söndag 22 april 2012

Söndag

Idag har jag klippt i mina rosor och bundit upp de som behövde det. Vet inte om det var för tidigt men nu är det gjort! Har en vit klätterros som jag tror håller på att dö, vi får se lite längre fram, det finns lite liv i den nu.

I eftermiddag har vi varit på 1-årskalas, lilla Julia fyllde i tisdags men de valde att ha kalaset idag. Julia hade feber och var ledsen så hon låg och sov mesta tiden. Det var ändå roligt att träffa lite släktingar och Julias föräldrars bästa vänner.
Ett syskonpar och lilla Julia

Julias mamma och faster fixar tårtor

Julia orkade inte mer så hon och hennes pappa fick lägga sig en stund
Lilla Julia, hoppas du är frisk imorgon! Hon hade ju ingen aning om att det var hennes kalas, hon tyckte bara det var jobbigt med de andra barnen. Det är inte lätt att vara sjuk!

Måste visa något jag har pysslat idag också. Inspiration från Sanne med bloggen Så Vitt Jag Vet, hon är en stor inspirationskälla för mig.
Det blev en väska av mönstret Burda 7410. Tyget har jag köpt på Stoff och Stil tidigare och blev nu så sugen på att sy så det plockades fram. Det var kanske inte det bästa tyg att sy väska av men det får duga. När jag väl förstått mönstret var det lätt och gick fort så jag ska göra fler väskor i lämpligare tyg. Nån mer än jag som tycker det är vansinnigt tråkigt att klippa ut mönsterdelar??

Än en gång tackar jag för alla fina kommentarer till lilla mej, ni ska veta att ni är värdefulla!
Stor söndagskram till er alla!
Eva

21 kommentarer:

Miruschka sa...

Stackars lilla gumman som är sjuk, det är ju så himla synd om dem!!
Sen är det jag som ska tacka för alla dina fina och gulliga kommentarer hos mig, det är alltid så roligt att läsa dem.
Kram♥

Jenny sa...

Hej Eva,
Stackars lilla Julia som var sjuk när det var hennes födelsedagskalas..hoppas hon kryar på sig snart!

Vilken fin väska du sytt!

Kraam Jenny

Anonym sa...

Hoppas lilla Julia repar sig, vilket brukar gå snabbt för dom små....sån otur på hennes stora dag.
Vad pysslig du är.
Ha en riktigt skön söndagskväll
AC

Elsa och Helena sa...

Hoppas Lilla Julia är piggare nu. Hon är söt som socker:)

Väskan blev ju så snygg, vad duktig du är!

KRAM Helena

en matsked grejer sa...

Stoff o stil - där vågar man ju inte ens stoppa in näsan :) för det blir bara dyrt o fyller garderoberna så bra
Ha en fin vecka!
Kram Cecilia

G:a Affären sa...

Men lilla pluttan, att sova bredvid pappa en stund på sitt kalas!
Så duktig du är att sy, väskan blev jättefin och kul med avvikande fodertyg. Håller med dig, klippa och annat förarbete är inte rolig vare sig det gäller att sy, tapetsera, måla eller annat.
Nu blir det säkert många fler väskor, modellen var också bra.
Ha en fin kväll, /Cia

Maria sa...

Stackars lilla sötnosan... att ha feber och vara sjuk tar på krafterna! Jag hoppas att hon kryar på sig snabbt!!! ...vad kul att få se bild på dina barn, vad fina de är! :)

Väskan är lovely, vad du kan!!! Nu blir jag också sugen på att pyssla och sy!!!

Ha en skön kväll du rara, jag hoppas att du får en trivsam start på den nya veckan!!!

Stor kram♥ Maria

Mitt liv som förskollärare sa...

Väskan är superfin, va du kan . jag vill också lära mig, fast får kanske virka en istället:) Vackra barn du har, ser så snälla ut. Barn är härliga att ha runt sig oavsett åldern på dem.
Hoppas du får en fin start på veckan.
Kram/
Berit

Mia Maräng sa...

