dig en fin vecka!

Kramar aka