onsdag 11 april 2012

Det kom lite sol ikväll

Efter en tids regnande tittade solen fram emot kvällen. När jag kom hem från jobbet vid 7-tiden passade jag på att titta över rabatterna - och ogräset växer minsann! Men jag hittade också små tulpaner som tittar fram, har ingen aning om vad det är för sort men söta är de.
Årets första tulpan - utan namn.
 Förra året petade jag ner julens hyacintlökar i rabatten och nu blommar de med en intensivt blå färg. Inte minns jag att de var så blå när de blommade förra julen.
Julhyacinter
Visst är våren här och efter regnet har det börjat grönska riktigt fint. Hoppas det inte blir värmebölja så allt spricker ut på en gång, jag vill gärna hinna se allt som händer.

Måste tacka er alla igen för fina, rara och snälla kommentarer, det är så värdefullt. Egentligen har jag inte tid att blogga men jag bara MÅSTE hälsa på er en stund varje dag för det är så himla roligt.

Ha en härlig kväll ni rara, fina vänner!
Kram
Eva

26 kommentarer:

Anonym sa...

Sol, underbart och blommor i rabatten, så söta.
Jadu blir det varmt nu så kommer det att grönska rejält.
Ha det gott
AC

Miruschka sa...

Men så smart att plantera hyacintlökar, kul att se att det lyckas!
Jag tänkte (men det blev aldrig så!) sätta påsklilje-lökarna i rabatten, men tog för givet att det inte skulle fungera.

Tack själv för alla fina kommentarer du lämnar hos mig, det är SÅ roligt att läsa dem varje dag!
Hoppas du njuter av nya boken förresten;)
Kram♥

Anneli sa...

Skönt att det verkar som om regnandet är över för denna gång!
Blev ju riktigt fint ikväll..............

Håller med dig om att man vill att denna tiden ska gå sakta så man får njuta av allt det vackra lääääänge.

Kram Anneli.

Unknown sa...

Så söta tulpaner!
Jag har arbetat bland tulpaner en gång i tiden, men det var sån löpandebandhistoria så jag minns inget av tulpansorter *fniss*

Bloggvärlden, har sin charm & värme & personlighet, så jag instämmer med dej :-)


Kramen från Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa detta med bloggarna,det är ju så kul att få ta del av allas bloggar så det blir ett beroende nästan...Så fina blommor du visar,härlig tid framför oss..nä hoppas den tiden går liite långsamt nu! Kraam ♥ Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att du bor mer söderut syns, här blommar inga tulpaner än. Det var en fin sort du har, och jättevackra blå hyacinter.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Åh härliga tulpaner. Även här hoppas vi att det inte kommer någon värmebölja älskar att njuta av våren bit för bit dag för dag. Gillar inte när allt sker på en gång och övergången från vår till sommar sker över en natt.

Härligt med julhyacinterna, lärde mig för bara några dagar sedan att man kan spara sina lökar från julen och sen plantera ut på hösten. SÅ nästa år ska här sparas;)

Önskar dig en härlig dag och dina kommentarer uppskattas och värms som alltid;)

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka underbara bilder på dom vackra vårblommorna ♥
- Tänk att det som grönskar först är alltid ogräset...Mycket märkligt !
Hos mej har inte blombänkarna tinat fram ännu. - Men i dag regnar det så snön börjar försvinna så smått.
Tack fina du för dina gulliga kommentarer som jag blir så glad över ♥
Varma kramar / Anneli

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Eva.
Tack snälla rara du för dina fina ord i min blogg, du gjorde mig så glad, tänk att någon kan tycka så om mitt hem och min blogg.Det behövde jag.Tack!!

