lördag 21 januari 2012

Lite om mig och snöstorm

Jag fick en utmaning att berätta om mig själv av vännen Iréne med bloggen Skifferhuset. Jag antar utmaningen så här får ni läsa.
1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Hade två jobb som jag ilade mellan. Åkte på mitt livs första spa-resa.
2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
Nöjde mig med ett jobb. Hjälpte dotter o svärson med flytt till deras nya fina bostad. Väntade mitt första barnbarn.
3. Fem snacks du gillar?
Chips, nötter, choklad, ölkorvar, oliver. (Men nu är jag ytterst sparsam med sånt.)
4. Fem sånger du kan utantill?
Inte en enda, men älskar sång och musik trots att jag är totalt omusikalisk.
5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?
Sätta in nya fönster i stugan. Ge dotter och svärson en sjöbod. Hjälpa son och svärdotter med deras hus. Resa. Köpa ny bil.
6. Fem dåliga vanor du har?
Blir lätt stressad och då blir jag sur och irriterad. Snarkar jättemycket.  Äter för mycket. Blir otålig när jag väntar på någon/något. Svär för mycket.
7. Fem saker du gillar att göra?
Vara med barn och barnbarn. Jobba. Gå i skogen eller i naturen över huvud taget. Jobba i trädgården. Shoppa, helst kläder.
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Leopardmönstrat/ormmönstrat. Skinnkjol/byxor. Stringtrosor. Gröna kläder/skor/väskor. Byxor som sitter lågt ner på rumpan.
9. Fem favoritsaker?
Kamera. Datorn. Symaskinen. Garnkorgen. Smycken. (skulle kunna räkna upp mycket mer)
10. Skicka utmaningen vidare till 10 bloggvänner. 
Det gör jag inte utan ger den till den som vill berätta lite om sig själv.
___
Skickade efter en bok och den kom härom dagen. Tycker om böcker och när man kan få lite idéer och inspiration är det roligt.
Virka Vackert av Tove Fevang.
Har inte hunnit titta i den så mycket men finner säkert inspiration i den.

Igår kväll åkte jag till stugan. En fin kväll, helt vindstilla och klart, det enda som hördes var havet. MEN ..... idag är det snöstorm! Det stormar verkligen och jag börjar fundera på om jag ska kunna komma härifrån. Tänker inte ge mig ut med bilen idag, får se hur det är imorgon. På nåt konstigt sätt tycker jag det är lite härligt väder (så länge jag inte ska ut och köra) och ska om en stund ta en promenad. Kanske inte tycker det är så mysigt när jag kommer ut.

Ha en fin lördag kära vänner
Kram
Eva

25 kommentarer:

Mitt liv som förskollärare sa...

En ny bok för mig, finns så många fina inspirerande böcker. Denna skall jag titta efter i framtiden.
Hoppas du får en härlig promenad, här vräker snön ner och eftersom jag inte känner mig helt kry så blir det en inne dag med stickor och synål.
Kram/ Berit

Miruschka sa...

Den där boken ska nog jag också köpa! Jag tror jag har sett den i en annan blogg också, isf är det väldigt fina mönster i den!

Skönt att du får lite egentid där i stugan:)
Ha en fortsatt fin lördag!
Kram♥

Fru C sa...

Japp snöstorm här oxå...tänker inte lämna min sköna fåtölj...inte en chans. Jag har ju också fått utmaningen men tycker att det är ganska krångligt innan jag kommer igång. Vilken fin text om bloggvänner den har jag kopierat, hoppas det är ok.

Kram//Carolina

Ewa`s Galleri sa...

Härlig bok,roligt med böcker som man får inspiration ffrån
ha en riktigt skön helg
Ps har en utlottning hos mig

Anneli sa...

Kul att veta lite mer om dig..........

Låter mysigt att sitta vid havet i en stuga och snöstormen ylar utanför..............men stanna du där du är ikväll.

Kram Anneli.

Gunillasljusglimtar sa...

Usch va svårt det är att kommentera ikväll! fattar inget! Hoppas detta kommer med nu,så KUL att få läsda om dej lite Eva!! finns ALLT likheter med undertecknad också ser jag... Klart jag hörde din ljuva stämma halv 8 igår kväll,tack för tanken,ha en go natt sen du! Snöoväder här riktigt:( Kramis Gunilla

Jenny sa...