Hej Eva!
Det var länge sen jag skrev hos dig ,men jag har allt läst dina inlägg.
Hoppas att julia mår bättre nu.Det var ju himla otur att bli sjuk när man ska ha kalas. Väskan är jätte snygg.Va duktig du är.
Må så gott.
Kram Mia

Anonym sa...

Inte roligt med sjuka barn hoppas hon piggnar till snart.

Härlig väska du sytt, gillar formen.

Ha en härlig start på veckan
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Eva! Lilla Julia bli sjuk på sitt kalas :( DU är duktig på att sy du,kul att sy men vedervärdigt tråkigt att klippa ut mönsterdelarna som du säger.Jag sitter i rummet o kollar datorn för snickarn o gubben sätter in en dörr så det är liite kallt fast brasan är på G..Ha det gott bästa Eva/ Gunilla ♥

Här är gudagott att vara ! sa...

Tråkigt och trist att vara sjuk på sin födelsedag. - Men lilla söta Julia,är förståndig så liten hon är...Man lägger sej och vilar om man känner sej sjuk, oavsett om det är en massa folk där som vill fira ! -Hoppas att hon snabbt blir frisk igen så hon orkar leka med sina presenter !
- Dina fina barn är verkligen lika varandra ♥
Så superfin väskan blev som du har gjort ! - Imponerad över att du kan åstadkomma detta...Jag skulle inte ens försöka !! Symaskinsallergi....
Ha det gott fina du och sköt om dej !
Kram !
Anneli ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så synd om henne att vara sjuk på sin stora dag... Hoppas hon snart är bättre.
vilken fin väska du har gjort!
Kram
Marie

Monika sa...

Hoppas lilla Julia blir pigg och frisk snabbt igen.

Din väska är fantastisk! Jättefin!

Ha det gott!
Kram
Monika

skifferhuset sa...

Å vad synd om lilla Julia att bli sjuk till födelsedagen. Hoppas hon kryar på sig! Vilken snygg väska, verkligen läcker! Kram Iréne

Tre Tanter sa...

Inte roligt att vara sjuk på sin födelsedag, vilken väska, underbar, ha en fin vecka, 3 tanter

Elzie sa...

Stackars liten som är sjuk på kalaset. Hoppas hon piggnar till snart.
Vilken fin väska du sytt.
Ha en fin vecka.
Kram Elzie

Hemma hos Märtha sa...

Hej Eva! Så tråkigt att vara sjuk på sin födelsedag! Hoppas att lilla Julia mår bättre nu!
Jättefin väska som du sytt! Ja man får verkligen inspiration av Sanne...Köpte garn till uppstickarna men kom inte igång och nu känns det inte så aktuellt med våren på väg. Får spara det projektet till hösten...-)
Kram
Anne-Lie

Rapport till Vänfors sa...

Inte lätt att vara liten och sjuk. Gissar på att ni var många som pysslade om henne.
Din väska är ju jättefin...gillade rosen speciellt.
Har pratat med min kompis Eva ang hur hon drog upp sina äppelrosor. Kan upplysa dig om att hon tagit rotskott. Känner mig allt lite mallig som har lyckats fröså min (Ja ja, jag behövde ju inte göra nåt själv, men ändå). Eva jobbar som trädgårdsmästare på Tjolöholms slott så jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv...skryyyyt. Jag tänker plocka av mogna nypon i höst och pröva dra upp både färska frön och såna jag torkat, har jag tur så...
Självklart skickar jag lite nypon till dig om du vill. Vet att man kan köpa äppelros i handelsträdgårdar men det känns lite extralyxigt om man klarar det själv:)
Kram Annika

Livet på Vestergård sa...

Så synd att Julia råkade vara sjuk på sitt kalas.
Jättefin väska du sytt!
Kram Kicki

Gunillasljusglimtar sa...

Hej på dej♥ NEJ Eva så redig är jag ente men ligga o vrida sig i sängen är inte kul,bättre baka bullar så fick gubbarna till förmiddagsfikat!Men VI är såå glada att vi är igång må du tro!!! Kramis Gunilla