lördag 28 maj 2011

Mysväder

Regn och rusk och kyla... ska det vara så nu? Jag har jobbat idag så det gör inte så mycket att det varit dåligt väder, många kunder kom trots ruskväder och vi har det trivsamt med kunderna och vi kollegor har det fint ihop så egentligen är ju allt bra.
Men mina pelargoner tycker inte om att inte få komma ut i sol och värme, de ser lite
tråkiga ut, det är ju inte så varmt inne heller nu. Ogräset växer i alla fall i rabatterna!
Gläds istället åt stöveln med vackra pelargoner jag fick av vännerna när jag fyllde år (men det är ju meningen att stöveln ska stå utomhus och pryda!) och just när jag tog bilden tittade solen fram!
Nu är brasan tänd och det röda är upphällt så egentligen är ju allt jättefint!
Ha en fin kväll kära vänner!
Kram
Eva

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva! Ja det har inte hänt så mycket,men tagit bort massa småkrafs här i stugan o bytt plats på lite saker köpt en snygg hylla m.m Ha en go lördag Kramis Gunilla

Patricia sa...

Ja nu är det lite väl ruggigt håller jag med om, ser fram emot varmare väder .. =)

Mina pelargoner ser inte heller så glada ut, så de längtar med efter solen .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Anonym sa...

Ja man får ju ordna det lite mysigt för sig ändå, när inte vädret är på sitt bästa humör.
Ha en fin fortsättning på din helg! Kram Åsa. (bakom berget)

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fint med en liten stövel.
Det blåser och det är så kallt men nästa vecka kommer det varma vädret och det ska bli så skönt.
Kram Anette

Anonym sa...

Hoppas du haft en mysig morsdag...Visst,en syster finns alltid där...Kram på dej Gunilla

Anonym sa...

Pelargonerna får klara sig bäst de vill, hihi... nä, jag var trött på att ha de inne och trängas i fönstret. Och här har det varit svalt idag. Det ska nog gå. Ja, nu måste vinet hällas upp och så får man bänka sig i soffan för sista avsnittet av Mästarnas Mästare...
Hulda /Jisses Amanda