Hej Eva!
Vad roligt att få läsa lite mer om dig:)

Ja, vad snö vi fått här på västkusten idag, jag som började få lite vårkänslor;)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

Jenny sa...

Hej Eva!
Vad roligt att få läsa lite mer om dig:)

Ja, vad snö vi fått här på västkusten idag, jag som började få lite vårkänslor;)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

Mormors gård sa...

Hej!
Skoj att läsa mer om dig också ;)
Låter nästan mysigt med snöstorm... bara man hålls inomhus så. Tur att du inte gav dig ut och köra i ovädret!
Kramar, Jessica

Solstrimmor sa...

Hoppas du kommit tillrätta i snön! Hos oss är det lagom mycket och vi slapp få påspädning denna gång.

Tack för din goa kommentar! Ja, inte vill man ångra nåt man inte vågat göra när man sitter där på hemmet! Hoppas jag inspirerat nån att förverkliga sina drömmar.

Kram Eva-Mari

Rapport till Vänfors sa...

Den boken har jag också, finns mycket fint i den att inspireras av:)
Kram Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är roligt och läsa listor, det här gjorde du bra. Blåste och snöade här igår också, idag är det lugnare så du kommer nog hem.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Roligt att få veta lite mer om dig oxå:)

ha en skön vintrig söndag
kram
sandra

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,ja lika är vi inte bara utseendet,FÖR hon lyckas prata lika mycket som sin farmor också! DET DU!! Vänta dutill lilla Julia blir sån..Jopp hittade allt lite på Ikea..Kramelikram Gunilla

Black Iris sa...

Vad roligt att få veta lite mer om dig. De där kläderna du aldrig skulle bära kan jag också avstå ifrån:)
Jag blev lite sugen på din virkbok men jag får nog hejda mig för jag har inte gått igenom de jag har ännu..

Kram Maidi

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej, roligt att få veta lite mer om dej! Å kul med en inspirerande bok. Önskar dej en bra vecka, Kram Tilda

Maria sa...

Hej du goa och rara!
Vad roligt att få läsa om dig... känner igen mig en hel del! :)))

Vilken spännande bok, blir lite sugen på att skaffa en sådan! Just korgarna på uppslaget tycker jag skulle vara kul att virka! Hoppas att du får mycket nytta av boken!!! :)

Hoppas även att hemfärden gick bra och att snöstormen har lagt sig!

Ha nu en makalöst fin söndagkväll!
Stor kram♥ Maria

Anonym sa...

Vad roligt att få läsa lite om dig;) Hoppas snöstormen lagt sig så att du kommer hem i säkerhet.

Önskar dig en skön start på den nya veckan

HOUSE of MANDY sa...

Åh va roligt att få "lära känna" dig lite bättre :)

Ha en fin start på nya veckan.
Kram Amanda

Monica sa...

Det var roligt att lära känna dej lite bättre :)
Ha det bra
Monica

skifferhuset sa...

Hej Eva! Hoppas du kom välbehållen hem från stugan å att promenaden var skön i snöovädret! Kram Iréne

lisashus sa...

Kul att läsa saker om dej!
KÄnner igen mej i mycket, särskilt de "dåliga vanorna"...:)!

Ha en härlig måndag! i vinterlandskapet!
Kram
Lisa

Elsa och Helena sa...

Så kul att få veta mer om dig, känner igen mig själv i mycket:)
KRAM Helena

Tre Tanter sa...

Vilken trevlig läsning du bjuder oss på :) och en härlig bok verkar du ha köpt. Hoppas veckan börjat bra, kram från oss 3

"Hemmet är min vrå" sa...

Kul att läsa om dig! Tak för kommentaren på min blogg. Du måste ta fram kaminerna om du har såna, kan vara värt att kika på dom, dom går säkert att göra fina. Min var rätt så fin när jag köpte den, men det finns nåt som gör att de blir svarta. Men hör av dig på min blogg o tala om hur det går. Ha så bra kram Mimmi