tisdag 25 januari 2011

Födelsedag

Igår kväll var vi och grattade världens bästa svärson på hans födelsedag. Vi hade en jättemysig kväll i deras nya bostad och njöt av god mat och varandra. Vår underbara svärdotter var också där, hon som väntar vårt första barnbarn, och jag fick klappa om den "lilla kulan". Förväntningarna är stora, tänk att få ett barnbarn!
Jag tog med mitt loppis-nyckelskåp som jag visade i tidigare inlägg - och nu är det inte mitt längre. Dottern ville ha det och mamma kan inte säga nej.

Innan vi åkte på kalaset var jag in på vår lokala loppis för det var ju några grejer jag ångrade att jag inte köpte i lördags. En sak fanns kvar, en väggklocka, så den köpte jag för en billig peng. Dessutom hittade jag en spegel, en mycket speciell sak som jag bara inte kunde motstå. Hela 90 kr kostade den! Om jag inte är för trött ikväll när jag kommer hem ska jag fota så ni får se.

En mulen dag är det och när jag åkte till jobbet snöade det, vi får se hur dagen blir, nu är det massor av jobb som väntar.
Ha en fin dag!
Kram
Eva 

8 kommentarer:

Hanna sa...

Kul med kalas, och vad spännande med barnbarn!
Visst är det jobbigt när man varit på loppis, och sen ångrar sig för något man inte köpte! Känner igen det så väl, själv måste jag ringa till favvoloppisen idag och be dem kolla om 'min grej' finns kvar :)

Angående rättika. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag sådde den ifjol, men på påsen står det slutet på juni för att få skörda rötterna... så jag satsar nog på det.
Har för mig att jag sådde allt på en gång ifjol, och det var mycket tidigare än slutet på juni iallafall :)

Ha d gott!
Kram Hanna

skifferhuset sa...

Hihi känner igen det där med att man inte kan motstå.....! Mysigt med kalas, och att även få se lilla kulan! När är den stora datumen? Ska bli kul att se sakerna du köpte på loppis! Kram Iréne

Fru C sa...

Spännande.....och nyckelskåpet slipper du fundera mer på,ja, ja ....så kan det gå......
Hoppas att det går att ta bilder för speglar....det är mitt liv de se'
Kram//

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt det måste vara att få barnbarn... Ja, man kan ju hoppas att man får den turen någon gång...
OCh så blev du av med ditt nyckelskåp :) Så det kan gå.Ja, det var jättefint, och nu fick jag lust att göra om vårt nyckelskåp, och sätta dit en fin bild :)) Så tack för att du visade...
Vårmarknaden som jag skrev om, kommer att vara hos Violan. Hon har inte skrivit om den ännu, så jag var nog lite snabb där. Men den är ju alltså hos henne, på Vikbolandet, Östergötland och det blir i april... Men om det är något du är intresserad av, så säg till, så kan jag skicka till dig. Du kan maila till mig på atelje_blommelund@hotmail.com
Kram
Marie

Marie//Tekla Maräng sa...

Speglar brukar inte vara så lätt fotade.
Roligt och spännande med att första barnbarnet är på väg.
Ha det gott;O)

Källeboda lantliv sa...

låter som en bra dag ...visst är det kul att fynda ...ja att få första barnbarnet måste vara kul ...ha en bra kväll..kram jeanette.kallebodalantliv

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Ja nu hoppas jag verkligen att det vänder hälsomässigt riktigt snart:)
Visst är det mysigt med födelsedagskalas!
Stor Kram Annelie ♥

Majas skafferi sa...

Hej! jag gillar också nyckelkåpet, precis som det är! Vilken tur din dotter har! :)
ha det bra!