söndag 1 maj 2011

Var tar tiden vägen??

Nu har det varit valborgsmässoafton och våren är hälsad välkommen. Och så grönt det har blivit överallt och mina tulpaner blommar fantastiskt.
I fredags efter jobbet åkte jag iväg till paradiset och när jag kom dit var mitt lilla barnbarn där. Vilken lycka att äntligen få träffa henne igen! Vi har fått mycket tid tillsammans denna helgen och det är så njutningsfullt, har knappt haft tid för matlagning och andra viktiga hushållssysslor. Det lilla livet har åkt båt också när hon skulle hälsa på mormor o morfar som bor på en ö alldeles utanför oss.
Lite shopping har jag ändå hunnit med, var på "lilla Ullared" och köpte blommiga träskor och en duk jag ska ha på köksbordet.
Min fina rödbetsduk är jag glad för - och träskorna också
Vädret har varit vackert i helgen men attan så kall vinden varit! Nu väntar en ny arbetsvecka som säkert går i en rasande fart. Förstår inte var tiden tar vägen!
Glömde berätta att jag har börjat på min Tildadocka - i alla fall har jag klippt till delarna som är det tråkigaste arbetet.
Kram
Eva

8 kommentarer:

Uttan sa...

Å Tilda docka det har jag också velat göra men än har det inte blivit av. Ska bli spännande att se resultatet när Din Tilda är klar.

Fina Sommarträskor :)

Ja visst är det kallt och det verkar som det ska bli så hela vecka men det var väl inget annat att vänta det blev ju Vår och varmt så tidigt.
Nån sa att det ska komma sju snö dämpar och Vi har visst haft bara fem hm....

Kram!

Margareta sa...

Det låter som du haft en härlig helg.
visst har det varit lite kyligt...
Fina somriga träskor och duken med.

jag tror också att kommande vecka går i raketfart.......

ha det bra!
Kram Margareta

Hemma hos Märtha sa...

Mysigt att få gosa med lilla barnbarnet!!
Här har det oxå blåst kallt idag....och i eftermiddags kom en rejäl regnskur som gick över till hagel....sedan kom solen igen....Riktigt aprilväder fortfarande!!
Kram
Anne-Lie

Fru C sa...

Vadå...vadå.....lilla Ullared???

Jag är så sugen på träskor men mina fötter (konstiga tår) säger nej-nej! Dina var superfina och precis sådana vill jag också ha ju...
Kram//

skifferhuset sa...

Härligt att få rå om lilla tjejen! Lilla Ullared, var ligger det? Snygga träskor, har sett något liknade här i Mellerud som jag spannat på ett tag! Kram Iréne

Mia Maräng sa...

Låter som du har haft en underbar helg med lill tösa.Skönt att väder har vi ju haft ochså.Men i morse trodde man ju inte sina ögon! Snö ....
Ha nu en så bra vecka kanske du kommer ner till liseberg och tittat in hos hos.
Kramiz Mia

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlige tresko , sånne kunne jeg hatt å trasket rundt ved drivhuset mitt he he. Tildadokkene/englene er så herlige å gøyale å lage ,klem fra Bente.

Maria sa...

Blommiga träskor är så fint!!! :)
Vad härligt att du har fått gosa med lilla barnbarnet.... ♥ Förstår att städningen kan vänta!

Det ska bli spännande att få se din Tildadocka framöver!

Ha en fin vecka!!! Var rädd om dig och glöm inte att "stoppa" tiden ibland!!! :)
KRAMAR♥ Maria