Ja jag visste ju att ni sitter och luktar på era blommor redan.Oj,oj så magiskt underbart ljuvligt, jag som äääääääääääääääääääääälskar blommor.
Tänk att du bara kan sätta ut julens blommor och de överlever, de har säkert blivit blåare för att de trivs bättre i vår herres natur.
Tulpanerna är ju jättesnygga.
Vilken glädje. Var ungefär ligger ditt hem, hur långt ner i landet på ett ungefär, och vad har du för växtzon, naturens olika utveckling i vårt land är fascinerande.
En sån kul och verklig påskgumma har jag aldrig sett förut.
Önskar dig många fina dagar.
Kram Zara

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med hyacinterna! Det var verkligen en intensiv färg på dem.
Vi hade fina tulpaner för ett par år sedan, men de är puts väck nu... Förstår inte vad som hände :(
Kram
Marie

Gunillasljusglimtar sa...

hej min Eva! tack ska Du ha för snäll kommentar..Jaa nu är beslutet taget o nu börjar planerungen,jippi så kul! Livets resa går ej i repris eller vad brukar man säga,hihihi...Kraam ♥ Gunilla

Rapport till Vänfors sa...

Tack för din goa kommentar. Visst är det härligt att komma hem till våren som bara väntar på att explodera. Fast precis som du så hoppas jag att det inte går för fort:)
Kram Annika

kråke sa...

Underbara tulpaner...nu vill vi ha mer vår!!:))

Kram på dig:)

kråke

Jenny sa...

Vad fint!
Hoppas nu vi får lite varmare o soligare väder till helgen:)

Kraam Jenny

G:a Affären sa...

Tänk att julhyacinter även passar bra i vårrabatten, det är värt att pröva, så fint!
Visst är det stor lycka när tulpanerna visar sig men det får inte gå för fort.
Önskar dig en fin helg!
/Cia

skifferhuset sa...

Hej vännen! Så söta blommor, känns verkligen att det är vår i luften. Hihi tänk att ogräs alltid ska växa fortare än det fina! Ha en fin helg! Kram Iréne

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva! Jaa vi är lättade över att det känns så rät sen är jag ju den som kanske stressar upp mej lite men gubbentvärtom så vi hjälper nog varandra..Japp Skåål halv 8 i kväll..Kram på dej,vet att DU tycker det är rätt beslut!! Gunilla

Hemma hos Märtha sa...

Hej Eva! Så fina blommor som dyker upp i dina land!
Håller med dig om att det är svårt att alltid få tiden att räcka till men det är så mysigt med alla nya vänner där ute i cyberspace så man så man vill ju inte sluta blogga!
Kram
Anne-Lie

Käranån sa...

Visst är det roligt när vårblommorna kommer upp! Du ska ha en skön helg!

Unknown sa...

Hej igen :-)

Jo, det menar jag, att doftpelargonerna blir stooora & yviga hemma hos mej :-)))
Men vid närmare eftertanke, så borde jag kanske tukta dem lite, och inte bara låta dom ränna iväg *fnissar gott*

Kramen från Eva

Vintage House sa...

Det är härligt när solen tittar fram och det gjorde den en kort stund idag:)
så vackert med hyacinter tänkte plantera lökarna från i julas...
önskar dig en skön och mysig helg
kram
sandra

Maria sa...

Åh så mycket härligt vårblomster du får njuta av, vad härligt vännen!!!♥

Vi har också hyacinter ute i rabatten vilka vi tidigare haft under jularna... men rådjuren älskar att knapra på dem. Faktum är att rådjuren älskar att äta på allt i vår trädgård, de saknar fullständigt vett och etikett!

Nåväl, jag hoppas att du får en njutningsfull och trivsam helg och att du hinner vara ledig nu!!!

Var rädd om dig!!!
Stor kram♥ Maria

Anki sa...

Det är så härligt nu när det börjar växa ute! Idag skiner solen här men det är inte så varmt, meen man ska vara glad för det lilla, ler!

Önskar dig en fin helg!
Kram Anki

LissAnna sa...

Härliga bilder.:-)

sameer sa...

thank you for sharing

ghulam sarwar sa...

nice work keep it up